آژانس خلاقیت خانه معمار
آژانس خلاقیت خانه معمار

معرفی 8 مدل سقف زیبا و مدرن

سقف بالاترین سازه ساختمان است که به عنوان یک پوشش سازه ای برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط آب و هوایی و غیره عمل می کند به همین دلیل باید از استحکام و پایداری کافی برخوردار باشد؛ اما در حالی که کاربرد، طول عمر و استحکام سقف مهم است ظاهر زیبا و طراحی سقف نیز اهمیت دارد. سقف نقش مهمی در ظاهر کلی و جذابیت ساختمان دارد. انواع مختلفی از طراحی سقف وجود دارد که همه آنها اهداف منحصر به فردی دارند و برخی برای شرایط آب و هوایی و سبک های مختلف ساختمان مناسب هستند .فرقی نمی کند که سقف جدیدی می سازید یا می خواهید سقفی را که قبلاً دارید تغییر دهید طرح های مدرن و زیبایی وجود دارد که می توانید برای سقف خانه تان از آنها الهام بگیرید و اجرا کنید. در ادامه چند مورد از محبوب ترین انواع طراحی سقف مدرن ساختمانی را معرفی می کنیم همراه ما باشید.

انواع سقف های مدرن ساختمانی

طراحی سقف تنها به زیبایی سقف توجه ندارد بلکه به جنبه عملکردی سقف نیز اهمیت داده است. انتخاب طرح سقف ساختمان یک تصمیم بسیار مهم است چرا که سقف نه تنها از خانه و افراد آن محافظت می ‌کند بلکه در زیبایی و نمای کلی سازه نیز نقش ویژه ای دارد. بنابراین مهم است که در هنگام انتخاب طرح سقف ویژگی های هر طرح  را بدانید.

انواع سقف های مدرن

سقف های شیروانی

سقف های شیروانی که به عنوان سقف های شیبدار نیز شناخته می شوند، یکی از محبوب ترین انواع سقف ها هستند. این نوع سقف جلوه خاصی دارد و زیبایی منحصر به فردی به ساختمان شما می دهد. سقف های شیروانی شکلی مثلثی دارند و ساخت آن ها بسیار آسان و اقتصادی است.

 سقف های شیروانی انواع مختلفی دارند مانند شیروانی جانبی، شیروانی ضربدری، شیروانی جلویی یا سقف شیروانی هلندی.

از مزایای سقف های شیروانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب سریع و آسان
  • صرفه اقتصادی
  • کاهش هزینه نگهداری
  • تهویه آسان
  • مقاومت مناسب در برابر باران، برف و باد
  • عدم اتلاف انرژی نسبت به سقف های مسطح

سقف های شیروانی

سقف هیپ

سقف هیپ یکی دیگر از سقف های محبوب و پرطرفدار است. این سقف یکی از انواع سقف شیبدار است. سقف های هیپ از هر چهار طرف دارای شیب هستند که طول آن ها برابر است و به سمت دیوارها شیب دارند. سقف هیپ نسبت به سقف شیبدار معمولی دارای مقاومت و استحکام بالاتری است. از آنجایی که این نوع سقف در هر چهار طرف از شیب یکسانی برخوردار است دوام بالایی نیز دارد. استفاده از این نوع سقف در مناطقی با برف و یا باد شدید بسیار مناسب است چراکه عملکرد بهتری دارند.

سقف هیپ

سقف مسطح

سقف های مسطح از نظر فرم و عملکرد ساده هستند و ظاهری مدرن به خانه می بخشند. علیرغم شنیدن نامشان، سقف های مسطح در واقع شیب کمی دارند تا در زمان بارندگی آب جاری و تخلیه شود. سقف های مسطح به دلیل شیب کمی که دارند فضای زیادی را اشغال نمی کنند و می توان از آنها برای محافظت بیشتر در برابر نور خورشید استفاده کرد. استفاده ازا ین نوع سقف ها در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی بسیار مرسوم است.

سقف مانسارد (Mansard)

این سقف یک طرح فرانسوی است که از نظر ظاهری بسیار عالی و زیبا به نظر می رسد و ساخت آن از سقف هیپ و شیروانی سخت تر است. سقف مانسارد یک سقف چهار بعدی است که توسط دو شیب از هر طرف به سمت پایین قراردارد.

