5/5 امتیاز از (1 رای )

برای داشتن فضایی پرانرژی و مطبوع و بسیار زیبا، طراحی دکوراسیون داخلی سبک ساحلی به شما پیشنهاد می شود. این سبک می تواند خانه یا اتاق شما را خاص و متفاوت کند. با چند تغییر در خانه، فضایی آرام و اتمسفری آرامش بخش را تجربه خواهید کرد. در ادامه، سبک ساحلی و باید ها و نباید های آن را تعریف می کنیم. برای آشنایی بیشتر با سبک های دکوراسیون، می توانید از راهنمایی متخصصان مجموعه خانه معمار بهره مند شوید. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی ساحلی چیست؟

اکثر اوقات، دکوراسیون داخلی سبک ساحلی با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی مثل «دریایی» و «همپتون» اشتباه گرفته می شود؛ با این حال، چیزی که سبک ساحلی را متمایز می کند، ظاهر آرامش بخش و در عین حال شیک آن است. این سبک مدرن به وسیله رنگ های خاص و مبلمانش به شما حس بودن در یک ساحل خلوت را می دهد. رنگ های خنثی و در عین حال زنده و پر جنب و جوش اساس این سبک هستند؛ البته در کنار عناصر دیگر مثل چوب های دریفت که حس شن های ساحل را می دهند. برخی اوقات، این سبک جدید شاید کهنه و رنگ پریده به نظر برسد اما این مسئله وقتی رخ می دهد که با سبک دکوراسیون «دریایی» اشتباه گرفته می شود. اگر سبک ساحلی درست اجرا شود، صددرصد فضایی شیک و آرام خواهید داشت.

ویژگی های دکوراسیون داخلی سبک ساحلی

دکوراسیون داخلی سبک ساحلی

  • رنگ های خنثی و لایه لایه

پالت رنگ روشن در این سبک طراحی، احساس طراوت و آرامش را منتقل می کند. رنگ های سفید و خنثی اساس سبک ساحلی هستند و هرچه ملایم تر باشند، بهترند. اصولا وقتی از رنگ ها در دکوراسیون مدرن ساحلی صحبت می کنیم، باید سادگی و مینیمال بودن را در نظر داشته باشیم. از بازی با رنگ های خنثی نترسید.

  • مبلمان کتان و راحت

تخت و مبلمانی با بافت نرم نخ و کتان از ضرورت های طراحی به سبک ساحلی است. بافت لطیف و دوست داشتنی برای خانواده ها عالی است و علاوه بر آن، شست و شوی آن هم راحت تر است و تنوع بیشتری دارد. رنگ سفید پارچه مبل ها برای جادار نشان دادن آن و رنگ های دیگر برای زیبایی بیشتر انتخاب خوبی است.

  • فضای باز با گردش هوا

طراحی مدرن ساحلی نیاز به فضایی آزاد دارد تا اتمسفر آرامش بخشی را ایجاد کند، اتاق ها به بهترین نحو با هم ارتباط داشته باشند و از فضاهای خالی مثل راهرو یا گوشه اتاق به بهترین شکل استفاد شود.

دکوراسیون داخلی سبک ساحلی

  • الهام از واقعیت

به دور از کلیشه و طراحی های سنتی، دکوراسیون ساحلی مدرن روی آثار هنری مربوط به ساحل و دریا و عناصر مینیمال و ظریف تاکید می کند و با استفاده از رنگ ها و تکه های مرتبط با ساحل، هماهنگی و هارمونی خاصی به خانه می دهد. رنگ هایی مثل سفید و فیروزه ای و مرجانی، عناصری مثل چند تکه سنگ و صدف، تخت های ساحلی، گلدان های شیشه ای سبز و سفید و… .

  • رنگارنگی

هر ساحلی چند رنگ واضح و به خصوص دارد که اکثرا شامل صورتی (مرجانی)، سبز و نارنجی سوخته است. پارچه ها و روتختی ها را طوری انتخاب کنید که این حس و حال را منتقل کنند.

  • ساحلی بدون فرش

برای تنوع، فرش را حذف کنید؛ اینگونه بیشتر شبیه ساحل است. کفپوش چوبی به رنگ شن که گرم است یا پوشش بتنی خنکی که زمین خانه شما را بی نظیر می کند.

  • استفاده از الیاف طبیعی

رفتن به ساحل چند حس را درگیر می کند. ما نه تنها زیبایی را می بینیم، بلکه آن را می شنویم و لمس می کنیم. پس بهتر است این موضوع را در خانه ای به سبک دکوراسیون ساحلی هم ادامه بدهیم. استفاده از حصیر ها و بافتنی ها، پرده ای که در باد تکان بخورد، علف های دریایی برای تزیین و… .

  • نور

نور طبیعی که از پنجره ای بزرگ بیاید، عالی است؛ اما همیشه ممکن نیست. این کار را با قرار دادن یک آینه بزرگ می توان جبران کرد. همچنین از نور مصنوعی گرم هم می شود بهره برد.

باید ها و نباید های این سبک

سبک ساحلی

  • حول یک پالت رنگ طراحی کنید.

از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری و بژ در حد معقول و بدون زیاده روی استفاده کنید و حول یک تا سه رنگ اصلی طراحی کنید.

  • از یک موضوع خاص استفاده نکنید.

این کار باعث خسته کنندگی و یک رنگی خانه شما می شود و پس از مدتی، دکوراسیون قدیمی می شود.

  • عناصر ساحلی را اضافه کنید اما خانه تان را با ساحل اشتباه نگیرید.

استفاده از صدف ها یا سنگ های ساحلی «در حد معمول» می تواند فضای کلی طراحی شما را عوض کند.

  • از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید و از نور مصنوعی سرد دوری کنید.

پنجره ها را تا حد امکان بزرگ طراحی کنید و از آینه برای بازتاب نور بیشتر بهره بگیرید. این سبک، از فضای گرم یک روز آفتابی در ساحل تقلید می کند و طبیعی است که نور سرد در آن جایی ندارد. از نور پردازی لایه ای استفاده کنید.

  • از هنر های مینیمال بهره بگیرید و از طرح های کلیشه ای استفاده نکنید.

نقاشی ها یا آثار هنری خاص که حس و حال ساحل را بدهند عالی هستند؛ اما استفاده از ماهی ها و لنگر کشتی و… می تواند خانه شما را از زیبایی بیندازد.

  • از طبیعت الهام بگیرید و با رنگ ها بازی کنید.

تنوع ساحل ها بسیار زیاد است. اجازه بدهید طراحی تان طبیعی باشد حتی اگر عنصری غیرمعمولی در آن به کار برده باشید. ممکن است رنگ سیاه یا سبز هم در جایی به کمک شما بیاید.

جمع بندی

دکوراسیون داخلی سبک ساحلی بسیار مدرن و زیبا است. مهم ترین شاخصه ای که باید در این سبک به کار ببرید، استفاده از حس و حال ساحل و فضای کنار دریا است. این کار را با بهره گیری از رنگ های خنثی و عناصر ساحلی پیش ببرید. نکته مهم دیگر اینکه، در المان های خود زیاده روی نکنید و اجازه بدهید همه چیز روال طبیعی خود را طی کند. از کلیشه دوری کنید و از هنر های مینیمال و ساده نهایت استفاده را ببرید. با اجرای سبک ساحلی، خانه را آرام و پر از حس خوب جلوه دهید و از نتیجه لذت ببرید.