5/5 امتیاز از (1 رای )

 نما فایبر سمنت برد به یکی از محبوب ترین و شیک ترین نما ها در سال های اخیر تبدیل شده است. این نما در ساختمان ها و طراحی های بیرونی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و در ساختمان های متعددی در سطح شهر به چشم می خورد. این موضوع در تمایل روز افزون معماران به الیاف سبک نقش دارد.در ادامه به اینکه نما فایبر سمنت برد چیست؟ پرداخته و انواع آن و مزایا و معایب آن را بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید

طراحی نما فایبر سمنت برد

5/5 امتیاز از (1 رای )

نما فایبر سمنت برد چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم به نکات بیشتر در مورد طراحی این نوع نما و استفاده های آن بپردازیم بهتر است بدانیم خود نمای فایبر سمنت برد چیست. فایبر سمنت همانطور که از نام آن پیداست یک فیبر یا در حقیقت مخلوطی از مواد مختلف است که سیمان ماده موثره و پایه آن فیبر است. فایبر سمنت مخلوطی از ماسه، الیاف سلولز و سیمان است.

معایب نما فایبر سمنت برد

این مخلوط خواص ساختمانی مختلفی دارد که فایبر سمنت را هم عایق خوبی در برابر حرارت و صدا می کند و هم استحکامی مثال زدنی به آن می بخشد. مخلوط فایبر سمنت به منظور افزایش زیبایی درون برد ها و محفظه های چوبی قرار می گیرد و به فایبر سمنت برد تبدیل می شود. به همین ترتیب فایبر سمنت برد در طرح ها و رنگ ها و اشکال مختلفی ساخته می شود.

نهایتا چنانچه از این برد های در نمای یک ساختمان استفاده شود، نمای فایبر سمنت برد به آن ساختمان اطلاق می شود. این نما به علت اینکه هم از خواص فیبر سیمان و هم از خصوصیات های مثال زدنی چوب در آن استفاده می شود، به یک نمای منحصر به فرد و ایده آل برای بسیاری از کاربری ها تبدیل شده است

نما فایبر سمنت برد چیست؟

به برد محاطی این فیبر، سایدینگ گفته می شود و این سایدینگ لزوما از جنس چوب واقعی نیست. ممکن است پلاست ها یا فیبر های مصنوعی دیگری نیز به عنوان سایدینگ انتخاب شوند. همچنین می توان از سایدینگ های به روز تر و شیک تری نیز به جای سایدینگ های سنتی استفاده کرد.

شماره مشاوره طراحی نما

انواع نمای فایبر سمنت برد

این نما یکی از نماهایی است که تنوع بسیار زیادی دارد و شما می توانید جلوه نهایی کار را مطابق سلیقه و انتظارات خود شخصی سازی کنید. اصلی ترین تفاوت نمای فایبر سمنت برد در مدل های مختلف، سایدینگ های مختلفی است که فیبر سیمان را احاطه می کنند و روی کار قرار می گیرند. هر چند نوع و درصد کامپوزیشن مواد مختلف در خود فایبر سمنت را نیز می توانید در مدل های مختلف، متفاوت تعیین کنید.

انواع نما فایبر سمنت برد

نمای فایبر سمنت در طرح های مختلف و با سایدینگ های چوب، چوب سرو، روستایی مدرن، نما با سنگ و سایر پلاست های مصنوعی تولید و استفاده می شود. جهت گیری و هندسه نما فایبر نیز تنوع بسیاری دارد. جهت گیری قطعات، تراکم قطعات، شکل کلی و هندسه آن از عواملی هستند که شما می توانید به انتخاب خود و متناسب با نمای ساختمان خود آن ها را سفارش دهید.

