2/5 امتیاز از (1 رای )

بازسازی ساختمان قدیمی با هدف بهبود کیفیت فضا انجام شد. که از آنجا که کارفرما علاقه زیادی به محله خود داشت پیشنهاد بارسازی را پذیرفت.و کار بازسازی ساختمان شروع شد و چالشهای طراحی بازسازی خانه قدیمی مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از چوب خانه ایی خاص و منحصر به فرد ایجاد شد. برای ایجاد روح ایرانی در فضا پاسیو طراحی شد که جایگزین فضای حیاط باشد.

2/5 امتیاز از (1 رای )

بازسازی ساختمان قدیمی که دارای مساحت 130 متر مربع است و بدلیل فرسودگی و بافت قدیم بودن کارفرما تصمیم به فروش منزل داشت ولی بدلیل هزینه های زیاد خرید منزل و علاقه به مکانی که زندگی می کردند پیشنهاد بازسازی را پذیرفت.

طرح بازسازی خانه قدیمی

طرح بازسازی خانه قدیمی

شروع به کار نوسازی منزل 

ساختمان قدیمی است و نورگیری کمی دارد به همین دلیل در ابتدای عمل مهترین کار بهبود حس درونی فضا است . با استفاده از مصالح طبیعی چوب که نماد زندگی و حیات است محیط روح می بخشد.برای دستیابی به نور طبیعی روی بازشوها تغیییراتی انجام شد و نور مناسبی فراهم آمد.در طراحی داخلی فضا به نوع بنا توجه شد و وسایل تزیینی و دکوری هماهنگ با اجزاءمحیط و جهت روح بخشی و آرامش دادن انتخاب شده اند.

پیشنهاد می کنم صفحه 13عکس جذاب بازسازی خانه قدیمی که شما را شگفت زده می کند دیدن کنید و عکس های قبل و بعد و مراحل بازسازی یک هانه قدیمی را مشاهده کنید.

طرح بازسازی خانه قدیمی

چالشهای طراحی بازسازی خانه قدیمی

فرسودگی بنا،نداشتن نور و ضعف پلان از مشکلاتی بود که معمار با آن روبرو بود و همچنین در بازسازی مستهلک بودن منزل و کمبود بودجه از دیگر عوامل محدودیت در انجام تغییرات بود و کار را سختتر کرده بود. اما با وجود همه چالشها شرایطی ایجاد شده که بهترین طراحی برای بازسازی ساختمان قدیمی انجام شود

طرح بازسازی خانه قدیمی

طرح بازسازی خانه قدیمی

چوب عنصر منحصر به فرد در بازسازی ساختمان

استفاده از چوب طبیعی کاج به دلیل خاصیت این چوب و گرمی بخشی آن،هزینه کم و دوام زیاد در دیوارها بکار گرفته شد. در فضاهای زیادی از خانه این چوب بکارگرفته شد که خود از ویژگی های خانه است.

طرح بازسازی خانه قدیمی

طرح بازسازی خانه قدیمی

چوب کاج رایحه ای خوش در فضای منزل آزاد می کند و حس آرامش و دل گرمی به خانه می دهد.همانطور که از تصاویر پیداست چوب کاج جایگزین دیوارهای کاشی کاری شده شد. انتخاب رنگ مبلمان هم خود دلیلی به ترکیب شدن با این رنگها و افزودن بیشتر حسها است.

 دیوار با متریال چوب

دکوراسیون آشپزخانه

طراحی پاسیو 

در طراحی خانه های ایرانی حیاط زیاد مشاهده می شود.در این خانه هم پاسیو به عنوان فضایی مثل حیاط در نظر گرفته شد و حس و حال حیاط های ایرانی را یادآوری می کند و با تلاش روی فضاهایی که بیشتر زندگی در آنها می گذرد سعی شد که کیفیت در آنها ارتقا داده شود

اگر دست دارید ایده های منحصر به فرد طراحی پاسیو را مشاهده کنید حتما مقاله 6 ایده جذاب و فوق العاده طراحی پاسیو را مشاهده کنید..

پاسیو منزل قدیمی