لطفا امتیاز بدهید

قيمت نظارت بر اجرا طراحي داخلي به عوامل عديده اي بستگي دارد، که قرار است در اين مقاله تمام اين موارد را مورد بررسي قرار دهيم. ساليان سال است که بشر براي محافظت از خود در برابر گرما، سرما، سارقان، ايجاد محيط خصوصي براي خود و خانواده اش و… اقدام به ساخت خانه مي کند. اين خانه ها با توجه به شرايط اقليمي و مواد اوليه اي که در آن منطقه در دسترس بود و پيدا مي شد. در شکل هاي مختلفي ساخته مي شدند. خانه هاي سنگي، چوبي، کاه گلي و…

قیمت نظارت بر اجرا طراحی داخلی اين خانه ها در آن زمان حداقل نياز بشر يعني حفظ آن ها در برابر سرما و گرما را مرتفع مي کرد.

لطفا امتیاز بدهید

اين خانه ها در آن زمان حداقل نياز بشر يعني حفظ آن ها در برابر سرما و گرما را مرتفع مي کرد.

ولي بشر از همان ابتدا ميل به زيبايي و کمال گرايي داشت. با آشنايي بيشتر بشر با موادي که در اطرافش وجود داشتند و تکامل عقلي انسان، به تدريج اين خانه ها نيز تکامل يافتند. کاخ هاي بزرگ امپراطورهاي روم، معابد و زيارتگاه هاي بزرگ آن زمان، اهرام مصر، تخت جمشيد و… نمونه هايي از بناهاي بزرگي هستند که هنوز هم با اين حجم از پيشرفت انسان، آدمي با ديدن آن ها انگشت به دهان مي ماند. ميل بشر به زيبايي، حسي است که هيچ کس نمي تواند آن را کتمان کند. آدم ها دوست دارند زيبا ترين چهره، اندام، لباس ها و صد البته زيبا ترين خانه ها را داشته باشند. زيبايي خانه ها، به عنوان جايي که محل آرامش انسان است، و مدت زيادي از وقت خود را در آن جا مي گذراند از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. امروزه بشر با تلفيق علوم روانشناسي و معماري با يکديگر به اين نتيجه رسيده است که طراحي درست محل زندگي انسان تاثير بسزايي در روحيات او دارد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي کنيم که:

  • طراحي چيست؟
  • انواع طراحي چيست و هر کدام چه کاربردهايي دارند؟
  • انواع سبک هاي طراحي چيستند؟
  • اهميت اجراي دقيق طراحي داخلي و نظارت بر روي اجرا در چيست؟
  • چه عواملي بر روي قيمت نظارت بر روي طراحی دکوراسیون داخلی تاثير مي‌گذارند؟

دیگران مطالعه کردند : دکوراسیون کافه

طراحي ساختمان

قبل از طراحي هر ساختماني، ابتدا بايد بدانيم که کاربري آن ساختمان چيست. قطعا طراحي يک استخر با طراحي يک زمين فوتبال متفاوت است. يا مثلا براي طراحي يک اداره بايد تعداد اتاق زيادي در نظر بگيريم، ولي براي يک خانه ي مسکوني 2 يا 3 تا اتاق کافي مي باشد. ساختمان مسکوني (ويلايي و اپارتمان)، اداره، سالن هاي ورزشي (استخر، فوتسال، واليبال، بسکتبال، زمين فوتبال و…)، اماکن فرهنگي (موزه، سينما و فرهنگ سرا) جز انواع ساختمان هاي مختلف هستند که هر کدام طراحي خاص خود را نياز دارند.

برای کسب اطلاعات و سفارش طراحی دکوراسیون آپارتمان کلیک نمایید.

طراحي ساختمان با بروز ترین و مدرنترین طرح های دنیا و بهترین کیفیت

طراحي ساختمان شامل دو بخش معماري و عمران مي شود. که البته هر دو با هم ارتباط تنگاتنگي دارند. قسمت عمراني کار، شامل انتخاب نوع ستون ها، موادي که بايد در ساخت ساختمان به کار برود. محاسبه ميزان فشار بر قسمت هاي مختلف ساختمان، مقاومت در برابر زمين لرزه و اجراي تمام آن ها مي شود. به طور کلي تمام مباحث مربوط به ساخت يک ساختمان و محاسبات رياضي آن در قسمت عمراني کار انجام مي شود.

زيبايي و کيفيت ساختمان

ولي قسمت معماري کار، بيشتر زيبايي و کيفيت ساختمان را در نظر مي‌گيرد. طراحی نقشه کلي ساختمان، نماي ساختمان و کليه موارد مربوط به زيبايي و شيک بودن آن بر عهده ي معماران ساختمان و طراحان داخلي مي باشد. حال خود معماري نيز به دو دسته ي طراحي داخلي و خارجي تقسيم مي شود.

