لطفا امتیاز بدهید

چیدمان مبل راحتی به صورت اصولی دارای تاثیر بسیار زیادی در ایجاد یک دکوراسیون زیبا و بی نظیر است. به نوعی می توان گفت مبل راحتی یکی از ارکان های اصلی هر خانه ای به شمار می آید، از این رو با یک چیدمان اصولی و دقیق می توان با استفاده از این رکن اصلی جلوه منحصر بفردی را در فضای خانه ایجاد کرد. در ادامه با نکات و قواعد مهم در چیدمان مبلهای راحتی آشنا می شوید و نحوه چیدمان مبلهای راحتی  ۷ و ۹ نفره نیز می بینید .

چیدمان مبل راحتی در سالن نشیمن

چیدمان مبلمان راحتی در سالن نشیمن

لطفا امتیاز بدهید

چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان مبلمان راحتی

جدیدترین چیدمان مبل راحتی با سبک مدرن و شیک

جدیدترین چیدمان مبلمان راحتی با سبک مدرن و شیک

آشنایی با نکات و قواعد مهم در چیدمان مبل های راحتی

در صورتی که می خواهید چیدمان مبل راحتی خود را به صورت اصولی و صحیح انجام دهید، بهتر است با مهم ترین نکات جهت چیدمان این نوع مبل آشنا شوید. در این مبحث شما را با برخی از این نکات به صورت مختصر آشنا خواهیم کرد.

نکات جهت چیدمان مبل راحتی مدرن

نکات جهت چیدمان مبلمان راحتی مدرن

نکات جهت چیدمان مبل راحتی شیک و چند نفره

نکات جهت چیدمان مبلمان راحتی شیک و چند نفره

چیدمان مبل های راحتی در مرکز خانه: در صورتی که در منزل خود شومینه و یا اتاق آزادی ندارید، می توانید مبلهای راحتی خود را در مرکز اتاق قرار دهید. همچنین می توانید مبل ها را با دقت و توجه خاصی روبه روی یکدیگر قرار دهید تا میزبان و مهمانان به هم نزدیک تر باشند و اشتیاق بیشتری برای حرف زدن با یکدیگر داشته باشند. این نوع چیدمان باعث ایجاد صمیمیت بیشتر بین افراد می شود.

چیدمان مبل های راحتی در مرکز خانه

چیدمان مبلهای راحتی در مرکز خانه

آشنایی با نکات و قواعد مهم در چیدمان مبل راحتی

آشنایی با نکات و قواعد مهم در چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان دایره ای مبل های راحتی: انتخاب چیدمان دایره ای برای فضاهای نسبتا بزرگ گزینه مناسبی محسوب می شود. بهتر است برای فضاهای کوچک این نوع چیدمان را انتخاب نکنید، زیرا فضای بسیار زیادی از خانه را به خود اختصاص می دهد. همچنین چیدمان دایره ای برای فضاهای کوچک باعث کوچک تر دیده شدن فضای مورد نظر می شود. نکته قابل توجه در چیدمان دایره ای مبل راحتی این است که هر مبل باید با زاویه ای بیش از ۹۰ درجه در کنار مبل دیگر قرار بگیرد. همچنین در این نوع چیدمان بهتر است فاصله ۲۰ سانتی متری میان مبل ها رعایت شود. از دیگر نکاتی که در این سبک چیدمان باید رعایت شود، این است که تنها از یک میز جلو مبلی جهت پذیرایی استفاده کنید. همچنین بهتر است میزهای عسلی را در نزدیکی مهمان ها و در گوشه خانه قرار دهید.

چیدمان مبل های راحتی در مرکز خانه

چیدمان مبلهای راحتی در مرکز خانه

ایجاد کردن مکانی برای تردد: در موقع چیدن مبل های راحتی باید از ازدحام دوری کنید و جایی را جهت تردد و رفت و آمد افراد باقی بگذارید. بهترین روش برای رعایت این نکته قرار دادن مبل ها در نقطه کانونی فضا است. همچنین جهت سهولت در پذیرایی می توان در دو انتهای مبل میزهای کوچکی را قرار داد. از طرفی جهت زیاد کردن فضا برای نشستن و همچنین برای تعادل وزن بصری مبل های راحتی می توان چند صندلی را در اتاق نشیمن اضافه کرد.

ایجاد کردن مکانی برای تردد

ایجاد کردن مکانی برای تردد در چیدمان مبل

ایجاد کردن مکانی برای تردد

ایجاد کردن مکانی برای تردد

رعایت کردن فضای بین ست مبلمان: از دیگر نکات مهم در چیدن مبلهای راحتی ایجاد فضای کافی بین مبلمان است. در هنگام چیدن مبل ها باید سعی کنید بین مبلمان حداقل ۳۰ اینچ فاصله وجود داشته باشد. در واقع وجود این فضا به نوعی موجب می شود به راحتی در بین مبلها تردد کنید. همچنین بین مبل و میز قهوه باید بین ۱۴ تا ۱۸ اینچ فاصله گذاشت تا نوشیدنی ها در فاصله کمی از مهمانان قرار بگیرند.

