لطفا امتیاز بدهید

در میان فست فودی ها و کافی شاپ های مدرن، رستوران های سنتی می توانند طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کنند؛ اما نکته بسیار مهم درباره آن ها، دکوراسیون داخلی است که حتی گاهی اوقات بیش تر از غذا و کیفیت آن نظر مشتری را جذب خواهد کرد. اگر شخصی قصد دارد دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، لازم است المان های زنده را در نظر بگیرد. به طوری که تمام حواس ۵ گانه انسان را درگیر کند و موجب به وجود آمدن احساس خوشایندی در آن ها شود. همچنین یک رستوران سنتی موفق، باید احساس راحتی خانه را به مشتریان ببخشد و حتی راحتی بیش تری را نیز با استفاده از موسیقی و روشنایی مناسب، برایشان فراهم سازد. در ادامه مطلب نکاتی برای دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی در اختیارتان قرار خواهیم داد. برای دیدن ایده های بیشتر درباره دکوراسیون داخلی کافه و رستوران می توانید به سایت خانه معمار مراجعه کنید.

رنگ مناسب برای دیزاین های سنتی

در دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی، معمولا از رنگ های گرم و روشن مانند سبز، آبی فیروزه ای، نارنجی و غیره استفاده می کنند؛ زیرا این رنگ ها در گذشته استفاده زیادی داشته اند و اگر فیلم های قدیمی را تماشا کنید، متوجه کاربرد این رنگ ها خواهید شد. برعکس سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن امروزی، در دکوراسیون های سنتی ما شاهد رنگ های بسیار زیادی هستیم. در واقع ترکیب رنگ های زیاد با تناژ مختلف می تواند یک فضای دوستانه، گرم و صمیمی را به شما ارائه دهد.

آب و آبنما

دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی

همان طور که ذکر کردیم دیزاین های سنتی بیش تر درباره زندگی و جریان آن است. چه چیزی مانند آب می تواند جریان زندگی را به خوبی به نمایش بگذارد؟ مخصوصاً اگر فضای باز را برای رستوران در نظر گرفته اید، بهتر است با توجه به  طراحی محوطه و فضای سبز عمل کنید. وجود یک آب و آبنما یا حتی فواره در گوشه و کنار آن می تواند نمای زیبایی را به وجود بیاورد. علاوه بر این با ساختن یک حوضچه کوچک و زیبا در وسط کافه یا رستوران می توانید فضایی مانند خانه مادربزرگ های قدیمی که آرامش خاصی را به همه منتقل می کنند، بسازید. از آن جایی که آب در معماری های قدیمی ایرانی یکی از المان های بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است، پیشنهاد می کنیم به هر شکلی که می توانید، آن را در دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی خود جای دهید.

لوازم چوبی و اکسسوری های قدیمی

  • میز و صندلی ها: لوازم چوبی رستوران خود را باید با دقت بالا انتخاب کنید. رنگ آن ها معمولا بهتر است، به رنگ چوب گردو نزدیک باشد تا حالت سنتی خود را حفظ کند. همچنین به جای میز و صندلی از تخت های چوبی استفاده کنید. مخصوصاً اگر تخت ها را با فرش های ایرانی، قرمز و لاکی رنگ همراه سازید، شاهد بهترین نتیجه خواهید بود؛ اما اگر طرفدار تخت های چوبی نیستید، می توانید میز های چوبی و صندلی های راحت با طرح های قدیمی را در نظر بگیرید. در آخر استفاده از یک سکوی چوبی و قدیمی به همراه وسایلی مانند چرتکه و ماشین های تایپ قدیمی برای بخش صندوق داری، ایده جذابی به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون داخلی سفره خانه

  • منو های رستوران: برای تزئین منو ها نیز می توانید از اکسسوری های چوبی استفاده کنید و آن ها را از مدل های ساده و یکنواخت خارج سازید. پیشنهاد می کنیم که از منو های دیجیتالی که با اسکن کردن یک کد بر روی گوشی مخاطبان می آیند، خود داری کنید؛ آن ها حالت قدیمی رستوران را از بین می برند و دنیای مدرن را داخل آن راه می دهند.
  • تابلو های قدیمی: تابلو های قدیمی، مخصوصا تابلو فرش های دستبافت با طرح های سنتی، برای دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی بی نظیر خواهند بود. در کنار آن ها می توانید از گیاهان سبز و پهن که شما فضا های قدیمی را تداعی می کنند، استفاده کنید تا علاوه بر زندگی بخشیدن به سفره خانه، زیبایی بی نظیری را به مشتریان ارائه کنید.
  • شیشه های رنگی: پنجره های سفره خانه را به شکل شیشه خانه های قدیمی در بیاورید. بهتر است آن ها را به رنگ های مختلف مانند قرمز، سبز، آبی و نارنجی تغییر دهید.

جدا سازی تخت ها با استفاده از متریال های سنتی

شما میتوانید با جداسازی تخت ها یک فضای امن و خصوصی به مشتریان خود ارائه دهید. از این طریق آن ها می توانند حرف های خصوصی خود را در سفره خانه شما بزنند و نگران شنیده شدن توسط میز بغلی نباشند. همچنین متریال هایی مانند آجر می تواند به سنتی و قدیمی دیده شدن سفره خانه شما کمک کنند. از آن جایی که در زمان های قدیم آجر از اصلی ترین مصالح برای ساخت خانه بوده است، می توانید با تزئینات آجری در جداسازی تخت ها، مشتریان را به زمان های گذشته و دور ببرید تا دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی خود را با این کار تکمیل کنید.

نورپردازی مناسب

دکوراسیون سفره خانه

نکته قابل توجهی که لازم است در دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی در نظر بگیرید، نورپردازی مناسب است. معمولا تعداد و رنگ چراغ ها با توجه به فضایی که شما برای ساخت سفره خانه در نظر دارید، انتخاب می شوند. به عنوان مثال اگر سفره خانه شما در یک فضای باز ساخته شده است، لازم است نورپردازی را معتدل نگه دارید تا در ساعات روشن روز بتوانید آن ها را خاموش کنید و در ساعت هایی که هوا تاریک است، علاوه بر روشن کردن فضا، زیبایی مهتاب و شب را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

با این حال یکی از نکات قابل توجه این است که سفره خانه سنتی باید نورانی باشد و مانند کافه های امروزی به هیچ عنوان آن را تیره و تاریک نکنید. نور زیبایی دوچندانی به دکوراسیون شما می بخشد و حال مشتریان را نیز بهتر خواهد کرد؛ اما مراقب باشید که مقدار زیاد آن باعث آزار چشم ها نشود و میزان آن کاملا معتدل باشد.

نتیجه گیری

برای دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی، لازم است تمام المان های قدیمی را در کنار هم بچینید و نحوه قرار گیری آن ها را طوری انتخاب کنید تا آرامش را به مشتریان انتقال دهد و قادر به دور کردن آن ها از دنیای مدرن و ماشینی امروز باشد.