زیبایی و کیفیت ساختمان از مهمترین مواردی است که باید به ان توجه داشت

تعريف معماري داخلي و معماري خارجي

براي تفکيک اين دو مسئله ابتدا بايد تعريف خارج و داخل را بدانيم. هر چيزي خارج از محيط داخل خانه را، خارج از خانه مي گويند. بعنوان مثال نماي بيروني ساختمان، حياط، باغچه، درب ورودي خانه و نماي آن همگي جز محيط خارج از خانه محسوب مي شوند. تمام محيط دروني خانه مثل اتاق ها، آشپزخانه، ديوارها، رنگ ديوارها، حمام و دستشويي، چيدمان وسايل خانه همگي جز داخل خانه و طراحي آنها، طراحي داخلي به حساب مي ايد.

معماري خارجي

وقتي قصد ورود به يک محل را داريد. اولين چيزي که نظر شما را جلب مي کند. نماي بيروني آن است.قطعا براي همه ي ما اتفاق افتاده است، زماني که در حال گذر در خيابان هستيم، به يک باره نماي بيروني يک ساختمان نظر ما را به شدت جذب خود کند. يک ساختمان لوکس، نماي لوکس هم مي خواهد. هر چقدر که در ساخت ساختمان از مواد و متريال درجه يک استفاده شده باشد. اگر نماي بيروني آن زيبايي نداشته باشد فايده اي ندارد. توجه داشته باشيد که، اولين چيز در ساختمان که نظر ما رو به خود جذب مي کند نماي آن است. اين نماي بيروني است که در لحظه ي اول به ما حس خوب يا بد القا مي کند.

نمای بیرونی ساختمان معماری خارجی فوق العاده شیک و زیبا

براي طراحي نماي يک ساختمان معمولا از سنگ، چوب، کامپوزيت، شيشه، اجر، سراميک و يا ترکيبي از هر کدام استفاده مي شود. که استفاده از هر کدام از متریال ها می تواند هزینه متفاوتی را برای شما ایجاد کند. عوامل دیگری علاوه بر متریال به کار رفته در نما و دکوراسیون وجود دارد که در قیمت طراحی نما و دکور داخلی تاثیرگذار است. البته در اینجا زیاد به این عوامل نمی پردازیم. امروزه يکي از سبک هاي طراحي نما به شدت مورد توجه طراحان ايراني قرار گرفته است، طراحي نماي رومي مي باشد. در اين سبک طراحان با الهام گرفتن از طرح هاي روم باستان، بناهايي شيک و مدرن طراحي مي کنند. مصالح مورد نياز اين نوع طراحي بيشتر سنگ هاي مرمر، تراورتن و گرانيت است. البته در اينجا قصد نداريم که به اين مساله بپردازيم که تا چه ميزان اين سبک مناسب براي کشور ماست و يا تا چه ميزان با فرهنگ کشور ما در تضاد است.

معماري خارجي طراحی داخلی معماري خارجي شیک و زیبا

اما آنچه امروزه بيش از پيش ديده مي شود اين است که کارفرما ها تمايل بيشتري براي پيش بردن نظرات خود در طراحي دارند و در بسياري از موارد ديده شده است که جايگاه طراح به دليل تحميل شده نظر کارفرما، به يک اتوکد کار ساده، کاهش پيدا کرده است.

سبک طراحي نماي مينيمال

اما يکي ديگر از سبک هاي طراحي نما که کم تر در ايران مورد توجه قرار گرفته است ولي در اروپا توانسته است که جايگاه خود را پيدا کند. سبک طراحي نماي مينيمال يا ساده گرايي است. همان گونه که از نامگذاري اين سبک مشخص است سادگي از مزيت هاي اين نوع طراحي است. از ويژگي هاي اين سبک از طراحي که از محبوب ترين سبک هاي معماري در جهان است. سادگي در طراحي، عدم وجود تنوع در مسالح مصرفي و استفاده از پنجره هاي بزرگ مي باشد. به جز نماي ساختمان، طراحي حياط نيز جزو طراحي بيروني به حساب مي ايد. ايجاد فضاي بازي براي بچه ها، دل باز بودن ان، ايجاد فضايي مناسب براي زمان هايي که از محيط بسته ي داخل خسته شده ايد، همگي نکاتي هستند که بايد در طراحي حياط خانه به ان ها توجه کرد.