سقف مانسارد که با نام سقف لبه دار نیز شناخته می شود در ساخت ساختمان های مدرن بسیار محبوب و پرکاربرد است.

سقف  Skillion

ساخت آسان، کاربردی، سازگار با محیط زیست، زیبا و مدرن. این چند صفت به بهترین شکل یک سقف skillion را توصیف می کنند. ساخت سقف سیلیکون نیاز به زمان زیادی ندارد. سقف های Skillion همچنین به صاحبان خانه امکان نصب نورگیر را می دهند. این نوع سقف با اکثر سقف‌ها متفاوت هستند، زیرا فقط در یک جهت شیب دارند. به طور سنتی از سقف های سیلیکونی برای سوله ها و ایوان ها استفاده می شد، اما به دلیل ظاهر جذاب و مدرنشان، استفاده از آن برای ساختمان های مسکونی نیز محبوبیت زیادی کرده است.

شاید این سقف ها برای مناطقی با باد شدید گزینه ایده آلی نباشند اما برای مناطق برفی و بارانی مناسب هستند.

سقف پروانه ای

 سقف پروانه ای یک طراحی بسیار مدرن است که از نظر زیبایی شناسی منحصر به فرد است. این نوع سقف نور و تهویه زیادی را فراهم می کند.  همانطور که از نام آن مشخص است، این سبک سقف به نظر می رسد مانند بال های پروانه است. سقف پروانه ای دارای دو شیب است که در وسط به هم می رسند و یک V شکل ایجاد می کنند.

سقف دندانه ‌ای

یکی از انواع سقف شیبدار سقف دندانه‌ ای است. از این نوع سقف در ابتدا در انبار ها و ساختمان های صنعتی استفاده می شد، اما به دلیل ظاهر جذاب و زیبایی که دارد در خانه های مدرن نیز استفاده می شود. مزیت مهم سقف دندانه ای این است که می توانید بر روی آن پنجره نصب کنید و به این ترتیب از نور طبیعی نیز بهره مند شوید. هم چنین هر چه ارتفاع این سقف بیشتر باشد، فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

از انجایی که این نوع سقف از طراحی خاصی برخوردار است سازگاری خوبی با محیط زیست دارد و می توان بر روی آن از پنل های خورشیدی نیز استفاده کرد.

انواع سقف های مدرن سقف دندانه ایی

سقف گمبرل

سقف گمبرل که (gambrel) که با نام سقف انباری نیز شناخته می شود یکی از انواع سقف شیبدار است. به علت استفاده از این نوع سقف برای مکان هایی که به عنوان انبار در نظر گرفته شده اند با نام سقف انباری نیز معروف اند؛ اما در حقیقت از این نوع سقف تنها در انباری ها استفاده نمی شود و از آن می توان در خانه های ویلایی نیز بهره برد.

به دلیل ساده بودن ساخت آن و هم چنین کم بودن مواد اولیه‌ی مورد نیاز، به صورت کلی هزینه‌ی ساخت سقف گمبرل تا حدودی مناسب و پایین است.

تیرچه پایدار

برای ساخت سقف زیبا، مداوم و مقاوم باید از مصالح با کیفیت و مناسب استفاده کنید. برای این منظور لازم است به شرکت ها و تولیدی های معتبر مراجعه کنید.

صرف نظر از شکل سقفی که می خواهید بسازید، حتما باید با یک شرکت تولید کننده انواع تیرچه مشورت کنید. به این ترتیب، سقفی خواهید داشت که در برابر آب و هوا مقاوم است و ویژگی های مورد نظر شما را در خود جای می دهد.

تیرچه پایدار یکی از تولید کنندگان انواع تیرچه بتنی و فلزی با 6 سال سابقه است که تیرچه های استاندارد و با کیفیتی به مشتریان عزیز ارائه می دهد. شما می توانید برای استعلام قیمت تیرچه و همچنین سفارش و خرید انواع تیرچه به سایت تیرچه پایدار مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۰۹۷۶  تماس بگیرید. ما خوشحالیم که به سوالات شما پاسخ دهیم و سقف مدرن رویای شما را به واقعیت تبدیل کنیم.

آدرس تولیدی تیرچه پایدار: تهران پاسداران خیابان ناطق نوری کوچه رامین پلاک 2

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *