آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

طراحی داخلی خانه های دوبلکس با توجه به سبک طراحی خاص آن نیاز به طراح و معمار خوش سلیقه دارد. کار ها باید به صورت اصولی و شایسته انجام شود تا علاوه بر خانه ای زیبا و منحصر بفرد در مواقع بروز حوادث طبیعی ، ساختمان دچار مشکل نشود و مستحکم و مقاوم باشد. آنچه دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس را از دیگر خانه ها متمایز می کند عرصه بندی و تفکیک فضاست و پله ایی که این دو بخش را به هم ارتباط می دهد. در واقع پله، تاثیرگذارترین بخش در زیبایی خانه های دوبلکس می باشد. اگر می خواهید در مورد طراحی داخلی خانه های دوبلکس بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی داخلی خانه های دوبلکس
طراحی داخلی خانه های دوبلکس

دکوراسیون خانه های دوبلکس

در ساختمان های دوبلکس به طور معمول عرصه های  خصوصی  و عمومی از هم تفکیک شده. عرصه عمومی در طبقه همکف و عرصه خصوصی در طبقه اول طراحی می شود. این تفکیک فضا حتی در ساختمان های با مساحت کم نیز باعث ایجاد فضاهایی با ابعاد بزرگ و دلباز می شود. دو عرصه عمومی و خصوصی توسط یک پله دوبلکس به هم ارتباط می گیرند.

این پله دوبلکس نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. درواقع پله اصلی ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس است و البته محل قرار گیری پله در ساختمان های دوبلکس بسته به میزان مساحت زمین و سلیقه کارفرما متفاوت است. اولین گام در طراحی نقشه ساختمان، جاگذاری محل قرارگیری پله است.  بعد از مکان یابی پله، طراحی دیگر بخش ها انجام می پذیرد. نوع قرارگیری پله تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه هایی دوبلکس دارد.متریال های مختلفی در طراحی پله به کار می روند که انتخاب آن بستگی به سبک طراحی دکوراسیون داخلی بنا دارد.

دکوراسیون خانه های دوبلکس
دکوراسیون خانه های دوبلکس

خانه دوبلکس مدرن یا دوبلکس کلاسیک

این دو سبک طراحی هردو زیبا و خاص هستند و این که کدام یک را برای منزل خود انتخاب نمائید بستگی به سلیقه شما دارد. خانه های دوبلکس کلاسیک فوق العاده زیبا و پر زرق و برق هستند اما خانه های دوبلکس مدرن ، ساده و سبک هستند و البته از ایمنی بیشتری  برخورداراند. نکته ایی که لازم است به آن توجه کنید این است که معمولا پیاده سازی دکوراسیون به سبک کلاسیک نسبت به طراحی خانه های دوبلکس مدرن هزینه تمام شده بیشتری دارد. درادامه برخی از ویژگی های هر دو را برای شما توضیح داده ایم.

طراحی خانه دوبلکس به سبک کلاسیک و یا مدرن
طراحی خانه دوبلکس به سبک کلاسیک و یا مدرن

طراحی خانه دوبلکس به سبک کلاسیک

اگز علاقه مند به استفاده از دکوراسیون های پر زرق و برق هستید سبک کلاسیک مناسب شماست. اما توجه داشته باشید برای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به سبک طراحی نقشه و نمای ساختمان نیز توجه داشته باشید. اگر طراحی نما و نقشه شما به سبک مدرن است استفاده از سبک کلاسیک به شما توصیه نمی شود. خیلی از افراد برای این که از ستون های رومی برای طراحی کلاسیک استفاده شده علاقه مند به آن هستند، که اگر از این طرح استفاده کنید باید از راه پله مارپیچ یا دیواری استفاده کنید تا با این نما هماهنگ باشد یا اگر فضای کمی در اختیار دارید راه پله کمجا بهترین گزینه می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون خانه دوبلک کلاسیک استفاده از اکسسوری ها و تزیینات فراوان است. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک هر چند فوق العاده هزینه بر است اما از آنجا مه تاکید زیادی بر لوکس بودن دارد فوق العاده زیباست و طرفدارن خاص خود را دارد.

طراحی خانه دوبلکس به سبک مدرن

در طراحی داخلی خانه های دوبلکس یکی ازاین طرح ها دوبلکس مدرن است که اگر می خواهید هزینه های کمتری برای طراحی ساختمان خود صرف کنید دوبلکس مدرن را انتخاب نمائید.در طراحی مدرن نباید از وسایل پر زرق و برق و یا از سقف هایی تزئینی استفاده کنید چون باعث ناهماهنگ شدن ساختمان با طراحی شما می شود و مهم ترین اصل این طراحی ساده بودن آن می باشد.

بهتر است که از راه پله های شیشه ای در این طرح استفاده کنید اما خیلی از افراد از آنها استفاده نمی کنند و به اشتباه از راه پله های چوبی یا لمینت استفاده می کنند که فضایی کلاسیک را تداعی می کند.