يکي ديگر از قسمت هاي طراحي بيروني، طراحي يک باغچه ي زيبا براي محيط حياط است. در صورت داشتن فضاي لازم، اختصاص قسمتي از فضاي بيروني به عنوان فضاي سبز، مي تواند تاثير بسزايي در زيبايي محوطه ي بيروني ساختمان بدهد. وجود طبيعت همراه مايه ارامش و اسايش انسان مي شود. با افزايش تعداد ماشين ها، پيدا کردن محل پارک مناسب جزء معضلات بزرگ محسوب مي شود. به همين دليل اکثر طراحان، به هنگام طراحي يکي از الويت‌هاي اساسي خود را اختصاص محل مناسب براي پارکينگ قرار مي دهند. اختصاص محل پارک مناسب در طراحي خانه، پاساژ، اداره، سينما و… از اهميت زيادي برخوردار است.

معماري داخلي

معماري داخلي، يعني طراحي هر چيزي درون ساختمان. استفاده درست و صحيح از فضاي دروني ساختمان به طوري که هم از کل فضا به نحو احسن استفاده شده باشد و هم محيط زيبا و کارامد شده باشد. طراحي محيط به گونه اي که در همان نگاه اول نظر را جلب کند. باعث ارامش و تاثير بر روي ناخداگاه بشود و در نهايت بهترين کارايي را داشته باشد. اين يعني تلفيق هنر و علم. نحوه ي نقشه کشي و تقسيم بندي فضا همگي بر عهده ي معمار داخلي بنا است.

معماري داخلي شیک و زیبا و به سبک مدرن

معماري داخلي شامل ترکيب هنر و مهندسي است. طراح داخلي ساختمان، فضا را به قسمت هايي تفکيک مي کند. در محيط خانه، تفکيک فضا به سالن اصلي، اتاق خواب و آشپزخانه، درساختمان‌هاي اداري، تفکيک محيط به اتاق هاي کارمندان، اتاق مدير، آمفي تئاتر، نمازخانه و سالن ورزشي جز وظايف معمار داخلي مي باشد.

طراحي داخلي

طراحي داخلي علمي اکادميک است که امروزه در بسياري از دانشگاه هاي دنيا تدريس مي شود. طراحان داخلي با تلفيق روانشناسي، طراحي داخلي و ذوق و هنر خود به طراحي فضاي داخلي ساختمان کمک مي کنند. يک طراح داخلي بايد به نقاشي، نرم افزارهاي طراحي، برنامه ريزي فضا، معماري و جديدترين مدهاي روز مسلط باشد و از قدرت تخيل قوي برخوردار باشد.

طراحي داخلي فوق العاده زیبا با نورپردازی خارق العاده

مي توان گفت که طراحي داخلي زير مجموعه اي از معماري داخلي مي باشد. طراحي شکل ظاهري ديوارها، رنگ آن ها، سقف خانه ،آشپزخانه و… همگي جز طراحي داخلي خانه محسوب مي شوند.

قيمت نظارت بر اجرا طراحي داخلي به سبک مدرن

يک طراح داخلي خوب مي تواند در يک فضاي بسيار محدود، تمام لوازم زندگي را فراهم اورد. اگر يک سرچ ساده انجام بدهيد مي بينيد که اتوبوس هايي طراحي شده اند که تمام امکان يک زندگي لوکس در آن ها جا سازي شده است. شايد براي شما سوال باشد که چطور ممکن است در يک فضاي محدودي مثل يک اتوبوس، تمام امکانات يک خانه لوکس را داشته باشيم.

اصول اصلي و ابتدايي طراحي داخلي

اصل تعادل در طراحي داخلي

يک قايق را در نظر بگيريد. اگر بار زيادي را در يک طرف قايق متمرکز کنيد ممکن است باعث چپ شدن قايق بشود. اين اصل معمولا در طراحي داخلي نيز کاربرد زيادي دارد. اگر شما وسايل زيادي را در يک گوشه از اتاق قرار دهيد و گوشه ي ديگر خالي باشد. خانه ي شما از لحاظ بصري نامتعادل به نظر مي ايد.

