5/5 امتیاز از (1 رای )

همانطور که می دانید، شیشه یکی از موادی است که می توان آن را بازیافت کرد. برای همین اگر در مورد شیشه های بازیافتی بیشتر بدانید، می توانید کمک بزرگی به محیط زیست و طبیعت خود کنید. در واقع، این روز ها استفاده از شیشه های بازیافتی تبدیل به راهی مهم برای زنده نگه داشتن طبیعت شده است. بسیاری از افراد از تایل شیشه ای بازیافتی در طراحی دکوراسیون خانه خود استفاده می کنند. زمانی که از یک تایل شیشه ای بازیافتی به درستی استفاده کنید، آن ها تبدیل به با دوام ترین مواد موجود در خانه تان می شوند. با افزایش مصرف کنندگان شیشه های بازیافتی، تقاضای زیادی برای آن ها به وجود آمده است. در این مطلب از خانه معمار با ما همراه باشید تا تایل های بازیافتی را بیشتر بشناسید.

معایب استفاده از شیشه های غیر قابل بازیافت

تایل شیشه ای بازیافتی

طبق گزارش ها و داده های به دست آمده از تحقیقات مختلف، تنها در سال 2018 در ایالات متحده آمریکا 12.3 میلیون تن شیشه تولید شده است. این در حالی است که طبق پیش بینی ها این عدد کم نخواهد شد و در سال های آینده نیز این عدد افزایش خواهد یافت. از 12.3 میلیون تن شیشه ای که در سال 2018 توسط ایالات متحده آمریکا تولید شده است، فقط 3.1 میلیون تن از آن ها می توانند بازیافت شوند. این یعنی تولید خالص 9.2 میلیون تن شیشه غیر قابل بازیافت در محیط زیستی که هر روز بیشتر از دیروز در حال نابودی است. در نهایت، این حجم از زباله های غیر قابل بازیافت منجر به تغییرات آب و هوایی بی سابقه و آلودگی های شدید می شوند که نه تنها بر ما انسان ها اثر خواهند گذاشت، بلکه می توانند به راحتی حیات وحش و منابع طبیعی را نیز به نابودی بکشانند.

مدیریت نادرست این حجم از زباله ها باعث ایجاد یک نگرانی بزرگ برای بهداشت عمومی دنیا می شود. با وجود این زباله های دفن شده، بیماری های بسیار زیادی مانند آسم، سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، عفونت های باکتریایی و ویروس های متنوعی توسط گاز های گلخانه ای که از این زباله ها تولید می شود، به ما سرایت خواهد کرد.

مزایای استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی

مزایای استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی

این روز ها صنعت شیشه های بازیافتی در ابتدای مسیر خود است؛ اما انتظار می رود در چند دهه آینده تبدیل به یک بازار محبوب و چند میلیارد دلاری شود. با افزایش آگاهی مردم نسبت به شرایط بد محیط زیست، صاحبان خانه های مدرن به دنبال راهی مفید برای کم رنگ کردن رد پای کربن خود هستند. همین مسئله دلیلی برای افزایش استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی و تبدیل آن به یک جایگزین مناسب برای شیشه های معمولی است. ایالت واشنگتن در گزارشی اشاره می کند که «استحکام تایل شیشه ای بازیافتی بسیار بهتر از مواد مشابه است و بازیافت آن نیز به خوبی انجام می شود».

بر جای نگذاشتن رد پای زیست محیطی، کاهش زباله های دفن شده، بازیافت آسان و ایمن بودن، تنها بخش کوچکی از مزایای استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی هستند. کاملا واضح است که شگفت انگیز ترین مزایای تایل شیشه ای بازیافتی، قابلیت بازیافت 100 درصدی آن است. این بدین معنا است که با استفاده از آن ها نه تنها به محیط زیست کمک خواهید کرد، بلکه کار را برای نسل آینده خود نیز بسیار آسان می کنید.

موارد استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی

مزایای استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی

تایل شیشه ای بازیافتی را می توان به راحتی بر روی انواع دیوار ها به عنوان دیوارپوش و یا کف خانه ها استفاده کرد. همچنین می توانید با استفاده از آن ها دیوار های استخر خود را بپوشانید.

در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب تایل شیشه ای بازیافتی مناسب، منطقی عمل کنید. باید بدانید که این نوع از تایل ها جذب کننده نیستند. این بدین معنا است که آب و یا لکه ها را در خود نگه نمی دارند و در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. این ویژگی باعث می شود تا آن ها به راحتی تمیز شوند و استفاده شما از مواد پاک کننده شیمیایی کاهش یابد. با این وجود، یک بار دیگر به طبیعت کمک خواهید کرد. پس اگر به دنبال تایل هایی هستید که به راحتی تمیز شوند و کثیفی را در خود نگه ندارند، تایل شیشه ای بازیافتی بهترین گزینه موجود برای شما خواهد بود.

از نظر زیبایی نیز تایل های شیشه ای رنگبندی و طرح های بسیار زیادی دارند که هر کدام می توانند یک کیفیت و ظاهر متفاوت را برای شما به نمایش بگذارند. از رنگ های خنثی تا شاد ترین رنگ ها را می توانید با استفاده از تایل های شیشه ای در اختیار داشته باشید. علاوه بر رنگ، تایل شیشه ای در شکل های گرد، مثلثی و دیگر اشکال نیز تولید می شود که می تواند برای طراحی یک دکوراسیون کلاسیک به شما کمک کند.

اگر به دنبال تایل شیشه ای هستید که کاملا متفاوت باشد و به عنوان برجسته ترین ابزار شما در طراحی به چشم بیاید، باید به سراغ سری های خاصی بروید که قیمت بالایی دارند. این تایل ها به طور کلی رنگ ها و اندازه های بسیار خاصی دارند که آن ها را به آسانی نمی توانید در هر جایی مشاهده کنید. می توانید با استفاده از آن ها طرح های عجیب و غریبی را بر روی دیوار خود به وجود بیاورید و از طراحی بی نظیر خود لذت ببرید.

جمع بندی

در آخر، استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ زیرا می توانید از زیبایی و قابلیت های مختلف آن لذت ببرید و علاوه بر این موضوع، به آسانی طبیعت و محیط زیست خود را نجات دهید. این روز ها حجم زباله های دفن شده بسیار زیاد شده است و ما انسان ها برای کمک به نسل بعدی خود باید به هر شکلی که می توانیم در بازیافت و جلوگیری از افزایش این حجم کمک کنیم. در این میان، استفاده از تایل شیشه ای بازیافتی تنها یکی از راه های مورد استفاده و ساده است که می تواند در عین آسان بودن استفاده از آن، حجم زباله تولید شده را نیز به شدت کاهش دهد. از این مسئله به هیچ عنوان ساده نگذرید و اگر طراح دکوراسیون خانه هستید، از شیشه های بازیافت شده در طراحی خود برای افزایش زیبایی و کمک به طبیعت استفاده کنید.