رعایت کردن فضای بین ست مبلمان

رعایت کردن فضای بین ست مبلمان

رعایت کردن فضای بین ست مبلمان

رعایت کردن فضای بین ست مبلمان

توجه به نورپردازی: یک عامل مهم و تاثیر گذار در فضای خانه شما نورپردازی است. در طراحی باید سعی کنید که مبل های راحتی را به گونه ای در اتاق نشیمن قرار دهید که با نور طبیعی و داخلی خانه تناسب داشته باشند. در واقع باید مبل ها را در فاصله مناسبی از پنجره ها قرار دهید تا در طول روز از نور مناسبی بهره مند شوند. همچنین در طراحی داخلی فضای خانه بهتر است لامپ ها، دیوارکوب ها و لوسترها را در قسمت های مناسبی از مبلمان راحتی قرار دهید.

توجه به نور پردازی

توجه به نور پردازی

توجه به نور پردازی

توجه به نور پردازی

استفاده از وسایل تزیینی: با کمی دقت و توجه می توانید مبل راحتی را به بهترین شکل در فضای خانه خود قرار دهید و از زیبایی آن ها نهایت لذت را ببرید. همچنین برای زیباتر شدن مبلمان راحتی خود می توانید از پاف ها و کوسن های فانتزی استفاده کنید. جهت این کار بهتر است کوسن ها و پاف هایی با رنگ های متناسب با مبلمان انتخاب کرد. دیگر وسیله های دکوری که در کنار مبل های راحتی فضایی زیبا و بی نظیر را خلق می کنند، گل ها و گیاهان طبیعی هستند. در واقع استفاده از گل و گیاهان طبیعی علاوه بر زیبایی ظاهری به خوبی می توانند باعث روح بخشی به محیط زندگی شما شوند. به نوعی می توان گفت استفاده از گل ها و گیاهان تازه در کنار سادگی مبل های راحتی فضایی زیبا و دلپذیر را خلق می کند.

استفاده از وسایل تزیینی

استفاده از وسایل تزیینی

استفاده از وسایل تزیینی

استفاده از وسایل تزیینی برای نشیمن

استفاده از وسایل تزیینی

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی

آشنایی با نحوه چیدمان مبل های راحتی دو رنگ

بهتر است بدانید یکی از نکات مهمی که قبل از خرید مبل راحتی باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب مبل هایی با پارچه و مدل متناسب با فضای خانه است. لازم به ذکر است که امروزه استفاده از مبلهای راحتی دو رنگ به طور قابل توجهی در بین افراد رواج پیدا کرده است، زیرا انتخاب این نوع مبل ها از یک طرف چیدمان را راحت تر می کند و از طرف دیگر به فضای شما تنوع و زیبایی خاصی را می بخشد. در طراحی این نوع مبل ها معمولا از ترکیب های مکمل و یا متضاد مانند کرم و قهوه ای، سفید و مشکی، زرد و کرم، قرمز و مشکی و … استفاده می شود. در چیدمان این نوع مبل ها می توان مبل ها را طوری در کنار یکدیگر قرار داد که رنگ های متضاد یا مکمل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

آشنایی با نحوه چیدمان مبل راحتی دو رنگ

آشنایی با نحوه چیدمان مبلمان های راحتی دو رنگ

آشنایی با نحوه چیدمان مبل راحتی دو رنگ

آشنایی با نحوه چیدمان مبلمان راحتی دو رنگ

نحوه چیدمان مبل های راحتی دو رنگ

نحوه چیدمان مبلهای راحتی دو رنگ

آشنایی با نحوه چیدمان مبل های راحتی  ۷ و ۹ نفره

یکی از روش های مختلف چیدمان مبل های راحتی ۹ نفره استفاده از آن در دو قسمت خانه است. برای مثال می توانید از دو مبل تک نفره و یک کاناپه سه نفره در یک قسمت از خانه و در بخش دیگر از کاناپه دو نفره و دو مبل تکی استفاده کنید. همچنین در یک چیدمان دیگر می توان کاناپه ها و مبل های تکی متفاوت را انتخاب کرد. در این نوع طراحی از یک مبل شزلون و یک کاناپه سه ‌نفره استفاده می شود. در واقع در این چیدمان مبل شزلون به جای کاناپه دو نفره قرار می گیرد. برای مبل های هفت نفره نیز می توان کاناپه سه نفره و دو نفره را در مقابل یکدیگر قرار داد و دو مبل تک نفره را در فضای بین این دو کاناپه با فاصله مناسب جای داد.

آشنایی با نحوه چیدمان مبل راحتی  ۷ و ۹ نفره

آشنایی با نحوه چیدمان مبلمان راحتی  ۷ و ۹ نفره

آشنایی با نحوه چیدمان مبل راحتی  ۷ و ۹ نفره

آشنایی با نحوه چیدمان مبلمان راحتی  ۷ و ۹ نفره

نحوه چیدمان مبل های راحتی 7 و 9 نفره

نحوه چیدمان مبلهای راحتی 7 و 9 نفره