نقش رنگ ها در طراحلي داخلي

رنگ ها نقش مهمي در زندگي ما دارند. از انتخاب لباس تا انتخاب ماشين و وسايل خانه. تقريبا هر انتخابي که داشته باشيم، انتخاب رنگ جزئي از ان است. براي هر انتخابمان بايد رنگ ان را هم در نظر بگيريم. انتخاب رنگ هاي مناسب مي تواند کليد اصلي طراحي داخلي باشد. رنگ ها مي توانند از لحاظ بصري فضاي شما را کوچک يا بزرگ، سقف را بلند يا کوتاه نشان بدهند. همچنين روانشناسان ثابت کرده اند که رنگ ها در روحيات شما اثرات زيادي دارند. معمولا در طراحي هاي جديد از يک رنگ براي کل خانه استفاده نمي شود بلکه ترکيبي از رنگ ها استفاده مي شود. قانون 60-30-10 يک قانون براي ترکيب رنگ ها در طراحي است. شصت درصد از محيط شما بايد يک رنگ غالب داشته باشد. معمولا اين رنگ بعنوان رنگ ديوارها شناخته مي شود. براي سي درصد ديگرهم يک رنگ ثانويه که با رنگ اصلي همخوني داشته باشد انتخاب مي‌شود. اين رنگ دوم معمولا براي رنگ مبل ها، پرده ها و فرش ها استفاده مي‌شود. ده درصد باقي مانده هم به رنگ تاکيد اختصاص ميابد. رنگ تاکيد معمولا از بين رنگ هايي مثل قرمز، طلايي و نارنجي که جلب توجه زيادي مي کنند انتخاب مي شود و براي کوسن ها، گلدان ها، تابلوها و… استفاده مي شوند. توجه داشته باشيد که چيدمان اين 10 درصد انتهايي بايد به گونه اي باشد که در سراسر محيط پخش باشد.

اصل بافت در طراحي داخلي

منظور از بافت در اين جا، جنسي است که اشيا از ان ساخته مي شوند. هماهنگي بافت پرده ها، روميزي، فرش، مبل و… مي تواند زيبايي بي نظيري به محيط خانه ي شما بدهد.

اصل نور پردازي در طراحي داخلي

نور پردازي مناسب نقش بسيار مهمي در طراحي خارجي و داخلي دارد. ساختمان هاي بزرگ با چراغ هاي فراوان، پارک هاي زيبا با روشنايي مناسب نمونه هايي از کاربرد نور پردازي در طراحي خارجي اند. اما در طراحي داخلي چطور؟ براي شما اهميت نورپردازي يک کافه ي دنج براي ملاقات هاي عاشقانه را مثال مي زنم. يا نور پردازي يک کتابخانه. مي بينيم که در هر مثال، نور پردازي اهميت خاص خود را دارد. نور سينما اگر زياد باشد، يا نور کتابخانه اگر که کم باشد، موجب نارضايتي مردم مي شود. در طراحي خانه هم نورپردازي نقش مهمي دارد. اگر نور خانه کم يا زياد باشد در دراز مدت ممکن است باعث ضعف بينايي ساکنين شود. نورپردازي خوب در زيبايي بصري خانه نقش بسيار مهمي دارد.

برای مشاهده اصول فنگ شویی و جذب انرژی مثبت در دکوراسیون مقاله دکوراسیون و انرژی مثبت را مشاهده کنید.

دکوراسيون داخلي

همواره چيدمان وسايل خانه، اين که چه چيزي کجا باشد، يکي از بحث هاي مهم ميان، زن و شوهر و يا مادر و فرزند بوده است. اين که هر چيزي را کجا قرار دهيم که در موارد نياز به سرعت در دسترس ما باشد. فضاي کم تري را اشغال کند، کارايي وسيله حفظ شود و در نهايت زيبايي محيط خانه حفظ بشود. در زمان هاي گذشته وقتي مادران ما يک وسيله اي خريداري مي کردند (که عمدتا از زمان ازدواج همراهشان بود) تا زماني که آن وسيله نفس هاي آخرش را نکشيده بود. از آن استفاده مي شد. همه ي ماها در خانه هاي خود وسايلي داريم که سنشان از خود ما بيشتر است و از ابتداي زندگي، حتي با چندين بار تعويض خانه همراه ما بوده‌اند. آن زمان براي ما فرقي نمي کرد که يخچال ما سبز رنگ باشد و مبل ها قهوه اي. ديوار سفيد باشد و پرده بنفش. مهم کارايي وسيله بود که کار راه بيانداز باشد. ولي امروزه چيدمان وسايل خانه، هماهنگي آن ها با هم و با اجزاي خانه از اهميت بسزايي برخوردار است. به گونه اي که تبديل به يک حرفه و تخصص شده است.

هماهنگي چيدمان وسايل منزل با ساير اجزاي خانه

در يک تعريف کلي دکوراسيون داخلي شامل انتخاب وسايل منزل و چيدمان آنها به گونه اي که به طور کامل با همديگر و ساير اجزاي خانه هماهنگي داشته باشند. دکوراسيون سالن، دکوراسیون داخلی اتاق خواب پدر و مادر، دکوراسیون اتاق کودک، دکوراسیون آشپزخانه و… همگي شرايط و ويژگي هاي خاص خود را دارند.

