لطفا امتیاز بدهید

ممکن است بخواهید سریعا یک خانه دوبلکس ویلایی بخرید یا بسازید و زندگی خود را آغاز کنید؛ اما وقت گذاشتن برای طراحی عناصر کاربردی ساختمان، به شما می کند تا نتیجه بهتری دریافت کنید. پس عجله نکنید! با وجود بسیاری از طرح ‌های دوبلکس ویلایی جذاب و مدرن، چگونه می ‌توانید طرحی مناسب با توجه به نیاز ها و سلیقه خود انتخاب کنید؟ در اینجا هفت مورد از مهم ترین نکاتی که برای طراحی خانه دوبلکس ویلایی نیاز است بدانید را بررسی خواهیم کرد. شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود، با مجموعه خانه معمار مشورت کنید تا نقشه های ساختمان دوبلکس این مجموعه به کمک شما بیایند و خانه ایده آل خود را بسازید.

برای مشاهده سایرنقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

  1. هدف خود از ساخت خانه دوبلکس را تعیین کنید.

اولین نکته ای که باید در طراحی خانه دوبلکس ویلایی مد نظر قرار دهید، این است که می خواهید خانه دوبلکس شما چه چیزی را به نمایش بگذارد و هدفتان از ساختن چنین خانه ای چیست؟ ممکن است در نیاز های خانواده شما تغییری ایجاد شده باشد و یا تصمیم گرفته باشید که سبک زندگی تان را تغییر دهید. ممکن است به دنبال افزایش فضا و بهره وری بیشتر از نور و انرژی باشید. هدف شما هر چه باشد، درک و مشخص کردن آن مهم است و باعث می شود طراحی منزلتان ایده آل خودتان باشد.

طراحی خانه دوبلکس ویلایی

  1. موقعیت مکانی خانه تان را در نظر بگیرید.

یکی از مزایای کلیدی ساخت خانه دوبلکس ویلایی این است که می توانید از موقعیت مکانی موجود خود نهایت استفاده را ببرید. نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در خصوص موقعیت مکانی خود ارزیابی کنید و سپس تصمیم به ساخت خانه دوبلکس بگیرید. توجه به عواملی مانند آب و هوای محلی، نور خورشید، حریم خصوصی، مناظر و ساختمان های اطراف، محصور بودن زمین به وسیله ارتفاعات، تنها برخی از مواردی است که پیش از طراحی منزل دوبلکس تان باید به آن توجه کنید.

  1. بودجه تان را مشخص کنید.

هرکس بودجه ای دارد و مقدار آن مد نظر ما نیست؛ بلکه آن چیزی که اهمیت دارد این است که در مورد مقدار بودجه ای که در ابتدای کار دارید شفاف باشید. سپس برای طراحی خانه دوبلکس ویلایی خود به دنبال نقشه مناسب بگردید و از مجموعه های معماری کمک بخواهید. بسیاری از مسائل به بودجه شما ارتباط دارد؛ اما همیشه گزینه های مختلفی در محدوده های بودجه مختلف وجود دارند که نیاز های شما را برطرف کنند.

  1. از متخصصان برای سنجیدن طرح ایده آلتان کمک بخواهید.

ممکن است شما طرحی در ذهن خود داشته باشید؛ اما هنگامی که سلیقه و خواسته تان را برای معمار و عوامل دخیل در ساخت و ساز شرح می دهید، به شما بگویند که امکان اجرای طرحتان وجود ندارد. سنجیدن طرح ایده آل شما نکته مهمی است. این سنجیدن ها و بررسی ها شامل موارد مختلفی از جمله آزمایش‌ های خاک، ارزیابی فضای سبز اطراف زمین، ارزیابی وضعیت لوله کشی های منطقه و… می تواند باشد.

نمای داخلی خانه دوبلکس ویلایی

  1. از محدودیت های برنامه های شهرداری آگاه باشید.

هر شهرداری و منطقه و شورایی، قوانین و برنامه های مختص به خود را برای حفظ استاندارد های منطقه دارد. آشنایی کامل با این قوانین سبب می شود تا بدون استرس ساختمان خود را بسازید و در طی ساخت دچار مشکل و چالش نشوید. این قوانین ممکن است شامل ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات، تعداد اتاق ها، عقب نشینی ها و… شود. در چنین مرحله ای است که کار و مشورت با یک سازنده متخصص ضروری است. سازنده متخصص به مطابقت آنچه مجاز است با طراحی ایده آل و سلیقه شما کمک می کند. دقت و اطلاعات معماران حرفه ای سبب می شود تا تصمیمات مشتریان برای طراحی خانه دوبلکس ویلایی آگاهانه تر شود.

  1. از دیزاین های داخلی گوناگون الهام بگیرید.

با بررسی تمام طرح های موجود، انتخابی عالی برای خانه دوبلکس ویلایی تان داشته باشید. بیشترین درخواست هایی که برای طراحی داخلی خانه دوبلکس می شود شامل تعداد زیاد اتاق خواب، مناطق نشیمن با پلان باز، بهره وری و صرفه جویی در انرژی، شیشه های دو جداره، مواد مدرن در ساخت دیوار و… است. در کنار سرچ و کسب و اطلاعات در این خصوص سعی کنید تا از خانه های دوبلکس با طراحی های مختلف هم بازدید کنید تا از دیزاین های داخلی آن ها الهام بگیرید.

نمای داخلی دوبلکس ویلایی

  1. در انتخاب معمار و سازنده و عوامل دخیل در ساخت و ساز دقت کنید.

نیازی به گفتن نیست که هر چه معمار پروژه شما و سازندگان و عوامل دخیل در ساخت و ساز بهتر باشند، نتیجه نهایی منزلتان بهتر خواهد بود. دریافت مشاوره صحیح از معماران در مورد میزان بودجه تان، شرایط زمینتان، الزامات شهرداری و طراحی و… نه تنها به طراحی خانه دوبلکس ویلایی ایده آل شما کمک می کند، بلکه می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و استرس شما را هم کاهش دهد. پس در انتخاب معمار، خساست به خرج ندهید و برای یک انتخاب درست هزینه کنید.

شما باید سازنده و معماری را انتخاب کنید که علاوه بر تخصص، سابقه و تجربه زیادی دارد. همچنین لازم است که در ساخت پروژه ویلای دوبلکس نیز معتبر باشند. بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که در سریع ترین زمان ممکن ویلای شما را طراحی می کنند و می سازند. اما باید توجه کنید که سریع ترین زمان بهترین کیفیت را به همراه نمی آورد.

جمع بندی

برای برخی از خانواده های پر جمعیت یا دانشجو هایی که به صورت هم خانه با هم زندگی می کنند، یک خانه دوبلکس بهترین نقطه بین آپارتمان نشینی و یک خانه ویلایی یک طبقه است. شاید شما هم به دنبال تغییر لایف استایل و زندگی تان به زندگی مجلل تر یا به هر دلیل دیگری بخواهید خانه دوبلکس ویلایی ای بخرید. برای ساخت و ساز نمای داخلی و نمای بیرونی خانه دوبلکس خوب است که برخی نکات را در نظر بگیرید. ما در این مطلب، نکاتی برای طراحی خانه دوبلکس ویلایی را برایتان ذکر کردیم که توجه به آن ها می تواند خانه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. امیدواریم تا با خواندن این نکات و مشورت گرفتن از یک معمار ماهر، خانه مد نظرتان را بسازید.