لطفا امتیاز بدهید

هر رنگی برای یک قسمت از فضای خانه مناسب است. یکی از مناسب ترین رنگ ها برای آشپزخانه رنگ سفید است؛ زیرا هیچ گاه خسته کننده نمی شوند و آشپزی را بسیار لذت بخش می کنند. رنگ سفید برای تمامی خانه ها با هر نوع دکوراسیون و طراحی زیبا به نظر می رسد. فرقی نمی کند که خانه ای با دکوراسیون کلاسیک دارید یا مدرن، رنگ سفید در هر شرایطی برای آشپزخانه مناسب است. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد این که چگونه می توانید یک دکور آشپزخانه سفید زیبا داشته باشید، توضیح داده ایم. شما نیز می توانید برای بهره مندی از نمونه های متفاوت و منحصر به فرد دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سایت خانه معمار مراجعه کنید این ایده ها به شما در چیدمان آشپزخانه دید بهتر و همه جانبه تری می دهند.

ایده هایی برای بهبود دکور آشپزخانه سفید

White kitchen decor

  • ترکیب سایه های مختلف رنگ سفید

یکی از بهترین راهکار ها برای داشتن دکوراسیون داخلی سفید زیبا برای آشپزخانه، ترکیب سایه های مختلف این رنگ است. اگر می خواهید چنین آشپزخانه ای طراحی کنید پیشنهاد می کنیم از سه یا چهار رنگ سفید با سایه های مختلف استفاده کنید. با این کار ابعاد آشپزخانه بهتر نمایان و جذاب تر دیده می شود.

دقت داشته باشید که برای داشتن دکور آشپزخانه سفید حتما سایه های سفید را هماهنگ با هم انتخاب کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. به طور کلی سعی کنید از ترکیب رنگ سفید با سایه های گرم و سرد خودداری کنید. زیرا رنگ های سفید گرم بیشتر به زردی تمایل دارند و رنگ های سفید سرد بیشتر به آبی متمایل می شوند. همان گونه که می دانید این دو رنگ با یکدیگر سازگاری ندارند. فروشنده ها معمولا رنگ های سفید گرم و سرد را جداگانه می فروشند تا به شما کمک کنند انتخاب بهتری داشته باشید.

  • از عناصر مختلف استفاده کنید.

دکور آشپزخانه سفید باعث می شود تا وسایل دیگر شما بیشتر دیده شوند. به همین دلیل انتخاب عناصر مختلف هماهنگ برای استفاده در آشپزخانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. استفاده از عناصری مانند سنگ مرمر کارارا که جذابیت بصری دارد، می تواند بیشترین هماهنگی را با یک آشپزخانه سفید رنگ داشته باشد.

به طور کلی موادی که طرح های موجی شکل خاص و زیاد دارند؛ مانند سنگ مرمر، می توانند انتخاب مناسبی برای استفاده در کنار رنگ سفید باشند. زیرا در این صورت طرح و نقش خود را بیشتر نمایان می کنند.

  • استفاده از بافت ها

راهکار بعدی برای بهبود دکور آشپزخانه سفید استفاده از بافت ها است. استفاده از بافت های حجمی و بصری به آشپزخانه ای که کاملا سفید طراحی شده است، عمق می بخشد و آن را زیبا تر نشان می دهد. برای این کار کافی است که از ترکیب بافت های براق، مات، زبر یا صاف برای طراحی خطوط روی رنگ سفید استفاده کنید.

برای مثال در آشپزخانه ای که انواع کفپوش چوبی و کابینت های سفید رنگ دارد، می توانید از چراغ آویز های مختلفی که دارای طرح های زیبا هستند، استفاده کنید. همچنین اضافه کردن طرح و نقش به سقف در دکور این آشپزخانه ایده جالبی است.

White decor

  • اضافه کردن رنگ های ثانویه

رنگ در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. اگر تمایلی ندارید که آشپزخانه تماما به رنگ سفید در بیاید، می توانید برای زیبا تر کردن و ایجاد تنوع در یک، دو یا حداکثر سه قسمت از آن از رنگ های متضاد سفید که رنگ های تیره هستند، استفاده کنید. استفاده از رنگ های ثانویه تیره در یک آشپزخانه سفید می تواند تا حد زیادی به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک کند.

بهترین مکان ها برای استفاده از رنگ ثانویه در دکور آشپزخانه سفید شامل قسمت هایی مانند صندلی، فرش آشپزخانه، نورپردازی و یا برخی از وسایل می شود. رنگ های تیره در کنار رنگ سفید حالتی صمیمانه به آشپزخانه می دهند و آن را خاص و متفاوت می کنند.

  • استفاده از نور طبیعی

حتی اگر از رنگ سفید در آشپزخانه استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنیم که نور طبیعی را به داخل آن راه دهید. یک پنجره یا نورگیر یک مزیت بزرگ برای آشپزخانه فارغ از دکوراسیون و رنگ آن محسوب می شود. افزایش نور طبیعی در آشپزخانه حس خوبی به فرد می دهد و آن را روشن و زیبا نگه می دارد.

البته اگر نورگیر یا پنجره در آشپزخانه خود ندارید، می توانید از پنجره های اتاق های مجاور استفاده کنید. این کار می تواند تا حدودی نور طبیعی را به داخل آشپزخانه با توجه به طراحی خانه وارد کند.

  • استفاده از پارچه و فرش

برای تکمیل دکور آشپزخانه سفید می توانید از پارچه ها و فرش ها بهره ببرید. برای افزودن این عنصر می توانید از کفپوش ها یا فرش های کوچک استفاده کنید. همچنین می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و میز ها و صندلی هایی را در آشپزخانه قرار دهید که چهارپایه هایشان با پارچه پوشانده شده باشد.

2White decor

  • استفاده درست از جزیره آشپزخانه

مورد بعدی که برای داشتن یک دکور آشپزخانه سفید می توانیم به شما پیشنهاد کنیم، ایجاد یک جزیره آشپزخانه است. اجازه دهید که این جزیره از بقیه سطوح آشپزخانه جدا باشد. تا حد امکان چیزی روی آن قرار ندهید و خلوت نگه دارید تا سطحش به راحتی دیده شود.

روی جزیره آشپزخانه را با رنگ یا یک متریال کاملا متفاوت از آشپزخانه بپوشانید. رنگ یا متریالی که برای این قسمت انتخاب می کنید، سعی کنید با رنگ سفید در تضاد باشد تا بیشتر خود را نمایان کند. با این کار یک آشپزخانه سفید خواهید داشت. سفید بودن رنگ همه وسایل در آشپزخانه آن را به شدت یکنواخت می کند و بعد از مدتی خسته کننده خواهد شد.

نتیجه گیری

مناسب ترین رنگی که می توان برای طراحی آشپزخانه انتخاب کرد، رنگ سفید است؛ زیرا رنگ سفید به راحتی آلودگی ها را نمایان می کند و می توان به سرعت آن ها را پاک کرد. همچنین رنگ سفید با تمامی دکوراسیون ها هماهنگی دارد و استفاده از آن در دکوراسیون های مختلف مشکلی ندارد. برای این که بتوانید یک دکور آشپزخانه سفید مناسب و زیبا داشته باشید، لازم است چند نکته را رعایت کنید که برای آشنایی بیشتر برخی از آن ها را در این مقاله نام بردیم.