لطفا امتیاز بدهید

نمای لوور آلومینیومی نمایی بسیار زیبا و منحصر به فرد است که در واقع شکل و شمایل جدید تری از نورگیر (آفتاب گیر) های قدیمی است که استفاده از آن ها دارای مزایا و ویژگی های بسیار قابل توجه ای است که در ادامه به معرفی و بررسی دقیق این مزایا و ویژگی های آن می پردازیم تا شما عزیزان درک بهتری از این نما داشته باشید.

نمای لوور آلومینیمی

نمای لوور آلومینیمی

نمای لوور آلومینیومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان، نمای آن است که اثر بسیار زیادی بر روی جذابیت بنا خواهد گذاشت. نمای لوور آلومینیمی از دیگر نماهای جذاب و بسیار پرمصرف ساختمانی است که به معماران اجازه می دهد تا علاوه بر ایجاد نمایی متفاوت، از برخورد نور مستقیم خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کند. این نور گیر ها در واقع در ابعاد متنوع و متفاوتی تهیه و ساخته می شوند که هرکدام از آن ها مزایا و ویژگی های مصرف خود را بر عهده دارد.

لطفا امتیاز بدهید

علاوه بر این، لوور های آلومینیومی در سایز ها و حالات مختلف تولید می شوند که این موضوع می تواند هر نوع مخاطبی را با هر نوع سلیقه ای به خود جذب کند، بنابراین از نمای لوور آلومینیومی می توان در هر نوع بنایی استفاده نمود! از جمله محبوب ترین بناهایی که از این نما استفاده می کنند می توان به مدرسه، سالن بازی، سالن ورزشی و…. اشاره نمود.

نمای لوور آلومینیومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نمای لوور آلومینیومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چرا لوور آلومینیومی می تواند به عنوان یک نورگیر بسیار مناسب در نظر گرفته شود؟

نکته قابل توجهی که در لوور آلومینیومی وجود دارد، این است که در ساخت آن ها برخلاف سایر نماها از آلومینیومی با آلیاژ 6063 استفاده شده است که خود این آلیاژ می تواند به میزان 80 درصد مانع از ورود نور مستقیم خورشید به درون محیط ساختمان شود! اما این تنها پایان کار نیست، بلکه استفاده از آلیاژ 6063 می تواند به میزان 30 درصد به عنوان یک عایق حرارتی مناسب در نظر گرفته شود.

پیشنهاد می کنم از مقاله طراحی نمای لوور و آفتابگیر ساختمان و انواع آن هم دیدن کنید.

لوور آلومینیمی به عنوان یک نورگیر مناسب

لوور آلومینیمی به عنوان یک نورگیر مناسب

بخش های مختلف لوور 

لووردر نمای لوور آلومینیمی از بخش های متنوعی تهیه شده است که کنار هم قرار دادن این بخش ها می تواند باعث پیدایش نمای لوور آلومینیومی شود. در حالت کلی این نما از 3 بخش اصلی و مهم تشکیل شده است که در ادامه به معرفی و بررسی این 3 بخش می پردازیم.

  1. بخش خورشیدی
  2. بخش منقاری یا نوکی
  3. بخش مقطع دوکی

در بخش اول که از آن به عنوان بخش خورشیدی یاد می شود، این بخش قطعه ای است که با استفاده از آن می توانید لوور آلومینیومی را به بدنه سازه متصل کنید. بخش خورشیدی در واقع میان سازه و نمای لوور آلومینیومی قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید زاویه گیری مناسبی داشته باشید.

در بخش دوم که از آن به عنوان بخش منقاری یا نوکی یاد نمودیم، بخش مهمی است که وظیفه آن حفاظت از بخش اصلی سازه می باشد. در واقع بخش منقاری و یا نوکی با استفاده از دندانه های خود از یک سمت به بخش خورشیدی و از سمت دیگر به بخش اصلی متصل می شود.

در بخش سوم که از آن به عنوان بخش مقطع دوکی یاد نمودیم، سازنده اصلی نمای لوور آلومینیومی و نمای ساختمان است! این بخش بر روی بخش منقاری و یا نوکی قرار می گیرد.

آفتابگیر آلومینیمی در نما

آفتابگیر آلومینیمی در نما

شماره مشاوره طراحی نما

چند نوع نمای لوور آلومینیمی در بازار موجود است؟

در حالت کلی لوور های آلومینیومی به دو صورت ثابت و متحرک نصب می شوند که استفاده از هرکدام از این لوور ها دارای مزایای قابل توجه ای است به عنوان مثال لوور ثابت استفاده و کاربردی بیشتری در مقایسه با لوور متحرک دارد و این موضوع نیز به این دلیل است که لوور ثابت دارای هزینه پایین تر، زمان نصب سریع تر و همچنین بر روی انواع نماهای شیشه ای، کامپوزیت و… نصب می شود.

اما در بخش متحرک، کنترل لوور ها با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور بوده که این موضوع خود باعث افزایش میزان جذابیت و نمای ساختمان خواهد شد.

توجه داشته باشید که لوور ها از نظر شکل ظاهری می توانند در دسته بندی های متنوعی قرار بگیرند! به عنوان مثال می توان آن ها را در اشکالی همچون مکعبی، دوکی و… دید.

چند نوع لوور آلومینیومی در بازار موجود است؟

انواع نمای لوور آلومینیمی

استفاده از نمای لوور آلومینیمی چه مزایا و ویژگی هایی را برای ما فراهم می کند؟

یکی دیگر از دلایل استفاده از نمای لوور آلومینیمی ، برخورداری از ویژگی هایی است که می تواند ارزش استفاده از آن را افزاش دهد. به عنوان مثال این مزایا و ویژگی ها به شرح زیر است:

  • این نما به طرز بسیار فوق العاده ای در برابر انواع عوامل بیرونی همچون باد های شدید و … مستحکم است.
  • پس از آن که این نما را بر روی ساختمان خود نصب می کنید، به هیچ عنوان نیازی برای تعمیر و یا بازسازی آن ندارید.
  • ظاهر و نمای بسیار خاص و قابل توجه ای را به سازه اصلی می بخشد.
  • و….
استفاده از نمای لوور آلومینیومی چه مزایا و ویژگی هایی را برای ما فراهم می کند؟

مزایای نمای لوور