2.2/5 امتیاز از (4 رای )

خانه ها از نظر طراحی با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند. خانه های ویلایی دو طبقه نیز همینطور هستند. خانه های ویلایی دو طبقه می توانند به صورت مجزا یا به اصطلاح دوبلکس طراحی شوند. طراحی خانه ویلایی به شکل دوبلکس یک سری مزایا و یک سری معایب دارد. این معایب و مزایا مشخص می کند که آیا خانه دوبلکس برای شما مناسب است یا خیر. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برخی از مزایا و معایب طراحی نقشه ویلا دو طبقه مجزا را نام ببریم و توضیح دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نقشه ویلا به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

نقشه ویلا دو طبقه مجزا چگونه است؟

به خانه های دو طبقه مجزا، خانه های چند خانواری یا اصطلاحا دوبلکس نیز گفته می شود. این نوع از ویلا ها را می توانید هم در مناطق شهری و هم در حومه شهر در اندازه های بسیار مختلفی مشاهده کنید. اگر سرمایه کافی برای ساخت دو خانه ویلایی را ندارید، می توانید ساخت ویلا دو طبقه مجزا را امتحان کنید.

مزایای خانه های ویلایی دو طبقه مجزا

نقشه ویلا دوطبقه

نقشه ویلا دوطبقه مجزا

  1. سرمایه گذاری هوشمندانه

اولین مزیتی که ساخت یک خانه بر اساس نقشه ویلا دو طبقه مجزا دارد، این است که یک نوع سرمایه گذاری هوشمند محسوب می شود. شما می توانید در پایان ساخت خانه، هم یک خانه برای خود داشته باشید و هم یک خانه ویلایی دیگر برای اجاره دادن داشته باشید.

شما می توانید به راحتی طبقه دوم خانه را به یک فرد یا خانواده دیگر اجاره دهید. ساخت یک ویلا دو طبقه مجزا در یک زمین برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اگر بخواهید که دو خانه ویلایی جداگانه در دو زمین جداگانه بسازید، هزینه ها به طور قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

  1. مناسب برای زندگی فرزندان

همان طور که می دانید قیمت زمین و ملک به طور قابل توجهی افزایش یافته است و همچنان نیز رو به افزایش است؛ به همین دلیل خرید خانه و یا زمین جداگانه بسیار سخت است. اما برای مقابله با این مشکل، می توان از نقشه ویلا دو طبقه مجزا استفاده کرد که در آن می توان در یک زمین دو خانه ویلایی مجزا ساخت که یکی از آن ها می تواند برای فرزند شما باشد. این دو خانه هر کدام به اندازه کافی فضای شخصی برای افراد فراهم می کنند.

  1. راحتی بیشتر

یکی دیگر از مزایای ساخت ویلا با نقشه ویلا دو طبقه مجزا سادگی بیشتر است. اگر به فکر سرمایه گذاری هستید، ساخت ویلا های دو طبقه مجزا راه بسیار ساده تری برای سرمایه گذاری است. چرا که برای پوشش کامل ساختمان تنها به یک رهن و یک بیمه نامه نیاز دارید و لازم نیست که مانند خانه های جداگانه برای هر کدام هزینه جداگانه ای برای هر خانه پرداخت کنید.

نقشه ویلا دوطبقه

نقشه ویلا دو طبقه

  1. امکان ساخت در خانه های قدیمی

یکی از مزایای خانه دو طبقه مجزا این است که ساخت آن حتی در زمین های با خانه قدیمی نیز امکان پذیر است. شما می توانید نقشه ویلا دو طبقه مجزا را در یک زمین با یک خانه قدیمی نیز اجرا کنید. زیرا می توان پروژه را به صورت پروژه نوسازی شروع کرد. با این کار می توانید در محله ای که دوست دارید، به راحتی خانه ویلایی دو طبقه مجزا خود را بسازید و از تمام مزایای این نوع خانه ها بهره مند شوید.

  1. همسایه کمتر

برخی از افراد داشتن همسایه کمتر را ترجیح می دهند. با ساخت یک ویلا دو طبقه مجزا، شما تنها یک همسایه خواهید داشت و نه بیشتر. البته می توانید برای امنیت بیشتر نقشه ویلا دو طبقه مجزا خود را در نزدیکی خانه های دیگر اجرا کنید و هنوز هم فضا و حریم خصوصی زیادی داشته باشید.

معایب خانه های ویلایی دو طبقه مجزا

نقشه ویلا

معایب خانه های ویلایی دو طبقه مجزا

  1. نیاز به فضای بزرگ تر

طبیعتا برای این که نتیجه خوبی از ساخت خانه بر اساس نقشه ویلا دو طبقه مجزا بگیرید، باید زمین نسبتا بزرگی نیز برای این کار داشته باشید. چرا که شما در حال ساخت دو خانه مجزا در یک زمین هستید. در صورتی که زمین خیلی بزرگی ندارید، باید فضای کمتری را به حیاط و باغ خانه و قسمت های دیگر ماند پارکینگ، استخر و مناطق بیرنی اختصاص دهید.

  1. کوچک تر بودن نسبت به ویلا های انفرادی

یک ویلا دو طبقه مجزا معمولا نمی تواند به اندازه یک ویلا یک طبقه بزرگ باشد و این موضوعی بدیهی است. به ویژه اگر زمین بزرگی برای طراحی و اجرای نقشه ویلا دو طبقه مجزا نداشته باشید. شاید در ابتدا با این موضوع مشکلی نداشته باشید، اما باید مطمئن شوید که خانه شما هم در حال حاضر و هم در آینده برای خودتان و خانواده تان مناسب است.

  1. حریم خصوصی کمتر

خانه های دوبلکس فاصله مناسبی از یک دیگر دارند. به ویژه اگر زمین شما به اندازه کافی بزرگ باشند. اما موضوعی که وجود دارد، این است که همسایه ای که در طبقه دوم شما زندگی می کند، نسبت به یک همسایه معمولی به شما نزدیک تر خواهد بود. به همین دلیل نباید انتظار حریم خصوصی مانند خانه های مستقل سنتی را داشته باشید.

  1. هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر

یکی از موضوعات مهمی که وجود دارد، این است که هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری یک خانه دوبلکس، بسیار از خانه های سنتی یک طبقه بیشتر است. چرا که از هر قسمت خانه مانند حمام و آشپزخانه دو مورد موجود است که هزینه های تعمیر و نگهداری را بالا می برد.

جمع بندی

خانه ها به سبک های مختلفی طراحی می شوند. یکی از سبک هایی که به تازگی برای ساخت خانه های ویلایی محبوب شده است، دو طبقه مجزا یا همان دوبلکس است. ساخت خانه های ویلایی دوبلکس برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، انتخاب مناسبی است. اما از آن طرف ساخت یک خانه بر اساس نقشه ویلا دو طبقه مجزا می تواند معایبی مانند حریم خصوصی کمتر را نیز به همراه داشته باشد.