4.7/5 امتیاز از (4 رای )

خانه های دو خوابه امروزه طرفداران زیادی دارند و بیشتر خانواده ها در خانه های دوخوابه زندگی می کنند. یک خانه 100 متری یک فضای مناسب برای زندگی راحت است و شما می توانید در یک خانه 100 متری هر چیزی را که به آن نیاز دارید، در اختیار داشته باشید. اگر می خواهید یک خانه 100 متری را تجهیز کنید، به یک نقشه نیاز دارید تا تمام نیاز های مالک در آن پوشش داده شود. بعد از دیدن نقشه می توانید ساختن و تجهیز خانه را شروع کنید. برای ساختن خانه موردعلاقه تان، می توانید نقشه خانه دو خوابه 100 متری را از سایت خانه معمار سفارش دهید. کارشناسان این مجموعه خواسته های شما را در حین طراحی نقشه در نظر می گیرند. ما در این مقاله در ابتدا به روش های طراحی خانه 100 متری اشاره کردیم و در ادامه چند نمونه از نقشه های خانه دو خوابه 100 متری را توضیح دادیم.

طراحی چیدمان خانه 100 متری به سبک مدرن

نمای بیرونی خانه دو خوابه 100 متری

  1. ورودی خانه

در نقشه خانه دو خوابه 100 متری، ورودی خانه دلباز و مدرن طراحی شده است. هنگامی که از ورودی اصلی داخل خانه می شوید، با یک اتاق بزرگ و دلباز روبرو می شوید. در هنگام طراحی و چیدمان ورودی خانه، بهتر است از آینه های مدرن عمودی استفاده کنید که نور را منعکس می کند و اتاق را بزرگ تر نشان می دهد. در سبک های مدرن، بهتر است از روش های طراحی و چیدمان مینیمال استفاده کنید و از وسایل و تزئینات زیاد بپرهیزید.

  1. اتاق پذیرایی

بیشتر معماران و طراحان داخلی توصیه می کنند که اتاق پذیرایی با آشپزخانه ادغام شود تا یک فضای مدرن و کارآمد در خانه به وجود بیاید. در این صورت فضای اتاق ها جادار و بزرگ تر خواهد بود. البته باید توجه کنید که فضای آشپزخانه در معرض دید همگان قرار می گیرد و دکوراسیون آشپزخانه و وسایل آن باید به بهترین شکل ممکن باشد و ترکیب رنگ آشپزخانه با اتاق نشیمن کاملا هماهنگ باشد. همچنین افراد می توانند از آشپزخانه با دیگر اعضای خانه یا مهمانان در اتاق نشیمن در ارتباط باشند.

  1. اتاق خواب

در نقشه خانه دو خوابه 100 متری، دو اتاق خواب در نظر گرفته شده است: یک اتاق خواب بزرگ یا مستر و یک اتاق خواب کوچک. در بیشتر اوقات اتاق خواب مستر یک سرویس بهداشتی جداگانه دارد و یک سرویس بهداشتی در کنار اتاق خواب کوچک قرار داده شده است. بهتر است در هنگام طراحی نقشه یک قسمت از اتاق خواب را به کمد لباس اختصاص دهید؛ زیرا فضایی کاربردی در اتاق فراهم می شود. با داشتن کمد دیواری در فضا نیز صرفه جویی می شود و لباس ها و وسایل خود را مرتب نگه خواهید داشت. اتاق خواب شما با وجود کمد لباس بزرگ تر و تمیز تر به نظر می رسد. قرار دادن تخت در اتاق نیز یکی از مشکلاتی است که در چیدمان اتاق خواب با آن روبرو می شوید. با توجه به نیاز خود، تختی را انتخاب کنید که فضای کمتری را در اتاق خواب اشغال کند.

نمای داخلی اتاق خوابنقشه خانه دو خوابه 100 متری

  1. اتاق خشکشویی

در بسیاری از نقشه های مدرن، یک اتاق برای خشکشویی و لباسشویی در نظر گرفته شده است. این اتاق ها اغلب نورگیر هستند؛ زیرا بیشتر مردم برای خشک کردن لباس ها از این اتاق استفاده می کنند. شما می توانید در این اتاق ماشین لباسشویی را برای شستشوی لباس ها قرار دهید و میز اتو و اتو را در قسمت دیگر بگذارید. در نقشه خانه دو خوابه 100 متری، اتاق خشکشویی در کنار اتاق های خواب قرار گرفته است. می شود اتاق خشکشویی را با گلخانه یا انباری ادغام کرد. درب اتاق خشکشویی باید محکم و عایق صدا باشد؛ زیرا اغلب ماشین های لباسشویی صدا ایجاد می کنند و این برای دیگر ساکنین خانه خوشایند نخواهد بود.

این اتاق ها تنها چند نمونه از قسمت های متفاوت خانه بودند. در هنگام طراحی نقشه به جای قرارگیری سرویس بهداشتی، بالکن یا ایوان، انباری و دیگر فضا ها نیز توجه می شود.

نمونه نقشه خانه دو خوابه 100 متری

  1. نقشه شماره یک

نقشه خانه دو خوابه 100 متری

در این نقشه خانه دو خوابه 100 متری اتاق پذیرایی و آشپزخانه در کنار هم قرار دارند و پنجره های هر دو به سمت ایوان باز می شوند. به همین دلیل نورگیری این دو قسمت بیش از بخش های دیگر است. آشپزخانه ال شکل یکی از بهترین قسمت ها برای خانم هایی است که قصد دارند هم در آشپزخانه کار کنند هم با دیگر افراد در اتاق پذیرایی ارتباط برقرار کنند. در انتهای راهرو دو اتاق خواب قرار دارد. همچنین در میان دو اتاق خواب و اتاق خشکشویی فضایی برای قرار دادن وسایل اضافی خواهید داشت.

  1. نقشه شماره دو

نقشه خانه دو خوابه 100 متری

پنجره های بزرگ در اتاق نشیمن جذابیت کلی این نقشه خانه دو خوابه 100 متری را افزایش می دهند. اتاق نشیمن و آشپزخانه رو به ایوان جلویی باز می شوند. آشپزخانه در این نقشه یک میز اپن دارد که مهمانان در آن جا بر روی صندلی ها می نشینند و استراحت می کنند. می توان از طریق راهرو به سرویس بهداشتی و اتاق خواب دوم رفت. اتاق خواب مستر و سرویس بهداشتی مستر نیز در کنار یکدیگر قرار دارند. قرار داشتن هر سرویس بهداشتی در کنار اتاق خواب از مزایای این نقشه است.

جمع بندی

در طراحی نقشه خانه دو خوابه 100 متری، لازم است موارد زیادی در نظر گرفته شود. اتاق پذیرایی، آشپزخانه، اتاق های خواب، بالکن، سرویس بهداشتی و … از مهم ترین مواردی هستند که باید در هنگام طراحی نقشه و ساخت خانه در نظر گرفته شوند. همچنین با توجه به نیاز های شما ممکن است اتاق ها یا فضا هایی مانند اتاق خشکشویی، انباری، گلخانه، گاراژ، پاسیو و … نیز به نقشه خانه اضافه شود. ما در این مقاله سعی کردیم موارد مهم مربوط به طراحی نقشه خانه 100 متری را توضیح دهیم و دو نقشه مرتبط را معرفی کنیم. البته این نقشه ها بیشتر مربوط به خانه های یک طبقه هستند. برای طراحی نقشه آپارتمان های چند طبقه ای باید نقشه های متفاوت سفارش دهید.