لطفا امتیاز بدهید

آشپزخانه به عنوان قلب خانه، محلی است که علاوه بر انجام کار های آشپزی، فرد را به خلاقیت نیز تشویق می ‌کند. از این رو طراحی آشپزخانه‌ های مدرن باعث بهبود کارایی و راحتی در زندگی روزمره ما می ‌شود. در دنیای طراحی داخلی امروزی، الگو های طراحی آشپزخانه مدرن به یک موضوع مورد توجه تبدیل شده است. این الگو ها در واقع ترکیبی از امکانات پیشرفته، استفاده از مواد مدرن و ایجاد فضا های باز و روشن به منظور ایجاد یک آشپزخانه کارآمد و زیبا هستند. در این مقاله، به بررسی برخی از الگو های مدرن طراحی آشپزخانه خواهیم پرداخت که در دنیای طراحی داخلی به عنوان جدیدترین ایده‌ ها مورد توجه قرار گرفته ‌اند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی داخلی به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

  • حفظ فضای باز و راحتی آن

یکی از روش های بسیار محبوب برای طراحی آشپزخانه مدرن ، حفظ فضای باز برای افزایش بهره‌ وری است. آشپزخانه‌ های باز اغلب مدرن ‌تر از آشپزخانه ‌های بسته در نظر گرفته می‌ شوند و از کارایی لازم نیز برخوردار هستند. این نوع طراحی برای بازسازی آشپزخانه مناسب است؛ زیرا می ‌تواند به شکلی واقع‌ گرایانه، ظاهری مدرن‌ به فضای موجود بدهد.

  • روش طراحی صنعتی

طراحی آشپزخانه مدرن

می توانید از مواد خام مانند بتن و چوب در فضای آشپزخانه استفاده نمایید.

با استفاده از تزئینات مناسب، می ‌توانید اندکی حس و حال بودن در یک فضای صنعتی را به آشپزخانه ‌تان اضافه کنید. برای این منظور می توانید از مواد خام مانند بتن و چوب برای ایجاد بافت منحصر به ‌فرد در فضای آشپزخانه استفاده نمایید. خوب است بدانید در الگوی طراحی صنعتی آشپرخانه سعی می شود از مواد مدرن کارآمد و شیک در کنار مواد دیگر استفاده شود.

  • گنجاندن لوازم طلایی

اضافه کردن لوازم طلایی یک فضای شیک و متفاوت به آشپزخانه می دهد. این لوازم می‌ توانند با طراحی موجود در آشپرخانه ترکیب شوند، یا یک قطعه برجسته برای متفاوت کردن منظره آشپزخانه باشند. خوب است بدانید استفاده از لوازم طلایی یک روش آسان برای تجدید فضای آشپزخانه است؛ بدون اینکه نیاز به بازسازی ‌های اصلی و اساسی وجود داشته باشد. یک دستگیره کابینت طلایی می ‌تواند آشپزخانه را مدرن جلوه دهد و احساس متفاوتی را در فضای آن ایجاد کند. اگر حس می‌ کنید که دوست دارید تفاوت بیشتری ایجاد نمایید می توانید از عناصر طلایی بزرگتر مانند سطوح کابینت یا لوازم خانگی استفاده نمایید. وقتی که عناصر طلایی موجود در آشپرخانه با کابینت‌ های سفید یا سیاه و سنگ های کوارتز ترکیب می ‌شوند ترکیبی ایدئال از شکوه و زیبایی مدرن ایجاد می شود.

  • استفاده از عناصر سنتی

عناصر کلاسیک

هنوز هم برخی عناصر کلاسیک وجود دارند که می ‌توانند جلوه خوبی به آشپزخانه بدهند.

