3/5 امتیاز از (2 رای )

نما ویلا سنتی یک نمای زیبا و جذاب است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد. در واقع طرح های سنتی با فرهنگ مردم همخوانی بسیاری دارند و براساس فرهنگ و نیاز افراد شکل گرفته اند. طراحی نما ویلا می تواند در سبک های مختلف انجام شود اما  با انتخاب این نما برای ویلای خود می توانید خوش سلیقه بودن خود را به دیگران نشان دهید.

طراحی نما به سبک سنتی

طراحی نما به سبک سنتی

3/5 امتیاز از (2 رای )

چرا نمای ویلا سنتی؟

بهتر است بدانید منظور از نمای ساختمان قسمت بیرونی آن است که در معرض دید عموم قرار دارد. در واقع طراحی نمای بیرونی ویلا را باید با دقت و توجه خاصی انجام داد، زیرا نمای بیرونی به اندازه طراحی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قبل از انتخاب نمای بیرونی ویلا باید سعی کنید متریال هایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی بی نظیر از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی برخوردار باشند.

طراحی ویلای سنتی

طراحی ویلای سنتی

ویلا به استفاده از سبک سنتی

ویلا سنتی با طرح گاهگل

 بهتر است در انتخاب نمای ساختمان دقت زیادی را به خرج دهید، زیرا نمای بیرونی به نوعی باعث بالا رفتن ارزش مادی ساختمان می شود. یکی از مزیت هایی که باعث شده امروزه نما ویلا سنتی از طرفداران زیادی برخوردار باشد، زیبایی بی نظیر آن است. در واقع به نوعی می توان گفت یک عضو انکار ناپذیر هر نمایی زیبایی آن است و از طرفی زیبایی نما معرف هنر و کیفیت معمار می باشد. لازم به ذکر است که در سبک سنتی برای ایجاد عظمت بنا می توان از المان های مرتفع مثل ستون ها استفاده کرد.

استفاده از سبک سنتی در طراحی ویلا

سبک سنتی در طراحی ویلا

استفاده از پنجره های رنگی در نما ویلا سنتی

یکی از بارزترین و مهم ترین ویژگی های ویلاهای سنتی استفاده از پنجره های رنگی است. در واقع استفاده از این پنجره ها نمای بسیار زیبایی را به فضای داخلی و نمای بیرونی ساختمان هدیه می بخشد. در گذشته برای نما ویلا سنتی از پنجره هایی به شکل ارسی استفاده می کردند. بد نیست بدانید که پنجره های ارسی از جنس مشبک و چوب هستند و یکسری شیشه های رنگی درون آن ها قرار گرفته است. پنجره های سنتی امروزه در ۴ نقش مختلف عرضه و در ویلاها استفاده می شوند. بهتر است بدانید یکی از این نقش ها، نقش اسلیمی است که معمولا از گیاهان الگو برداری شده و طرح های آن طرح هایی می باشد که در طرح فرش ها از آن ها استفاده شده است.

استفاده از پنجره های رنگی در نما ویلا سنتی

استفاده از پنجره های رنگی در نما ویلا سنتی

یکی دیگر از این نوع نقش ها نقش گره چینی بوده که طرح آن از گیاهان الهام گرفته شده است و گوشه های پنجره ها در این نقش زاویه دار هستند. همچنین یکی از پرکاربردترین و رایج ترین طرح ها در معماری اسلامی نقش بوته و جقه است. لازم به ذکر است که این نقش به نوعی نماد تواضع و آزادگی را در ساختمان به نمایش می گذارد. نقش چهار پر از دیگر نقش های عرضه شده جهت استفاده در ویلا می باشد که در پنجره های دو جداره ارسی استفاده می شود. در واقع این نقش نمادی از سعادت و خوشبختی بوده و الهام گرفته از برگ های گیاه شبدر است. با انتخاب یکی از این نقش ها برای پنجره ها می توان نمایی سنتی و زیبا را در ویلای خود ایجاد کرد.

دیگران مشاهده کردند:اصول کلی طراحی نمای مسجد

استفاده ازآجردر نمای ویلا سنتی

بهتر است بدانید آجر یکی از مصالحی است که امروزه در معماری سنتی ایران جهت استفاده در نمای ویلا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که آجر قفقازی یکی از متریال هایی است که برای طراحی نما ویلا سنتی مورد استفاده معماران و مهندسان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که می توانید از تنوع آجر سنتی برای طراحی نماهای زیبا و منحصر بفرد استفاده کنید. در واقع آجرهای سنتی در کنار تنوع ظاهری خوب از جنس و تکنولوژی ساخت بالایی بهره می برند.

استفاده ازآجردر نما ویلا سنتی

استفاده ازآجردر نما ویلا سنتی

نمای ویلا با استفاده از سبک سنتی

نمای ویلا با آجر سنتی

از دیگر انواع آجرهایی که در نمای ساختمان امروزه به طور گسترده ای استفاده می شود آجر قزاقی است. این نوع آجر معمولا به صورت گرد و طرح دار در رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که یکی از مرغوب ترین نوع آجرهای قزاقی، آجرهای سفید و بهی هستند. آجرهای قزاقی مزیت ها و قابلیت های بسیاری را به دنبال دارند. این نوع آجرها در مقابل شکنندگی و هوازدگی از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین رنگ آجرهای قزاقی ثابت است، از اینرو در برابر شرایط آب و هوایی دارای رنگ ثابتی هستند و تغییر رنگ نخواهند داد.

طراحی نمای ساختمان ویلایی

طراحی نمای ساختمان ویلایی

نما با سقف شیب دار

نما با سقف شیب دار

از دیگر مزیت ها و قابلیت های این نوع  آجر می توان به کم بودن مقدار شوره و نگهداری آسان آن اشاره کرد. همچنین استفاده از این آجر در نما سنتی ویلا به نوعی باعث کاهش هدررفت انرژی می شود، زیرا این آجرها عایق سرما و گرما محسوب می شوند.  به نوعی می توان گفت انتخاب این آجرها از نظر اقتصادی بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. همچنین این آجرها انتخاب را برای شما بسیار راحت و آسان می کنند، چرا که از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند.

نمای ساختمان ویلایی بزرگ

نمای ساختمان ویلایی با سنگ