هماهنگي چيدمان وسايل منزل با ساير اجزاي خانه و ست کردن رنگها

به عنوان مثال رنگ ديوار اتاق کودک بايد به گونه اي که در روحيه او تاثير مثبت بگذارد، باعث آرامش او بشود و در عين حال به او انرژي بدهد. جنسيت بچه هم در انتخاب رنگ اتاق مهم مي باشد. قطعا رنگ صورتي براي دختر خانم‌ها انتخاب مناسب تري است تا براي پسرها. جدا از همه ي اين مسائل شيک بودن و هماهنگي اجزاي خانه در روحيه آدم تاثير خيلي مهمي مي تواند داشته باشد. مثلا يک روز کاري سخت را در نظر بگيريد. بعد از 8 ساعت کار سنگين به خانه رسيده ايد، مبل در جاي مناسبي قرار نگرفته است و در عين حرکت، بدليل خستگي و عدم توجه پايتان با ان برخورد مي کند. چقدر عصبي مي شويد؟ محيط خانه به جاي اين که مايه آرامش شما باشد، مدام به شما پالس منفي مي دهد. اين باعث مي شود که به مرور از خانه زده بشويد.

انواع سبک هاي دکوراسيون داخلي

  • سبک طراحي دکوراسيون مدرن

اين سبک در طراحي دکوراسيون شامل خطوط صاف، منظم و دقيق مي باشد. استفاده از استيل و شيشه در اين طراحي ها مرسوم مي باشد. زيبايي در عين سادگي جمله اي است که براي اين مدل طراحي مي توان به کار برد. عمده ي وسايل به کار گيري شده در طراحی داخلی مدرن صاف، صيقلي و براق هستند. اشکال هندسي دقيق جز ديگري از اين طراحي هستند.

  • سبک طراحي دکوراسيون امروزي (معاصر)

شايد برايتان سوال به وجود بيايد که سبک دکوراسيون مدرن و امروزي مگر يکي نسيتند؟ اين دو تا سبک معمولا با هم اشتباه گرفته مي شوند. سبک معاصر تقريبا قانون خاصي ندارد. قرار نيست همه ي خطوط صاف و منظم باشند. قرار نيست همه ي شکل هاي هندسي دقيق باشند. راحتي و خودماني بودن از ديگر ويژگي هاي اين سبک است. در اصل اين سبک مناسب کساني است که به دور از همه ي هياهوهاي دنياي مد و سبک و استايل هاي مختلف دنبال يک چيز راحت ولي شيک هستند.

  • سبک طراحي دکوراسيون مينيمال

اين سبک نيز جزو دسته سبک هاي ساده و بدون زرق برق است. در دکوراسيون هاي طراحي شده با اين سبک هيچ زرق و برق اضافي ديده نمي‌شود. ساده و بي الايش… براي از بين بردن يکنواختي در اين طراحي ها، طراحان اين سبک از رنگ هاي متضاد در کنار هم استفاده مي کنند. رنگ هاي استفاده شده در اين سبک معمولا جز رنگ هاي خنثي مي باشند. اين سبک در خارج از ايران طرفداران زيادي به خود اختصاص داده است.

سبک طراحي دکوراسيون مينيمال شیک و زیبا

  • سبک طراحي دکوراسيون اسکانديناوي

اين سبک که خيلي به مينيمال شبيه است نشان دهنده ي زندگي ساده مردم در مناطق حوزه اسکانديناوي و شمال اروپاست. همان گونه در قسمت عمده اي از سال خيابان هاي اين کشورها با سفيدي برف پوشيده شده اند. در طراحي خانه هايشان هم رنگ سفيد نقش مهمي دارد. استفاده از لوازم جانبي کم، چوب، استيل و پلاستيک هايي با رنگ روشن از ديگر ويژگي هاي اين سبک مي باشند.

  • سبک طراحي دکوراسيون صنعتي

منظور از صنعتي در اين عنوان، انقلاب صنعتي اروپاست. اين سبک از دکوراسيون خانه هاي اروپا در قرن هفده و هجده و در زمان انقلاب صنعتي الهام گرفته شده است. مبلمان چرم يکي از قسمت هاي جدا ناشدني اين نوع طراحي مي‌باشد. رنگ هاي مرده و بي روح، استفاده از فلزات و اتصالات پيچ و مهره‌‌اي از خصوسيات اين سبک مي باشد. البته تمامي اين ترکيبات در کنار هم زيبايي چشم نوازي به محيط مي دهند.

سبک طراحي دکوراسيون صنعتي و رسمی

  • سبک طراحي دکوراسيون سنتي غربي

شلوغي، زرق و برق و لوکس بودن از خصوصيات اين سبک است. لوازم تزئيني و مبلمان مجلل استفاده شده در اين سبک نظر هر شخصي را جلب مي‌کند. تنوع رنگي در اين مدل طراحي بالاست و معمولا از رنگ هاي گرم و شاد استفاده مي شود.

  • سبک طراحي دکوراسيون خاورميانه اي

در بين تمام اين سبک هاي غربي، لازم است که يک سري هم به شرق اين کره‌ي خاکي بزنيم. فرش و گليم ايراني در اين نوع طراحي جز ارکان اصلي مي باشد. رنگ ها در اين مدل طراحي گرم و تند مي باشند. نشانه هاي طراحي اسلامي نيز در اين مدل طراحي مشهود مي باشد. معمولا به جاي مبل، از پشتي ها و تخت‌هايي استفاده مي شود که در قديم در ايران استفاده مي شد.

سبک طراحي دکوراسيون خاورميانه اي سلطنتی و شیک

  • سبک طراحي دکوراسيون سنتي شرقي

يک سبک طراحي شرقي ديگر، الهام گرفته از طراحي سنتي در شرق دور (کشورهايي مثل کره،چين و ژاپن). اين مدل طراحي بسيار ساده مي باشد و نمايشگر زندگي ساده و فروتنانه مردم در آن مناطق است. قطعا هنگام تماشاي فيلماي کره اي و چيني، صندلي هاي کوتاه و مربعي، درب هاي کشويي و چوبي و سطوحي با نقش هاي مينياتوري نظر شما را جلب خود کرده است. اينها ويژگي هاي سبک دکوراسيون شرقي مي باشند.

  • سبک طراحي دکوراسيون انتقالي

اين سبک همان گونه که از اسمش پيداست، پلي است ميان سبک هاي سنتي و مدرن. يک جورايي طراحي سنتي و مدرن به وسيله ي اين سبک به هم متصل مي شوند. در اين طراحي ها معمولا نشانه هاي طراحي صنعتي و سنتي را به طور همزمان در کنار يکديگر مي بينيم.

  • سبک طراحي دکوراسيون فرانسوي

فرانسوي ها عاشق زرق و برق و شلوغي هستند. شکوه و عظمت تاريخي آن ها در طراحي هايشان نمايان هستند. طراحي هاي شلوغ، پر از لوازم تزئيني، استفاده از رنگ هاي گرم از ويژگي هاي اين طراحي مي باشند. مصالحي مانند سنگ و اجر به کرات در اين طراحي ها استفاده مي شوند. گچ بري هاي مجلل، فرش هايي زيبا، ظروف چيني و مبل هاي دامن دار از نشانه هاي بارز طراحي فرانسوي هستند. برای آشنایی بیشتر با این سبک می توانید مقاله دکوراسیون فرانسوی دکوراسیونی لوکس و اشرافی را مشاهده کنید.

  • سبک طراحي دکوراسيون بوهميان

اين سبک که جز سبک هاي محبوب در طراحي دکوراسيون محسوب مي شود. تقريبا هيچ قانوني ندارد. اين که شما طبق سليقه و نظر خود دکوراسيون خونه خودتان را بچينيد مي تواند يک شانس بزرگ براي نشان دادن ميزان ذوق و هنر شما به همگان باشد.

سبک طراحي دکوراسيون بوهميان سنتی و دلچسب

  • سبک طراحي دکوراسيون روستيک (روستايي)

در اين سبک از طراحي که الهام گرفته از زندگي ساده و ارام مردم در روستاست، معمولا از سنگ و همچنين چوب خيلي فراوان استفاده مي شود. معني اغوي واژه روستيک به معناي رنگ و رو رفته است. براي حفظ اصالت اين واژه معمولا در طراحي هاي اين سبک، از چوب هايي که به حالت پوسيدگي و يا فلزاتي که به حالت زنگ زدگي در آمده اند استفاده مي شود.

سبک طراحي دکوراسيون روستيک (روستايي) زیبا و چشم نواز

  • سبک طراحي دکوراسيون هاليوودي

دراين سبک از طراحي شکوه و لوکس بودن بايد نمايان باشد. مبل هايي با شکوه، عتيقه جاتي گران بها و کمياب از نشانه هاي اين سبک از طراحي مي باشند. رنگ هاي به کار رفته شده در اين طراحي، معمولا رنگ هايي هستند که در يک نگاه نظر همگان را به خود جذب مي کنند. رنگ هاي چشمگيري مانند قرمز، بنفش، فيروزه اي و…استفاده از عکس بازيگران مشهور هاليوود بر روي ديوار، ديوارهايي با رنگ هاي تيره، محيطي تاريک دقيقا مثل سينما از نشانه هاي اين سبک طراحي است.

  • سبک طراحي دکوراسيون ساحلي

اين سبک از طراحي مربوط به سواحل امريکا مي باشد. پنجره هايي بزرگ رو به دريا، استفاده بيش از حد از وسايل چوبي، استفاده از رنگ هاي ابي و سفيد از ويژگي هاي اين سبک طراحي مي باشد.

