2.6/5 امتیاز از (8 رای )

امروزه خانه های دو خوابه کوچک به دلیل فضای کم و قیمت به صرفه ای که دارند، بسیار مورد استقبال خانواده هایی قرار گرفته اند که تعدادشان کم است یا می خواهند برای نخستین بار صاحب خانه شوند. تمام خانه های دو خوابه کوچک نیستد؛ اما این که بتوانید در خانه های نسبتا کوچک 80 متری دو خواب ایجاد کنید، به نقشه های بسیار دقیقی نیاز دارید. اگر قصد طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه را دارید، می توانید با مراجعه به سایت خانه معمار انواع گوناگون این نقشه ها را مشاهده نمایید. خانه معمار با تخصص و سابقه چندساله خود، شما را در طراحی و ساخت همچین خانه ای یاری خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نقشه خانه های 80 متری دو خوابه آشنا کنیم.

معمولا چه خانه هایی را دو خوابه می سازند؟

طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه

برای خانه های دو خوابه باید هزینه ساخت و ساز کمتری پرداخت کرد. اگر بخواهیم به صورت حرفه ای به این موضوع نگاه کنیم، معمولا در خانه هایی دو خواب ایجاد می کنند که اندازه ای بین 74 تا 140 متر داشته باشند. خانه هایی را دو خوابه می سازند که برای مجرد ها یا زوج های جوان مناسب باشند، به عنوان ویلا یا خانه های ییلاقی به مسافران اجاره داده شوند و یا واحد های مسکونی جانبی در املاک بزرگتر باشند.

  • خانه برای خانواده های کوچک

در زبان انگلیسی به این خانه ها Starter Homes به معنای خانه های شروع کننده می گویند. به این معنی که معمولا افرادی که مجرد هستند و می خواهند برای اولین بار برای خود خانه تهیه کنند، سراغ خانه های 80 متری دو خوابه می روند. یا زوج های جوانی که می خواهند زندگی خود را به تازگی آغاز کنند، ترجیح می دهند در این خانه ها زندگی کنند. اگر می خواهید برای این افراد به طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه بپردازید، یکی از گزینه های پیش روی شما این است که دو خواب را در قسمت بزرگ تر خانه قرار دهید و آن ها را  به وسیله یک حمام به یکدیگر متصل کنید. این خانه برای افراد مجرد انتخاب مناسبی است؛ زیرا در صورت تمایل می تواند اتاق دیگر را اجاره دهد. در این حالت هر دو فرد یک فضای خصوصی و راحت در اختیار دارند.

یکی دیگر از نقشه ساختمان های دو خوابه به این صورت است که در آن یک اتاق خواب اصلی و بزرگ که به یک حمام متصل شده است، دیده می شود. اتاق دیگر آن ها معمولا کوچک تر است. این خانه ها برای زوج ها انتخاب مناسب تری است؛ زیرا می توانند اتاق بزرگ تر را اتاق اصلی در نظر بگیرند و اتاقی را که کوچک تر است برای مهمان یا کار اختصاص دهند. همچنین آن ها می توانند زمانی که صاحب فرزند شدند، آن را به اتاق کودک تغییر دهند.

نمای داخلی خانه 80 متری دو خوابه

  • ویلا ها و کلبه ها

امروزه با توجه به افزایش عجیب و دور از انتظار قیمت زمین ها و خانه های ویلایی، شما می توانید برای تعطیلات خود طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه را در نظر بگیرید. این متراژ و این تعداد اتاق برای طراحی نقشه ویلا هایی که افراد در تعطیلات در آن ها اقامت می کنند، کابین های اسکی یا خانه های ییلاقی ساحلی بسیار مناسب است. زیرا آن ها به اندازه کافی برای اقامت و راحتی دو نفر، چهار نفر و حتی شش نفر جا دارند. در ادامه گزینه هایی را ذکر می کنیم تا بتوانید حالت های مختلف اقامت این افراد را در نظر آورید و سپس به طراحی نقشه بپردازید:

شما می توانید اتاق خواب اصلی را بزرگ تر و اتاق دیگر را مخصوص کودکان و یا زوج های دیگر طراحی کنید. اتاق دوم را نیز می توانید با دو تخت دو نفره یا یک تخت دو نفره به همراه یک تخت یک نفر بزرگ تر مخصوص مهمانانی که بچه دارند، تجهیز کنید. اگر بچه دارید می توانید در یک اتاق یک تخت دو طبقه توکار قرار دهید و این تخت را طوری طراحی کنید که هر کدام از آن ها یک چراغ و یک قفسه برای قرار دادن کتاب ها و سایر وسایل شخصی در اختیار داشته باشند.

نمای بیرونی خانه 80 متری دو خوابه

  • واحد های مسکونی جانبی

همان طور که می دانید قیمت مسکن و زمین روز به روز گران تر می شود. از این رو ایده طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه به ذهن بسیاری از صاحبان خانه ها می رسد. آن ها در نظر دارند این خانه ها را در جنب خانه های خود و برای کسب درآمد بیشتر بسازند. این صاحبان خانه می توانند واحد های مسکونی جانبی خود را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت به افراد گوناگون اجاره دهند. از آنجایی که بیشتر کسانی که آن ها را اجاره می کنند، معمولا خانواده هستند، خانه های 80 متری باید به گونه ای طراحی شوند که پتانسیل پذیرایی از آن ها را داشته باشند.

یکی دیگر از کاربرد های این خانه های دو خوابه این است که اگر سالمندانی دارید که با شما زندگی می کنند، می توانید آنجا را برای آن ها تجهیز کنید. در این حالت آن ها فضایی اختصاصی و آرام در اختیار دارند و شما نیز در مواقع ضروری بهشان سر می زنید. اگر قصد ساخت چنین خانه ای را دارید، بهتر است اتاقی را بزرگ تر برای استراحت و برای پذیرایی از مهمانان سالمندتان در نظر بگیرید و اتاق کوچک تر را طوری طراحی کنید که آن ها بتوانند وسایل اضافی خود را در آن جای دهند.

جمع بندی

درست است که در نگاه اول خانه های 80 متری کوچک به نظر می رسند. شما نیز ممکن است تصور کنید که این خانه ها پاسخ گوی نیاز هایتان نخواهند بود؛ اما امروزه با توجه به افزایش قیمت روزافزون زمین ها و خانه ها، بسیاری از افراد به خانه های با متراژ پایین تر روی می آورند. علاوه بر این نگهداری و رسیدن به این خانه ها آسان تر از خانه های بزرگ تر است. البته نکته ای که واضح است این است که بیشتر افرادی که سراغ این خانه می روند، افراد مجرد یا خانواده های کم جمعیت دو نفره هستند. در این مقاله برای شما توضیح دادیم که چگونه به طراحی نقشه خانه 80 متری دو خوابه بپردازید.