4/5 امتیاز از (6 رای )

ساخت، خرید و حتی اجاره ویلایی کوچک و زیبا رویایی است که در سر بسیاری از افراد قرار گرفته است. همه آن ها هم می خواهند که ویلای خود را همانطور که تمایل دارند، بسازند. اما این کار به این سادگی ها که به نظر می رسد، صورت نمی پذیرد. علاوه بر طراحی نقشه و استخدام کارآزموده ترین معماران باید زمان زیادی را بگذارید و تمامی جوانب این کار را در نظر بگیرید. برای این که شما را در این امر مهم یاری کرده باشیم، در این مقاله درمورد نکاتی که پیش از طراحی نقشه ویلای کوچک و زیبا بهتر است در ذهن داشته باشید، مطالبی را گردآوری کرده ایم. پیشنهاد می کنیم برای طراحی نقشه ویلا در ابتدا به سایت خانه معمار مراجعه کنید و از نقشه های آن ایده بگیرید. در خانه معمار ایده پردازان خلاق و حاذق این نقشه ها را طراحی کرده اند و شما می توانید از کیفیت و اصولی بودن آن ها کاملا مطمئن باشید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

نکات مهمی که پیش از طراحی نقشه ویلای کوچک و زیبا باید بدانید.

نقشه ویلای کوچک و زیبا

  • انتخاب مکان مناسب

اولین قدم برای طراحی نقشه و ساخت ویلا، در نظر گرفتن مکان مناسب است. برای تعیین بهترین مکان در ابتدا باید اهداف خود را از ساخت خانه مشخص کنید. برای مثال ساخت خانه ای دور از شهر؛ در حالی که در آن شهر مشغول به کار هستید عاقلانه به نظر نمی رسد. سفر کردن پی در پی آن هم به مقصدی دور، در طول زمان می تواند سخت و طاقت فرسا شود. از سوی دیگر لازم است نزدیکی به امکانات ضروری را نیز در نظر بگیرید. برای رفع نیاز های اولیه قرار گرفتن در مجاورت سوپر مارکت، درمانگاه، داروخانه و … بسیار حائز اهمیت است. اگر این مراکز از شما دور هستند، از خود بپرسید که آیا ارزشش دارد که در این محل ویلایی ساخته شود؟

  • برنامه ریزی مالی و تعیین بودجه

اشتباه جبران ناپذیری که بیشتر افرادی که ویلا می سازند مرتکب می شوند، دست کم گرفتن هزینه ها یا برآورد غیر واقعی آن ها است. ساخت یک ویلا کاری است که هزینه های زیادی را برای شما می تراشد و مطمئنا برای این کار به پول هنگفتی نیاز دارید؛ بنابراین قبل از برنامه ریزی برای طراحی نقشه ویلای کوچک و زیبا یا استخدام معمار، بودجه مشخصی را در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم در این زمان با یک متخصص مشورت کنید تا به شما کمک کند از وضعیت مالی خود و نیازتان به طور کامل آگاه شوید. همچنین مهم است که همیشه مبلغی اضافه تر را برای هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده نگه دارید.

ویلای کوچک

  • درک صحیح اندازه پلان

درست است که مغز ما انسان ها در زمینه های مختلف معمولا عملکرد دقیقی دارد، در درک صحیح فضا و جهت معمولا به انحرافاتی دچار می شود. در نتیجه گاه اتفاق می افتد که در اندازه های نقشه ویلای کوچک و زیبا اشتباهاتی مشاهده شود. علاوه بر اندازه کلی ویلا، بهتر است درمورد اندازه اتاق ها و محوطه های داخلی و خارجی محتاط عمل کنید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی یک نوار اندازه گیری بکشید و اتاق فعلی خود را اندازه بگیرید تا درکی کلی از منطقه ای که در اختیار دارید، پیدا کنید. این کار موجب می شود که نیاز ها و نحوه دکوراسیون داخلی خود را بهتر در ذهن تجسم کنید و فضا های مختلف را به طور صحیح تخمین بزنید. با طراح ویلا نظر شخصی و سلایق خود را در میان بگذارید و همراه او چیدمان اتاق ها را برنامه ریزی کنید.

  • توجه به جهت و موقعیت اتاق ها

مزیت بزرگی که ساخت خانه از ابتدا به همراه دارد این است که شما درمورد این که چه چیز را در کجا قرار دهید، قدرت تصمیم گیری دارید و در واقع دست شما هنگام تصمیم گیری باز است. این آزادی مسئولیت های دشوار انتخاب مسیر درست را نیز به همراه دارد. شما باید پیش از تکمیل نقشه ویلای کوچک و زیبا مواردی را مانند تهویه، نور طبیعی، گرما و … ، در نظر بگیرید. برای مثال اگر به ورود نور طبیعی به خانه اهمیت می دهید، می خواهید صبح با نور آفتاب از خواب برخیزید و پذیرایی تان پر نور باشد، این فضا ها را در سمت راست قرار دهید. از سوی دیگر اگر قصد دارید ساخت استخر و یا باغچه کوچک، حیاط خلوت و آبنما را در نظر بگیرید، به این موضوع فکر کنید که محل مناسبشان کجاست؟ تمام این موارد را با معماران خود در میان بگذارید و نظر آن ها را درباره شان جویا شوید.

ویلای کوچک2

  • در نظر گرفتن سبک، متریال و فضا ها

یکی دیگر از تصمیمات مهمی که باید هنگام طراحی نقشه ویلای کوچک و زیبا به خاطر داشته باشید، سبک خانه تان است. باید از خود بپرسید که آیا به دنبال ویلای سنتی و کلاسیک هستید یا آینده نگر اید و می خواهید خانه تان مدرن و عامه پسند باشد؟ ویلایتان چند طبقه داشته باشد و عناصر طراحی افزوده شده در کجای ویلا قرار داده شود؟ آیا می خواهید استخر کوچک سرپوشیده یا باغچه ای به همراه چمن مصنوعی یا طبیعی هم داشته باشید؟ نکته مهم آن که تمام این عناصر باید با سبکی که انتخاب می کنید و بودجه تان هماهنگی داشته باشند. تمام این موارد بر انتخاب معمار مناسب پروژه نیز تاثیر می گذارند؛ زیرا همان گونه که می دانید، هر معماری مناسب هر پروژه ای نیست.

جمع بندی

طراحی نقشه ویلای کوچک و زیبا و به اجرا در آوردن آن یکی از کار هایی است که به فکر زیاد، دیدی همه جانبه، در نظر گرفتن نکات متعدد و هزینه زیاد نیاز دارد. بهتر است پیش از اقدام با این کار با واقعیت رو به رو شوید و بدانید که رعایت این موارد بهترین نتیجه را برایتان رقم خواهد زد. پس از تصمیم گرفتن ابتدا به محل موردنظر بروید و اندازه پلان های آن را به طور دقیق بررسی کنید سپس نیاز های خود را با معماران و متخصصان در میان بگذارید و نظرات آن ها را در این مورد جویا شوید. در این مقاله این نکات را نام بردیم و هر کدام را توضیح دادیم.