  • سبک طراحي دکوراسيون ايران باستان

اين سبک از طراحي، که از 2500 سال تمدن ايراني منشا مي گيرد، نشان دهنده‌ي شکوه وجلال ايران در دوران هخامنشي است. استفاده ازتابلو فرش هاي دست باف نفيس، ديوارهايي حکاکي شده و منقش به سربازان هخامنشي، تنديس هايي مربوط به همان دوران، ستون هاي بلند و درب هاي بزرگ، لوستر هايي باشکوه، گچ بري هايي زيبا، مجسمه هاي شير و اسب، استفاده از سنگ مرمر همگي از نشانه هاي اين سبک از طراحي هستند.

  • سبک طراحي دکوراسيون يونان باستان

يونان باستان، يکي از قديمي ترين امپراطوري هاي تاريخ و البته يکي از مهم ترين تمدن هاي تاريخ مي باشد. کاخ ها و اثار به جا مانده از ان دوره هنوزم گردشگران زيادي را جلب خود مي کنند. استفاده از ستون هاي بلند، سنگ مرمر و تنديس هاي بزرگ از خصوصيات اين سبک مي باشند.

قيمت نظارت بر اجرا طراحي داخلي باید مناسب و به صرفه باشد

اجراي طراحي داخلي

تمام سبک ها، اصول طراحي و روش هاي مختلف تا وقتي که اجرا نشوند، فقط و فقط يک مشت طرح و نقشه بر روي کاغذ هستند و ارزش بيشتري ندارند. اين اجراي ان طرح و نقشه هاست که اهميت دارد. بهترين طرح هاي دنيا تا وقتي که اجرا نشوند و نتيجه نگيرند، ارزشي ندارند. مثال ميزنم، در طراحي يک ديوار خيلي شيک، با گچ بري هاي بسيار هنرمندانه طراحي شده است. ولي ايا هر استاد گچکاري از پس اجراي اين کار بر مي ايد؟ بعد از اتمام مراحل طراحي، شخص اجرا کننده بايد يک تيم قوي که توانايي پياده سازي ان طرح ها را داشته باشند پيدا کند. دقت در اجراي طراحي بسيار مهم مي‌باشد. توجه کنيد که تمام قسمت هاي طراحي شده مثل زنجير به هم متصل هستند. در صورتي که يکي از اين بخش ها خوب از کار در نيامده باشد، بقيه قسمت ها هم دچار نقص مي کند.

تيم اجرايي بايد از روي نقشه ي طراحي شده، جز به جز تمام موارد را اجرا کند.

براي اطمينان از اجراي درست و صحيح طراحي ها، معمولا کارفرما يک تيم نظارت بر روي تيم اجرا کننده قرار مي دهد. تيم نظارت تمام فعاليت هاي تيم اجرا را زير نظر دارد و در صورت انجام اقدام اشتباهي، جلوي ان را مي گيرد. تيم نظارت بر اجرا، قدرت و مسئوليت هاي زيادي دارد. در صورت صلاح ديد مي تواند نفرات اجرا کننده را بازخواست و يا تنبيه کند، در عوض در صورت بروز خطا در کار، مسئوليت ان و هزينه ي تعمير ان بر عهده ي تيم نظارت مي‌باشد. پيدا کردن يک تيم نظارت قوي و عقد قرارداد با ان ها جز کارهاي مهم کارفرما، قبل از شروع اجراي کار طراحي داخلي است.

ويژگي هاي تيم نظارت بر اجراي طراحي داخلي

  • داشتن مهارت نقشه خواني
  • داشتن سليقه ي خوب
  • آشنايي کامل با سبک هاي طراحي
  • داشتن سابقه ي کاري بالا
  • داشتن قدرت انعطاف که در صورت عملي نشدن يک پلن، بتواند سريع پلن جايگزين را انتخاب کند
  • تسلط کامل بر روي اصول طراحي
  • تسلط کامل بر روي اصول اجراي طراحي (در صورتي که تيم اجرا در کار خود قصوري انجام دهد، تيم نظارت بايد تشخيص دهد و جلوي ان را بگيرد.

قطعا انتخاب تيم نظارتي قوي و کارامد، هزينه هاي سنگيني هم به همراه خود دارد. در ادامه به بررسي عوامل موثر بر قيمت نظارت بر اجراي طراحي داخلي مي پردازيم.

قيمت نظارت بر اجراي طراحي داخلي

عوامل زيادي بر قیمت هر متر طراحی داخلی و همچنین ميزان هزينه ي تيم نظارتي بر اجراي طراحي داخلي موثر هستند. عواملي از قبيل:

  • موقعيت جغرافيايي پروژه
  • منطقه اجرايي پروژه
  • ميزان وجود امکانات در محل پروژه
  • نوع قرارداد
  • نوع طراحي
  • شرايط تورمي
  • ميزان قدرت و مسئوليت تيم نظارت

بر روي قيمت نظارت بر اجراي طراحي داخلي تاثير دارند.

