5/5 امتیاز از (1 رای )

طراحی نمای لوور یک طراحی مدرن و زیبا است. استفاده از این طراحی زیبایی نمای ساختمان را دو چندان خواهد کرد. جنس این نوع نما بسیار اهمیت دارد. استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور بسیار رایج و پرطرفدار شده است، زیرا آلومینیوم از هزینه کمتر و وزن سبک تری برخوردار می باشد. نمای لوور براساس نیاز معمار به صورت های مختلفی از قبیل افقی و یا عمودی نصب می شود. در طراحی نمای لوور، لوورها را به صورت مستقیم در نمای ساختمان یا بر روی پنجره نصب می کنند.

طراحی نمای لوور

طراحی نمای لوور

5/5 امتیاز از (1 رای )

مزایای استفاده از طراحی نمای لوور

یکی از مزایای طراحی نمای لوور این است که مانع از عبور آفتاب از شیشه می شود. این ویژگی نمای لوور مانع از افزایش دمای داخل ساختمان خواهد شد. این نوع نما سبب کنترل نور خورشید در مقابل ساختمان ها می شود. نمای لوور سبب سایه اندازی بر روی ساختمان خواهد شد. از طرفی استفاده از نمای لوور در هر نوع شرایط اقلیمی امکان پذیر است. نمای لوور در ساعات مختلف روز سبب تغییر نمای ساختمان می شود. تنوع در طراحی نمای لوور بسیار زیاد است. همچنین نمای لوور در محدودیت دید نمای ساختمان موثر است. عملکرد طراحی نمای لوور بسیار مناسب می باشد. نمای لوور در دو نوع آهنی و آلومینیومی قابل اجرا است. از لوورهای چوبی برای سقف آلاچیق ها استفاده می کنند. لوورهای آلومینیومی وزن بسیار سبکی دارند. استفاده از این نوع  لوورها بر روی نورگیر پرکاربرد است.

مزایای استفاده از طراحی نمای لوور

مزایای استفاده از طراحی نمای لوور

 استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور

یکی از مزایای ویژه استفاده از آلومینیوم نسبت به سایر فلزات سبکی آن است. آلومینیوم یک فلز بسیار سبک است. به عبارت دیگر آلومینیوم یک سوم وزن فولاد وزن دارد. نصب آلومینیوم نسبت به سایر فلزات سنگین تر مانند فولاد راحت تر می باشد. شما می توانید به هنگام طراحی نمای آلومینیوم ساختمان صرفه جویی بیشتری داشته باشید. آلومینیوم علاوه بر وزن سبک  نسبت به سایر فلزات سنگین از طول عمر و دوام بالاتری برخوردار می باشد. آلومینیوم دچار هیچگونه خوردگی و یا پوسیدگی نمی‌شود. می توان گفت آلومینیوم از بالاترین نسبت مقاومت به وزن در بین فلزات برخوردار است. از دیگر مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور انعطاف پذیری بالای آن می باشد. آلومینیوم به راحتی ذوب می شود. طراحان با توجه به نیاز خود می توانند آفتابگیر آلومینیومی را طراحی کنند. شکل دادن به آلومینیوم و ساخت لوورهای آلومینیومی نسبت به سایر فلزات و اجناس دیگر راحت تر و آسان تر خواهد بود. همین ویژگی آلومینیوم سبب استفاده پرکاربرد آن در طراحی نما و دکوراسیون شده است.می توانید برای آشنایی بیشتر درباره نمای لوور آلومینیمی از مقاله نمای لوور آلومینیمی چیست؟ دیدن کنید

مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور

مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور

مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور

مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور

از دیگر مزایای استفاده از آلومینیم در نمای لوور مقاومت در برابر خوردگی است. آلومینیوم پوشش اکسید محافظ است که در برابر خوردگی مقاوم می باشد. یکی دیگر از مزایای ویژه استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور بازیافت راحت آن است. شما می توانید آلومینیوم را بدون هیچ گونه کاهش کیفیتی بازیافت کنید. بازیافت آلومینیوم فقط ۵ درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید آن را می‌گیرد. آلومینیوم را می توانید به صورت صددرصد بازیافت کنید. بازیافت آلومینیوم هیچگونه تغییری در ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن به وجود نمی آورد. می‌توان گفت بازیافت آلومینیوم هیچگونه زباله و پسماندی برای طبیعت ایجاد نمی کند. ساخت لوورهای آلومینیومی یک راه مناسب و سازگار با محیط زیست پیرامون است.  

یکی دیگر از مزایای استفاده از آلومینیوم در طراحی نمای لوور نگهداری و مراقبت آسان می باشد. آلومینیوم به مراقبت آنچنانی نیاز ندارد، زیرا این فلز در برابر خوردگی مقاوم است و زنگ نمی زند. کاربران می توانند بدون نیاز به مراقبت و نگهداری خاص به مدت طولانی از لوور آلومینیومی استفاده کنند. از دیگر مزیت های استفاده از آلومینیوم سازگاری بالای آن با محیط زیست است، به همین دلیل دوستداران محیط زیست در ساخت و ساز و طراحی دکوراسیون از آلومینیوم استفاده می کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از آلومینیوم

یکی دیگر از مزایای استفاده از آلومینیوم

شماره مشاوره طراحی نما

انواع آفتابگیر ساختمان بر اساس متریال

نمای لوور در متریال های مختلفی ساخته می شود و دارای انواع مختلفی از نظر نوع متریال می باشد.انواع لوور از نظر متریال شامل موارد زیر می باشد.

  • نمای لوور از متریال چوب که معمولا از چوب ترموود می باشد.
  • نمای لوور فلزی که در آن از دو مترال آهن و آلومینیم استفاده می شود و از انواع پر کارپرد محسوب می شود.
  • نمای لوور کامپوزیت که از ورقه های کامپوزیت ساخته می شود.

انواع سیستم لوورآلومینیمی بر اساس شکل ظاهری

آفتابگیر آلومینیومی دوکی شکل یا سایه بان:

در این نوع آفتابگیر ها مقطع عرضی تیغه ها به شکل دوک می باشد. استفاده از این نوع آفتابگیر آلومینیومی سبب افزایش زیبایی نمای ساختمان می شود. این نوع آفتابگیر ها در دو دسته آفتابگیر آلومینیومی متحرک و ثابت وجود دارند. استفاده از آفتابگیر آلومینیومی دوکی شکل در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی مانع از تابش نور خورشید به سطح شیشه خواهد شد.

آفتابگیر آلومینیومی دوکی شکل یا سایه بان:

آفتابگیر آلومینیومی دوکی شکل یا سایه بان

لوور آلومینیومی ثابت:

این نوع لوور آلومینیومی از رایج ترین آفتابگیر های آلومینیومی در طراحی نمای ساختمان ها به حساب می آید. لوورهای آلومینیومی ثابت ساده هستند. قیمت این نوع لوورها بسیار مناسب است. استفاده از این نوع لوورها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. استفاده از این نوع لوور آلومینیومی بر روی هر نوع زیرسازی از قبیل کامپوزیت، شیشه و … امکان پذیر است، اما در این نوع آفتابگیر ها میزان نور خورشید وارد شده به فضای داخل ساختمان قابل کنترل نیست.

لوور آلومینیومی ثابت:

لوور آلومینیومی ثابت

دیگران مشاهده کردند: طراحی نمای اسپایدر و نکات مهم در طراحی آن

لوور آلومینیومی متحرک:

این نوع لوور آلومینیومی با سیستم های کنترلی و یا پیچ به مشتریان عرضه می شود. نور ورودی به داخل ساختمان در این نوع لوورها به دلیل متحرک بودن قابل کنترل است.

شیدر آلومینیومی مکعبی شکل:

این نوع آفتابگیر ها به شکل مکعب مستطیل هستند. لوورهای آلومینیومی مکعبی شکل در سایزهای متنوعی در بازار موجود می باشند. از شیدر آلومینیومی مکعبی شکل برای پوشش دهی دور بام، چیلر و نمای سازه استفاده می کنند.

آفتابگیر آلومینیومی کامپوزیت:

در این نوع آفتابگیر ها بین دو لایه از ورق آلومینیوم ماده ای از جنس پلیمر غیر سمی قرار می‌دهند. وزن این نوع آفتابگیرها بسیار سبک است. مقاومت این نوع آفتابگیرها بسیار زیاد می باشد. می توان گفت استفاده از این نوع آفتابگیرها مانع از ایجاد فشار اضافی بر روی زیرسازه خواهد شد.

آفتابگیر آلومینیومی کامپوزیت:

آفتابگیر آلومینیومی کامپوزیت

کاربرد لوور در نما 

لوور های آلومینیومی بسیار پرکاربرد هستند. از نمای لوور در ساختمان های مسکونی، اداری، مدارس و ورزشگاه ها استفاده می کنند. استفاده از نمای لوور علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان سبب ایجاد فضایی آسوده با نور متعادل و دمای مناسب خواهد شد. در طراحی نمای لوور تابش مستقیم نور آفتاب به میزان 80 درصد کاهش پیدا می کند. در واقع لوور ها یک راه پایدار برای کاهش هزینه‌های حرارت و برودت ساختمان ها به حساب می آیند. همچنین لوورها سیستمی قابل اتکا برای تهویه هوای مطبوع هستند. استفاده از این نوع نما به عنوان نمایی جدید و مدرن بسیار روزافزون شده است.

کاربرد نمای لوور در ساختمان ها 2

کاربرد نمای لوور در ساختمان ها 2

کاربرد نمای لوور در ساختمان ها

کاربرد نمای لوور در ساختمان ها