لطفا امتیاز بدهید

خانه های دو خوابه ویلایی برای اکثر خانواده ها مناسب هستند. چه خانواده هایی که اتاق هایی جداگانه برای فرزندانشان می خواهند و چه خانواده هایی که برای قرار دادن وسایل کار خود به اتاق اضافی نیاز دارند. خانه های دو خوابه همیشه برای هر خانواده ای با جمعیت متوسط ایده آل خواهد بود. در این راهنما قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی و دلیل این که چرا باید این نوع از خانه ها را انتخاب کنید، توضیح دهیم. شما می توانید برای مشاهده ایده های بیشتر در زمینه طراحی نقشه دو خواب به سایت خانه معمار مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

ویژگی های ساختمان دو خوابه ویلایی

ساختمان های ویلایی دو خوابه معمولا دارای برخی ویژگی های مشترک هستند که در نقشه همه آن ها می توان مشاهده کرد. برخی از این عوامل عبارت اند از:

  • متراژ مربع: اکثر ساختمان های ویلایی دو خوابه دارای اتاق خواب هایی با مساحت 45 متر مربع می باشند.
  • تعداد حمام ها: تعداد حمام ها بستگی به نیاز شما دارد؛ اما برای یک ساختمان ویلایی دو خوابه وجود دو حمام ایده آل خواهد بود. البته بسته به نیاز خود و اندازه خانه می توانید سه یا حتی تعداد بیشتری حمام نیز داشته باشید یا برای استفاده بهتر از فضا تعداد حمام ها را کمتر کنید.
  • گاراژ: اگر فضای مخصوصی برای قرار دادن وسایل نقلیه خود نیاز دارید، می توانید قسمتی از زمین ملک را حین طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی به گاراژ اختصاص دهید.
  • نوع فونداسیون: رایج ترین نوع فونداسیونی که برای حفظ یکپارچگی خانه های ویلایی دو خوابه به کار برده می شود، دال بتنی است؛ به این دلیل که قرار دادن آن بسیار آسان است.
  • دیوار بیرونی خانه: متریال دیوار بیرونی خانه شما اهمیت زیادی دارد؛ زیرا می تواند تاثیر زیادی روی نما و مقاومت خانه بگذارد. انتخاب شما برای متریال دیوار بیرونی بهتر است که بر اساس آب و هوای محلی باشد.

مزایای ساختمان های ویلایی دو خوابه

نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی

اگر به دنبال یک فضای نشیمن دنج و کم هزینه هستید، ساختمان های ویلایی دو خوابه انتخاب ایده آلی خواهند بود. در ادامه با توضیح درمورد مزایای ساختمان های ویلایی دو خوابه دلیل ایده آل بودن این انتخاب را توضیح خواهیم داد.

  • نگهداری از خانه آسان است.

طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی معمولا در زمین های نه چندان بزرگ انجام می شود. به همین دلیل خود خانه ها نیز خیلی بزرگ نخواهند بود؛ اما اگر درست طراحی شوند، قطعا فضا کافی یا حتی فضایی بیشتر از نیاز شما خواهند داشت. علاوه بر این انتخاب ساختمان های دو خوابه برای کسانی که وقت یا انرژی لازم برای تمیز کردن خانه های بزرگ را ندارند، عالی است.

تمیز کردن و تعمیر کردن خانه های دو خوابه راحت است؛ زیرا معمولا کوچک تر از خانه های سه خوابه و بزرگ تر هستند. به همین دلیل این دست از خانه ها را می توانیم برای کسانی که در آستانه ورود به میانسالی هستند، بسیار مناسب بدانیم.

  • مقرون به صرفه بودن

طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی و ساخت آن بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت خانه های بزرگ تر خواهد بود. اگه بودجه کمی دارید یا نمی توانید مبلغ زیادی برای پیش پرداخت آماده کنید، می توانید خانه های ویلایی دو خوابه را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد اجاره خانه را دارید، می توانید با اجاره خانه های دو خوابه به جای خانه های بزرگ تر، پول خود را برای موضوعات مهم تری خرج کنید.

همچنین اگر می خواهید خانه ای در مناطق مرفه و نزدیک محل کار خود بسازید، انتخاب زمین های کوچک تر برای ساخت خانه های دو خوابه بسیار بهتر است. انتخاب زمین های بزرگ تر برای ساخت خانه های بزرگ تر که از محل کار شما بسیار دور است و امکانات رفاهی کمتری دارد تصمیم چندان عاقلانه ای نخواهد بود.

نقشه دو خوابه ویلایی

  • دوستدار محیط زیست

اکثر خانه های دو خوابه دوستدار محیط زیست هستند؛ زیرا طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی در زمین های کوچک تری انجام می شود و قطعا برای ساخت این خانه ها به مصالح ساختمانی کمتری نیاز است. همچنین انرژی که برای گرم و سرد نگه داشتن خانه لازم است، کمتر خواهد بود که باعث می شود هم در هزینه های قبض خود صرفه جویی کنید و هم ردپای کربن را کاهش دهید. همچنین اگر خانه خود را در قسمت مناسبی از شهر ساخته باشید، می توانید برای خرید های روزمره خود پیاده روی کنید و استفاده از وسایل نقلیه را به حداقل برسانید.

  • گرم بودن کانون خانواده

همان طور که گفتیم طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی در زمین های کوچک تری انجام می شود. به همین دلیل در یک خانه کوچک تر می توانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید. همچنین اگر به تازگی در حال تشکیل خانواده هستید، در یک خانه دو خوابه می توانید هم به راحتی مراقب فرزندان خود باشید و هم هر فرد حریم خصوصی خود را به راحتی حفظ کند.

جنبه های مهم در طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی

نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی

اگر به ساختمان ویلایی علاقه داشته باشید، باید بدانید که چه زمانی یک خانه ویلایی محسوب خواهد شد. یک خانه ویلایی مشخصات زیر را دارد:

  • مکان: خانه های ویلایی معمولا در مکان هایی با رفاه بالا و معمولا در مرکز شهر ساخته می شوند.
  • نما: نمای ساختمان و خانه های ویلایی بسیار زیبا و خاص است و می توان به راحتی در آن اتاق های بزرگ و پنجره های بزرگ را مشاهده کرد.
  • لعاب: پنجره های خانه و دیوار ها معمولا شیشه ای و با کیفیت به نظر می رسند.
  • حریم خصوصی: هر خانه ویلایی باید مکان به خصوص برای حریم خصوصی مالک داشته باشد. این حریم خصوصی می تواند یک حیاط مخصوص یا خلوتگاه داخلی باشد.
  • کیفیت: در ساخت خانه ویلایی از بهترین مصالح استفاده می شود.
  • طراحی: طراحی خانه ویلایی باید به دست معماران حرفه ای و باتجربه و بر اساس نیاز های مشتری باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال خانه ای زیبا می گردید که چندان بزرگ نیز نباشد، می توانید خانه های دو خوابه را انتخاب کنید. طراحی نقشه ساختمان دو خوابه ویلایی معمولا در زمین های کوچک به بهترین نحو ممکن انجام می شود. خانه های ویلایی دو خوابه چندان بزرگ نیستند اما تمامی ویژگی های یک خانه مجلل را دارند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این موضوع درمورد ساختمان های ویلایی دو خوابه و مزایای آن ها  توضیح دادیم.