5/5 امتیاز از (1 رای )

اگر سبک زندگی تان به نحوی است که خانه ای بزرگ و ویلایی می خواهید، احتمالا خانه های دو خوابه 120 متری گزینه خیلی خوبی برای شما هستند. اگر در حال تشکیل خانواده هستید یا می خواهید فرزند داشته باشید احتمالا خانه بزرگ و ویلایی را ترجیح می دهید و برای پیدا کردن نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی ایده آل موتور های جست و جو را زیر و رو می کنید. برای یافتن خانه مد نظرتان از میان هزاران گزینه موجود می توانید پلن های مجموعه خانه معمار را بررسی کنید. با بررسی نقشه های پیشنهادی خانه معمار می توانید به خانه رویایی تان نزدیک شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چنین خانه هایی بیشتر آشنا شوید.

خانه های دو خوابه

امروزه پلن خانه های 2 خوابه محبوبیت زیادی در بین صاحبان خانه پیدا کرده است. فضای کافی برای اتاق مهمان، دفتر کار خانگی یا اتاق بازی از جمله علل پرطرفدار بودن این خانه هاست. آیا به فضای بیشتری نیاز دارید؟ یک نقشه خانه دو خوابه را انتخاب کنید تا با داشتن یک فضای اضافی هر زمان که به فضای بیشتری نیاز پیدا کردید، از انتخابتان لذت ببرید.

مزیت خانه های بزرگ دو خوابه

نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی

اگر درباره متراژ خانه و تعداد اتاق های آن مردد هستید، خوب است این بخش از مقاله را بخوانید. شاید شما هم به این موضوع فکر کرده اید که یک اتاق کافی است و می توانید فضای بیشتری را به آشپزخانه یا پذیرایی اختصاص دهید. در ادامه، دلایلی را عنوان می کنیم تا نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی به ایده آلتان تبدیل شود.

  • نظافت آسان تر

اتاق های اضافه و بی استفاده معمولا به انباری تبدیل می شوند و یا هر چه که نمی خواهید را در آن ها می گذارید. خانه های بزرگ دو خوابه در مقایسه با سه خوابه و بیشتر، از این مزیت برخوردارند که نظافت آسان تری دارند. هر چه تعداد اتاق های بی استفاده کمتر باشد تمیزی خانه بیشتر خواهد بود.

  • هزینه کمتر

چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق ها، هزینه زیادی را در بر می گیرد؛ پس از فکر خانه هایی با اتاق های زیاد بیرون بیایید تا در هزینه های اضافی صرفه جویی کنید و با مشکلات مالی کمتری مواجه شوید.

  • صرفه جویی در انرژی

خانه های ویلایی در هر حال مصرف انرژی زیادی دارند. حال تصور کنید که تعداد اتاق خواب های خانه را افزایش دهید. در این صورت، برای تامین گرمای اتاق ها نیاز به انرژی بیشتری خواهید داشت.

  • حفظ حریم های شخصی

هر چند که در خانه های کوچک، اعضای خانواده زمان بیشتری برای معاشرت با هم دارند و فضای خانه گرم تر و صمیمی تر است؛ اما حفظ حریم شخصی در یک خانه ویلایی 120 متری دو خوابه بیشتر تحقق می یابد.

معرفی چند نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی

معرفی چند نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی

در این بخش از مطلب، قصد داریم تا شما را با چند نقشه و مزیت های آن آشنا کنیم.

  • خانه دو خوابه 120 متری با زیرزمین

اگر تصمیم گرفته اید که فونداسیون زیرزمین را برای خانه خود انتخاب کنید، پلن خانه دو خوابه با زیرزمین گزینه ایده آلی است. در اینجا به برخی از مزایای این نقشه اشاره می کنیم:

  1. زیرزمین فضای اضافی برای ذخیره سازی در اختیار شما می گذارد.
  2. می توانید زیرزمین را به فضایی اضافی برای سرگرمی یا اتاق خواب های بیشتر تبدیل کنید.
  3. با پذیرایی از مهمانان در زیرزمین می توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید.
  4. زیرزمین ارزش ملک را هنگام فروش مجدد افزایش می دهد.
  • خانه دو خوابه 120 متری بدون گاراژ (پارکینگ)

اگر به مکانی برای نگهداری از وسیله نقلیه نیاز ندارید، می توانید با یک نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی بدون گاراژ، فضای قابل استفاده خود را به حداکثر برسانید. از فضای گاراژ می توانید به عنوان زیرزمین، اتاق و یا محلی برای نگهداری از وسایلتان استفاده کنید. مزیت های نقشه های بدون گاراژ عبارت هستند از:

  1. می توانید در پروژه ساخت ملک خود صرفه جویی کنید.
  2. به جای شلوغ کردن فضای زندگی خود، سبک زندگی مینیمالیستی را حفظ می کنید.
  3. از فضای گاراژ خود به عنوان محل تفریحی استفاده می کنید.
  • خانه دو خوابه 120 متری با پلان طبقه باز

معرفی چند نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی

هر چند که پلن های باز بیشتر برای خانه های کوچک با متراژ کم و یا دفاتر کاری مناسب است؛ اما پلن طبقه باز برای خانه های بزرگ و 120 متری هم فضای بیشتر و سبک مینیمالی را به همراه می آورد. برخی از مزیت های این پلن عبارت است از:

  1. از شر دیوار های داخلی خلاص می شوید و می توانید نور طبیعی بیشتری در فضای خانه خود داشته باشید.
  2. می توانید به راحتی بدون برخورد به دیوار ها راه بروید.
  3. خانه 120 متری شما بسیار بزرگ تر دیده می شود.

جمع بندی

برای یک خانواده پرجمعیت یا خانواده ای که قصد دارد بچه دار شود، خانه بزرگ حرف اول را می زند. در چنین حالتی ایده آل ترین خانه ها قطعا خانه های ویلایی دو خوابه هستند. اگر شما هم جزء این دسته از خانواده ها هستید احتمالا ساعات زیادی از زمان خود را صرف پیدا کردن نقشه خانه دو خوابه 120 متری ویلایی می کنید. خانه های دو خوابه مزایای زیادی دارند که ما در بخشی از این مطلب سعی کردیم تا به آن ها بپردازیم. همچنین در ادامه، چند نمونه از پلن های این چنینی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب ایده های خوبی برای ساخت خانه رویایی تان پیدا کنید.