انواع نما فایبر سمنت برد

تخته های به کار رفته در آن می توانند به صورت ساده و کلاسیک و به سبک تخته های ساده انتخاب شوند. این طراحی در سبک های کلاسیک و روستایی مدرن مکررا استفاده می شود. استفاده از هندسه های مدرن و بی قاعده تر نیز در نما فایبر سمنت برد امکان پذیر است. تخته های عمودی و سبک های ترکیبی دو نمونه از طراحی های جذاب مدرن در این نوع نما هستند.

انواع نما فایبر سمنت برد

نمای فایبر سمنت برد قادر است با سایر بخش های طراحی نما ساختمان شما همگن و یک رنگ شود. به این ترتیب شما می توانید از سبک های مختلف و ترکیبی سمنت استفاده کنید. چند نمونه از این سبک ها عبارتند از فایبر سمنت برد ترکیبی چوب و سنگ، طرح مزرعه، فایبر سمنت عمودی و برد شاتو.

انواع نما فایبر سمنت برد

 دیگران مشاهده کردند: نمای اچ پی ال چیست؟

مزایای نما فایبر سمنت برد

بخشی از چندین مورد مزایای نمای فایبر سمنت مرهون جنس و ساختار مواد فیبر پایه این نما است. فایبر سمنت به سبب خاصیت عایقی که دارد هم از هدر رفت حرارت جلوگیری می کند و هم از نفوذ آلودگی صوتی. از سوی دیگر به علت حضور الیاف سلولزی در ساختار این مخلوط، فایبر سمنت وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافه ای را به نمای ساختمان شما تحمیل نمی کند. بعلاوه حضور سیمان در فایبر سمنت سبب استحکام فوق العاده ای می شود که نظیر آن در کمتر نمایی یافت می شود.

مزایای نمای ساختمان فایبر سمنت برد

مزایای نمای ساختمان فایبر سمنت برد

مزایای متعدد این نما به اینجا مختوم نمی شود. امکان شکل دهی این مخلوط در ساختار ها و هندسه های گوناگون و همچنین امکان ترکیب شدن با چوب و سنگ و سایر سایدینگ های مصنوعی جلوه این نما را دو چندان می کند.این نما به سبب ترکیب شدن چوب به عنوان یک عامل طبیعی و القا کننده حس طبیعت و سیمان به عنوان عنصری از مدرنیته، بدون شک یکی از شیک ترین و جذاب ترین نما های ساختمان به شمار می رود.

نمای مدرن با متریال فایبر سمنت

نمای مدرن با متریال فایبر سمنت

معایب فایبرسمنت برد

نمای فایبر علی رغم همه مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که پیش از انتخاب این نوع نما حتما باید به آن ها توجه کنید. استفاده از متریال چوب بهترین و رایج ترین روش برای ایجاد یک حس طبیعی در نمای ساختمان است، هر چند بهترین روش نیست. ورقه های چوبی اصلی ترین و رایج ترین سایدینگ نما فایبر سمنت برد را تشکیل می دهند. این ورقه ها به علت ماهیت چوبی ای که دارند در برابر نفوذ حشرات و پوسیدگی آسیب پذیرند.

معایب استفاده از فایبر سمنت برد در نما

معایب استفاده از فایبر سمنت برد در نما

به همین دلیل شما می توانید ازاین نما با سایدینگ های دیگری مثل پلاست های مصنوعی چوب یا ترکیب چوب و سنگ استفاده کنید. به هر حال این نوع نما به سبب آسیب پذیری در برابر مواردی که اشاره شد، نیاز به نگهداری و حفاظت دارند تا طول عمر بالایی داشته باشند.

نمای ساختمان فایبر سمنت

نمای ساختمان فایبر سمنت

در صورتی که در آن از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد، محیط سختی را برای رشد حشرات و پیشروی پوسیدگی فراهم می کند که به این ترتیب با نگهداری کمتر می توانید دوام و طول عمر بیشتری را از نمای ساختمان چوبی و طبیعی زیبای خود انتظار داشته باشید.

نمای ساختمان مدرن با مصالح نوین

نمای ساختمان مدرن با مصالح نوین