عناصر سنتی را که در طول قرون در آشپزخانه ‌ها از آن ها استفاده می‎ شده است را به خاطر بیاورید. هنوز هم برخی عناصر کلاسیک وجود دارند که می ‌توانند جلوه خوبی به آشپزخانه بدهند. یکی از عناصر سنتی که می ‌توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر در آشپرخانه از آن استفاه کنید، قرار دادن یک سینک به سبک قدیمی است. این سینک ‌ها حس نوستالژی را به آشپزخانه اضافه می‌ کنند و برای شستن ظروف یا آماده کردن غذا بسیار کاربردی هستند. استفاده از موادی مانند سنگ یا سرامیک در آشپزخانه هم یک راه عالی برای ایجاد سبک کلاسیک است.

  • تمرکز روی استفاده از مواد مدرن

بدون شک مواد اولیه عنصر هایی کلیدی برای ایجاد یک سبک مدرن در هر آشپزخانه هستند. با اینکه انواع زیادی از آن ها وجود دارد اما نمی توان با قاطعیت گفت تمام آن ها کاربردی هستند. در نظر داشته باشید برای طراحی آشپزخانه مدرن باید از مواد مدرن مانند استیل ضد زنگ و کوارتز استفاده کنید. این مواد نگاهی مدرن به آشپرخانه می ‌دهند و می‌ توانند به راحتی در کنار طرح ‌های موجود در آشپزخانه گنجانده شوند. دقت نمایید وقتی متریال ها را انتخاب می ‌کنید، به فرم هماهنگی آن ها با یکدیگر توجه نمایید. مطمئن شوید که رنگ ‌ها و بافت ‌ها به ‌طور صحیح با یکدیگر ترکیب می شوند تا همه چیز بدون مشکل پیش برود.

  • ترکیب و تلفیق سبک ‌ها

تلفیق

ترکیب و تلفیق سبک مدرن و سنتی می تواند نتیجه جذابی بسازد.

 بسیاری از طراحان آشپزخانه ها به ترکیب و تلفیق سبک مدرن و سنتی می‌ پردازند. این سبک شامل ترکیب رنگ ‌ها، بافت ‌ها و اجزای مختلف است که به آن ها امکان می دهد فضای داخلی آشپرخانه را متفاوت نشان دهند.

  • استفاده از اجزای کاملا سفید

سوالی که ذهن بسیاری از طراحان را به خود مشغول می کند این است که آیا باید به طور کامل به سمت طراحی آشپرخانه با استفاده از رنگ سفید بروند یا اجزایی از آن را به رنگ سفید انتخاب کنند؟ بدون شک هر دوی این سبک ها از سبک ‌های مدرن محسوب می شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به عنوان مثال با طراحی آشپرخانه به صورت کاملا سفید می توانید فضا را روشن کنید و آن را از آنچه واقعا هست، بزرگتر نشان دهید. البته معایب این گزینه این است که باید همیشه آشپزخانه را تمیز نگه دارید تا لکه ها در این فضای سفید دیده نشوند.

استفاده از پالت رنگ سفید یا استفاده از رنگ سفید در برخی از اجزا و قطعات سبب می شود نگهداری آشپرخانه آسان ‌تر گردد. بهره گیری از رنگ ملایم باعث می ‌شود که در هر آشپزخانه احساس دلپذیری ایجاد گردد. دقت کنید استفاده بیش از حد از رنگ ملایم می‌ تواند منجر به ایجاد فضایی بی‌ رنگ یا کم‌ رنگ گردد.

 جمع بندی

روش های طراحی آشپزخانه مدرن از اصول و الگو هایی تشکیل شده ‌اند که به طراحان کمک می‌ کنند تا فضایی کاربردی، زیبا و منحصر به فرد را برای آشپزخانه ‌ها ایجاد کنند. برای استفاده از روش های طراحی آشپرخانه مدرن شما باید به دستور العمل های خاصی پایبند باشید و طبق آن ها پیش بروید. برای مثال بهتر است به جای طراحی آشپرخانه تک رنگ، از پالت های رنگی بهره ببرید و رنگ های متنوع را با یکدیگر ترکیب نمایید. در آخر توصیه می کنیم برای کسب نتیجه بهتر با یک طراح داخلی یا دکوراتور مشورت نمایید.