طراحی خانه دوبلکس به سبک مدرن
خانه دوبلکس به سبک مدرن

سقف خانه های دوبلکس

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه دوبکس حداقل ارتفاع سقف با زمین باید ۳۲۰ سانتی متر باشد تا درصورت اجرای تزئینات بروی سقف ارتفاع آن کاهش پیدا نکند.استفاده از کناف  برای طراحی سقف خانه ی دوبلکس انتخابی صحیح و درست است چون دوام کناف نسبت به گچ بهتر می باشد و هزینه آن هم کاهش پیدا می کند. در هنگام اجرای کناف می توانید هر شکل و نقشی که علاقه مند بودید به آنها اضافه کنید و سقف را زیبا تر کنید.

سقف خانه های دوبلکس
سقف خانه های دوبلکس

مزایا و معایب خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس به دلیل فراز و نشیب هایی که در طراحی و دکوراسیون داخلی دارد علاقه مندان زیادی دارد. در ادامه می خواهیم به مزایا و معایب این سبک طراحی بپردازیم تا با دید بازتری با طراحی ساختمان خود بپردازید.

حریم خصوصی

در خانه های دوبلکس شما می توانید تفکیک فضا را داشته باشید .در طبقه  همکف اتاق پذیرایی ، نشیمن ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و… قرار بدهید و قسمت بالایی خانه را به فضای خصوصی خانه مثل اتاق خواب اختصاص دهید که موجب افزایش امنیت و حریم خصوصی شما خواهد شد. البته برای راحتی ساکنین معمولا پنتری و سرویس بهداشتی نیز در بخص خصوصی در نظر گرفته می شود.

فضای کاربردی بیشتر

به مهم ترین مزیت و خصوصیت منزل دوبلکس می توانیم به فضای بیشتر آن اشاره کنیم که هدف اصلی افرادی که قصد ساخت خانه دوبلکس دارند همین گزینه می باشد و بیشتر کسانی که زمینی کوچک و با متراژ کم دارند به دنبال ساختن منزل دوبلکس هستند.

فضای کاربردی بیشتر در خانه های دوبلکس
فضای کاربردی بیشتر در خانه های دوبلکس

انتقال سر و صدا

بزرگترین عیب خانه دوبلکس منتقل شدن سر و صدا به طبقات است که به دلیل باز بودن فضای دو طبقه می باشد و موجب نارضایتی ساکنین می شود. شما اگر در هنگام طراحی داخلی خانه های دوبلکس از مهندسین و معماران با تجربه و کار آزموده و متخصص استفاده کنید این مشکل به راحتی قابل حل می باشد که باید از عایق های صدا در ساخت مورد توجه باشد تا این عیب برطرف شود.

هزینه و نگهداری و تعمیرات بیشتر و دشوار تر

به طور واضح و شفاف معلوم است که خانه ای که دو برابر شود مسلما تمیز کردن و همچنین تعمیرات آن سخت تر و دشوار تر است و هزینه بیشتری باید پرداخت شود.علاوه بر این موارد گفته شده مهم ترین و بیشترین هزینه ای که باید بپردازید موضوع سرمایشی و گرمایشی آن است.

رفت و آمد از راه پله

خیلی از افراد سالمند و کسانی که بچه دار هستند رفت و آمد از راه پله در خانه دوبلکس برای آنها مشکل ساز شده است و از ساخت خانه دوبلکس صرف نظر می کنند. در  آنها می توانند از نرده های ایمنی برای جلوگیری از حوادث با رعایت استاندارد ها استفاده کنند . همچنین با طراحی آسانسور برای جا ه جایی بین طبقات می توان مشکل رفت و آمد بین طبقات را حل کرد.برای مشاهده انواع مختلف پله دوبلکس می توانید از مقاله پله دوبلکس و انواع زیبای آن در دکوراسیون خانه دوبلکس دیدن کنید.

رفت و آمد از راه پله از معایت خانه های دوبلکس
رفت و آمد از راه پله از معایت خانه های دوبلکس

قیمت طراحی داخلی خانه های دوبلکس

طراحی داخلی خانه های دوبلکس در هر نقطه ای از کشور قیمت آن متفاوت بوده و بر حسب مصالح و متریال های به کار برده شده و متراژ ساختمان تعیین می شود. در خصوص قسمت داخلی نباید نگران هزینه ها باشید و باید از بهترین مصالح موجود در بازار استفاده کنید تا منزل مستحکم و مقاوم شود. اگر قصد تغییر طراحی داخلی خانه دوبلکس خود را داشتید می توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

قیمت طراحی داخلی خانه های دوبلکس
قیمت طراحی داخلی خانه های دوبلکس

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی ها و معایب طراحی داخلی خانه های دوبلکس آشنا کنیم و با کار هایی که به  زیباتر شدن آن کمک می کند  آشنا کنیم. در این صورت شما در زمان  اجرا دچار مشکل نمی شوید پس  به نکات گفته شده حتما توجه کنید تا خانه ای بسیار عالی و مدرن داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *