مسکن یکی از نیاز ها و سرمایه های ضروری هر انسانی در زندگی است. انتخاب یک نقشه ایده آل برای ساخت خانه می تواند علاوه بر افزایش آسایش و راحتی شما، سرمایه خوبی را هم برایتان فراهم کند. وقتی صحبت از انتخاب تعداد اتاق های خانه و جهت ساخت خانه می رسد، عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید تا خانه مناسبی را برای خود و خانواده تان فراهم کنید. خانه های سه خوابه و شمالی مزایای زیادی را به همراه دارند که این روز ها طرفداران زیادی را به سوی خود، جلب کرده اند. مجموعه خانه معمار می تواند با عرضه نقشه های گوناگون در متراژ های بالا، نقشه خانه سه خوابه 150 متری شمالی خوبی را به شما پیشنهاد دهد.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

چرا یک خانه شمالی سه خوابه بسازید؟

در حالی که خانه های شمالی خواسته بسیاری از افراد است و آرزوی آن را در سر می پرورانند، بسیاری از افراد نسبت به ساخت آن شک و تردید دارند. ما در این مطلب، سعی می کنیم تا مهم ترین نکات درباره خانه های چند خوابه شمالی را برایتان بیان کنیم.

نور طبیعی و صرفه جویی در انرژی

یکی از بزرگ ترین مزایای خانه های شمالی، نور طبیعی است که دریافت می کنند. خانه های شمالی در طول روز نور غیر مستقیم مناسبی را دریافت می کنند و در نتیجه همواره فضایی روشن و دلپذیر دارند. همین موضوع سبب می شود تا با ساخت یک خانه شمالی حدودا 150 متری، نگران تامین نور منزلتان نباشید. این مسئله در صرفه جویی انرژی نیز نقش دارد و سبب می شود تا برای تامین نور منزلتان در طول روز به سراغ لامپ و وسایل روشنایی نروید. همچنین اگر فردی هستید که عاشق آفتاب گرفتنید، خانه های شمالی در فصل تابستان یک سولاریوم شخصی را برایتان فراهم می کنند!

 three-bedroom houses

تابستان و زمستان ایده آل

خانه های شمالی معمولا تهویه خوبی را برایتان فراهم می کنند. این تهویه مناسب در روز های گرم سال (فصل تابستان) می تواند سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شود و هوای خانه را بهبود بخشد. به علاوه، در طول روز های سرد سال (فصل زمستان)، مسیر نور خورشید در آسمان متفاوت است و در نتیجه خانه های شمالی نور خوبی را دریافت می کنند و گرمایش خانه تا حد خوبی تامین می شود. فراموش نکنید که آنچه در مورد مزایای خانه های بزرگ شمالی در زمستان و تابستان گفتیم، در مناطقی با دمای معمولی صدق می کند. برای مثال اگر شما در منطقه ای بسیار سرد در نزدیکی شمال کره زمین زندگی بکنید، میزان گرمایی که نور خورشید در زمستان برایتان فراهم می کند اصلا کافی نیست و چه بسا گرمای کم خانه تان نیز هدر می رود.

منظره ای دل انگیز

با تهیه یک نقشه خانه سه خوابه 150 متری شمالی و ساخت آن می توانید منظره‌ ای عالی از آسمان شب داشته باشید؛ زیرا بدون موانع نور شهری می توانید ستاره ها را تماشا کنید. علاوه بر این، خانه های شمالی معمولا فضای خوبی را برای پرورش گل ها و گیاهان فراهم می کنند.

روحیه و سلامت روان بیشتر

مطالعات نشان داده اند که نور طبیعی خورشید تاثیر مثبتی بر خلق و خو و سلامت روان شما دارد. در مقابل، فقدان نور مستقیم خورشید احساس رخوت، بی حالی و کسلی را در شما افزایش می دهد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که نور بیش از حد خورشید هم خستگی چشم ها را در پی دارد. برای اطلاع از مزایای نور طبیعی خورشید بر روی کلمه نور طبیعی خورشید کلیک کنید.

Map of the northern three-bedroom house of 150 meters

فراهم کردن فضای کافی

یکی از بارز ترین ویژگی های مثبت نقشه خانه سه خوابه 150 متری شمالی فراهم کردن فضای کافی است. خانه سه خوابه و شمالی به خصوص برای خانواده های پر جمعیت، آسایش بیشتری به همراه دارد و می تواند برای هر کدام از اعضای خانواده حریم خصوصی ای فراهم کند. البته اگر خانواده کم جمعیتی دارید، شاید ساخت یک خانه سه خوابه شمالی 150 متری انتخاب خوبی برایتان نباشد و در حقیقت، شما نیازی به چنین فضای بزرگ و دلبازی نداشته باشید.

فضایی مجلل و پر زرق و برق

هر فردی رویای داشتن خانه ای با تمام امکانات را در سر می پروراند. احتمالا شما نیز از این دست رویا ها در سر دارید! خانه ای با تمام امکانات، حتما باید خانه بزرگی باشد. هر چه تمایل به خانه های مجلل بیشتر باشد، تمایل به ساخت خانه های شمالی سه خوابه نیز بیشتر خواهد بود. محیط کوچک تر ازدحام جمعیت را بیشتر می کند و معنای حریم خصوصی را نقض می کند. این در حالی است که اگر یک خانه سه خوابه شمالی و بزرگ بسازید، حتی می توانید فضایی را به مهمانان خود اختصاص دهید.

محل مناسب برای کار های خانگی

فضای بزرگی که نقشه خانه سه خوابه 150 متری شمالی فراهم می کند، می تواند به شما کمک کند تا اگر شغل خانگی ای دارید، بخشی از خانه یا یکی از اتاق ها را به شغلتان اختصاص دهید. همچنین اگر اهل تحقیق و پژوهش و مطالعه هستید و یا دلتان می خواهد در منزلتان ورزش کنید، می توانید یکی از اتاق ها یا بخشی از فضای خانه را به اتاق مطالعه، کتابخانه، باشگاه خانگی و… تبدیل کنید.

جمع بندی

با گذر زمان هر چه افراد از مزایای نور خورشید بیشتر آگاه شدند و به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در انرژی برآمدند، تمایلشان به خانه های شمالی هم بیشتر شد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، قطعا خانه های شمالی را بیشتر دوس دارید. ساختمان های شمالی معمولا بزرگ هستند و سه خوابه یا حتی بیشتر محسوب می شوند. ما در این مطلب از خانه معممار به مهم ترین مزایای خانه های شمالی سه خوابه بزرگ پرداختیم تا اگر تصمیم به ساخت چنین خانه هایی گرفتید، از مجموعه خانه معمار نقشه ایده ال خود را با خیال راحت تامین کنید و ساخت و ساز را آغاز کنید.