اسکار نیه مایر یا به طور کامل اسکار ریبریو آلمیدا نیم ماییره سوارس فیلوو(15 دسامبر 1907 – 5 دسامبر 2012) یکی از بزرگترین معماران تاریخ برزیل بود . وی یکی از بزرگترین چهره های جنبش مدرنیست جهانی است . پس از مرگ او در سال 2012،   بیش از پنج صد آثار موجود در سراسر آمریکا، آفریقا و اروپا مربوط به وی بود.
 حسن نیت ارائه میدهد "title =" Courtesy of ON نیه مایر در دانشکده هنرهای زیبا کشور ریو دو ژانیرو در سال 1929شروع به تحصیل کرد . وی در سال 1934 فارغ التحصیل شد و در سال 1934 با لوکوربوزیه از معمار ان و برنامه ریزان یکی ازشهرهای  برزیل کار خود را شروع کرد.

نمونه ای از مهمترین آثار اسکار نیه مایر:

  وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، ریودوژانیرو

 وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، ریودوژانیرو. تصویر © Marina de Holanda "title =" وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، ریودوژانیرو. تصویر © Marina de Holanda

در سال 1936 نیه مایر به تیم لو کوربوزیه، لوسیو کاستا، افسونو ادواردو ریدی، کارلوس لئون، جرج مونیرا و ارنانی واسکنلسوس برای طراحی دفتر مرکزی وزارت آموزش و بهداشت، در مرکز ریو د ژانیرو پیوست.
نیه مایر در سال 29 سالگی به عنوان طراح لوکوربوزیه شد . پس از آنکه لوکوربوزیه برزیل را ترک کرد، جادوگر جوان تغییراتی را در طرح ایجاد کرد که تا حد زیادی بر لوسیو کاستا تأثیر گذاشت. در سال 1939 نیه مایر به عنوان معمار اصلی پروژه منصوب گردید.
ساختمان وزارت آموزش وپرورش که یک نوار افقی که تقسیم یک تیغه عمودی داشت در سال 1945 تکمیل شد . این ساختمان سنگ بنای معماری مدرن برزیل قرار گرفت و توجه جهانیان را جلب کرد.

 

  کنگره ملی برزیل

 کنگره ملی برزیل. تصویر © آندری Prokos "title =" کنگره ملی برزیل. تصویر © آندری Prokos اوج اسکار نیه مایر:

در سال 1956، جوزلینو کوبیتسچ، رئیس جمهور آن زمان، از نیه مایر دعوت کرد تا در بزرگترین کارهای شهری و معماری تاریخ کشور شرکت کند. این پروژه بزرگ ساخت پایتخت جدید در وسط ساوانا، برزیلیا بود.
لوسیو کاستا، کارشناسی ارشد طرح پایتخت جدید، در مصاحبه ای با آنا رزا د الیویرا در سال 1992 گفت: “زمانی که جوزسینو رئيس جمهور شد، او یک معمار در جیب خود داشت. اسکار نیه مایر. معمار انتخاب شده است. این بدان معنی است که رقابت تنها برای برنامه ریزی شهری شهر، طرح اصلی بود. ” همکاری کوستا و نیه مایر به جهان چیزی کاملا جدیدی داد . اولین شهر بزرگ به طور کامل بر اساس اصول مدرنیستی کارکرد و زیبایی شناسی طراحی شده است.
  موزه هنرهای معاصر
 نتروری موزه هنرهای معاصر. تصویر © Gili Merin "title =" Niterói موزه هنر معاصر. تصویر © Gili Merin
  کلیسای برزیلیا
 کلیسای برزیلیا. تصویر © Gonzalo Viramonte  
اسکار نیه مایر هرگز یک محقق نیست.  هرگز به نظریه ها، اصطلاحات و کلیشه ها علاقه مند نیست. شکل آزاد، خطوط جریان همیشه دقیق بود. گرچه او به شدت دیدگاه های سیاسی داشت، برخلاف برخی از مدرنیست های دیگر، در کار او مشخصا مشخص نبود. هدف او ساده بود
                                                     “به جهان زیبایی بدهید”. 

ترجمه : توسط تیم خانه معمار

مرجع دانلود: http://ArchDaily.com