موقعيت جغرافيايي پروژه

اين که پروژه در کجا قرار دارد. دور است يا نزديک، رفت و امد به ان جا چگونه است همگي بر روي قيمت تيم نظارت تاثير گذارند. گاهي اوقات بعضي از پروژه ها (مخصوصا پروژه هاي ويلا سازي) در مناطق بکر و صعب العبوري در خارج از شهر واقع شده اند. قطعا هزينه سختي راه، در ميزان کلي هزينه تاثير زيادي دارد. طبيعي است که قيمت نظارت بر اجراي يک پروژه در بهترين نقطه شهر، با مناطق پاييني شهر تفاوت زيادي دارد. پروژه در بالاي شهر، بودجه ي بيشتر، حساسيت بالاتر، دقت زياد و نتيجتا هزينه ي بيشتري دارد. نوع قرارداد: نوع قرارداد در هزينه ي آن تاثير زيادي دارد. 4 نوع قرارداد براي نظارت بر اجراي طراحي داخلي وجود دارد.

  • قراردادهاي ساعتي: اين نوع قرارداد ها بيشتر براي مشاوره هاي کوتاه مدت به کار مي ايند. عقد قرارداد به صورت ساعتي براي انجام کل پروژه اصلا پيشنهاد به صرفه و معقولي براي کارفرما نيست.
  • قراردادهاي درصدي: در اين نوع قراردادها، طرفين بر روي درصدي از کل پروژه (منظوراز کل پروژه، قسمت طراحي داخلي است) توافق مي‌کنند. اين نوع قراردادها بيشتر براي مواقعي است که کارفرما، پس از توافق بر روي جزئيات طراحي، کل کار را به صورت پيماني، به پيمان کار واگذار مي کند و خود در نهايت روز اخر، فقط براي تحويل گرفتن کار ميايد.
  • تعيين دستمزد ثابت: طرفين بر روي يک مبلغ مشخصي براي اجراي کل کار توافق مي کنند. در اين روش معمولا کارفرما درصدي از مبلغ را به عنوان پيش پرداخت و الباقي را با توجه به پيشرفت کار پرداخت مي کند.
  • محاسبه قيمت بر اساس متراژ: با توجه به ابعاد و بزرگي کار، طرفين بر سر قيمت بر اساس متر مربع توافق مي کنند.

قيمت نظارت بر اجرا طراحي داخلي موقعيت جغرافيايي پروژه

ميزان وجود امکانات در محل پروژه

هر چه ميزان امکانات در منطقه ي اجراي پروژه کم تر باشد و منطقه محروم تر باشد. هزينه ي نظارت بر اجراي طراحي داخلي ان هم بيشتر مي شود. طبق قوانين اداره کار، کار در مناطق دور افتاده دستمزد بالاتري دارد.

نوع طراحي

نوع طراحي، ميزان سختي و پيچيدگي ان، تاثير خيلي زيادي بر روي قيمت نظارت بر اجراي طراحي ان دارد. انجام طرح هاي پيچيده، سخت و مدرن سختي بيشتري دارد. هر چه کار سخت تر باشد هم تخصص بيشتري مي خواهد. هر چه کار تخصصي تر شود. ميزان دستمزد براي ان هم بيشتر مي شود.

شرايط تورمي

در پروژه هاي بلند مدت، معمولا تيم نظارتي شرايط تورم را هم در نظر مي‌گيرد. پروژه هايي هستند که چند سال اجراي ان به طول مي انجامد. در نظر گرفتن ميزان تورم در اين شرايط امري طبيعيست.

ميزان قدرت و مسئوليت تيم نظارت

هر چه مسئوليت تيم نظارت بيشتر باشد طبيعتا انتظار دستمزد بيشتري را نيز دارد. فرض کنيد با انجام يک اشتباه کوچک چه ضرري متوجه تيم نظارت بر اجراي طراحي داخلي مي شود؟ هر چه ميزان ريسک بيشتري متوجه تيم نظارت باشد. انتظار ان ها براي دستمزد هم بيشتر مي شود. در اين مقاله ما سعي بر اشنايي با طراحي، انواع ان، شيوه ها و روش هاي ان داشتيم. در ادامه راجع به اهميت اجراي دقيق طراحي و لزوم وجود يک تيم نظارت بر اجراي ان صحبت کرديم. و درنهايت به هدف اصلي از تدوين مقاله قيمت نظارت بر اجرا طراحي داخلي که بحث در مورد عوامل موثر برروي قيمت نظارت بر طراحي داخلي بود پرداختيم. اميدواريم که خواندن اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد.