لطفا امتیاز بدهید

ساختن باغ ویلا پروژه معماری بزرگی است. پروژه ای که معمولا وقتی مردم به سمت آن می روند، برایشان این سوال پیش می آید که برای طراحی پلان باغ ویلا از کجا شروع کنند؟ پاسخ ما به این پرسش «برنامه ریزی» است. اگر با برنامه ریزی پیش نروید، ممکن است در نهایت نتیجه ناخوشایندی را دریافت کنید و متحمل هزینه اضافی و بازسازی مجدد شوید. در مسیر برنامه ریزی بهتر است که از یک مجموعه متخصص در زمینه معماری کمک بخواهید. خانه معمار، در مسیر ساخت باغ ویلای دوبلکس یا یک طبقه ایده آل می تواند پلان های استاندارد، اصولی و متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید تا نکات مهم قبل از شروع ساخت و ساز را بدانید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

  1. اندازه در طراحی پلان باغ ویلا اهمیت زیادی دارد.

اندازه باغ ویلا، عامل موثری در طراحی است که تحت تاثیر بودجه شما قرار دارد. هرچه ویلایتان بزرگ تر باشد، هزینه ساخت و ساز آن نیز بیشتر خواهد بود. تعداد افراد خانواده می تواند اندازه ویلای مناسب برای شما را تعیین کند. البته نکته مهم دیگری که در انتخاب اندازه زمین و ویلا موثر است، سبک زندگی شماست. اگر به خانه ها، ویلا ها و سبک زندگی مجلل علاقه دارید، ویلا های بزرگ گزینه بهتری برای شما هستند؛ اما باور کنید که ویلا های کوچک هم راحتند! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت یک ویلای کوچک 40 متری می توانید بر روی کلمه زیر کلیک کنید:

نقشه ویلای 40 متری

  1. بودجه خود را در نظر بگیرید و به معمار اطلاع دهید.

با درکی درست از وضعیت مالی تان، بودجه مورد نظر برای ساخت و ساز ویلا را در نظر بگیرید. بهتر است که در همان ابتدای کار، معمار پروژه را در جریان بودجه خود قرار دهید تا با توجه به آن، پلان باغ ویلا ی ایده آل شما را طراحی کند. توجه کنید که هزینه های شما فقط در ساخت و ساز خلاصه نمی شود. مصالح، نیروی کار، ابزار، معمار و مهندس، نقشه بردار، لوازم خانگی داخل ویلا و… همگی هزینه هایی برای شما به همراه دارند. یک پروژه معماری، معمولا هزینه های احتمالی و غیر منتظره ای را در پی دارد؛ به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که 15 تا 20 درصد بیشتر از هزینه پروژه خود، بودجه اضطراری در نظر بگیرید.

پلان باغ ویلا

  1. مطمئن شوید که محل مناسبی دارید.

اگر زمین ویلا را خریده اید، ساخت و ساز را آغاز کنید؛ اما اگر هنوز زمین ایده آل خود را نخریده اید، دقت کنید! شرایط خاک در فونداسیون خانه تاثیر دارد. اگر کیفیت خاک ضعیف باشد، ممکن است مجبور شوید هزینه بیشتری کنید. پس بهتر است وقت خود را برای بررسی زمین صرف کنید و فقط به دلیل ارزان بودن زمین، آن را نخرید.

  1. سبک خاص خود را دنبال کنید.

طراحی پلان باغ ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی، هر دو، نمادی از فردیت شما خواهد بود. ویلایتان را خاص خودتان بسازید. در این مسیر می توانید علایق خود را به معمار پروژه بگویید تا پلان دقیق تری طراحی کند. استراتژی سبکی که در پیش می گیرید باید مطابق علایق شما باشد.

  1. یک طراحی ماندگار، بهترین ایده است.

دوام یکی از مهم ترین عواملی است که در ساخت ویلا باید در نظر بگیرید. ویلای خود را طوری بسازید که برای مدت طولانی قابل استفاده باشد و شما را مجبور به هزینه مجدد نکند. مصالح و مواد اولیه مستحکم و با دوام را در دستور کار خود قرار دهید. قطعا ساختمان هایی با اسکلت چوبی هزینه کمتری به همراه دارند؛ اما پیشنهاد ما به شما در نظر گرفتن استحکام است. هنگام طراحی پلان باغ ویلا و ساخت آن از مهندس و معمار مجموعه بخواهید تا نکات ایمنی را در نظر بگیرد. اگر در یک مکان پر خطر مانند منطقه ای سیل خیز یا زلزله خیز زندگی می کنید، توجه به نکات ایمنی در ساختن ساختمان اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

چند ایده منحصر به فرد

پلان باغ ویلا2

در این بخش چند ایده جالب را به شما پیشنهاد می دهیم. با اجرای این ایده ها می توانید ویلای زیبا تر و خاص تری داشته باشید. البته ترجیحات زیبایی شناختی شما اولویت خواهد بود؛ اما اگر از این نکات و ایده ها هم خوشتان آمد به طراح و معمار ساخت و ساز اطلاع دهید.

  • از پنجره های افقی در جای جای نما استفاده کنید. پنجره های افقی، بزرگ و سرتاسری کمک می کنند تا از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید.
  • از روف گاردن یا هر نوع فضای باز دیگری کمک بگیرید. روف گاردن یا تراس علاوه بر اینکه بر زیبایی ویلای شما تاثیر می گذارد، سازه را کمی منطبق با محیط و طبیعت می کند. سعی کنید تا گیاهان و درختانی را در تراس و روف گاردن خود بکارید که با طبیعت محل زندگی شما مطابقت دارد.
  • از پیلوتی کمک بگیرید که ساختمان را از روی زمین بلند کند. این کار علاوه بر اینکه زیبایی ساختمان را افزایش می دهد، برای شما فرصتی ایجاد می کند که از فضای خالی زیر ساختمان استفاده کنید. استفاده از فضای خالی به عنوان پارکینگ، اتاق بازی، باشگاه خانگی، استخر و… از جمله کاربرد های رایج این فضاست.

پلان باغ ویلا3

  • اگر ویلایی چند طبقه می خواهید بسازید، مانور دادن بر روی پلکان ساختمان، تاثیر زیادی بر زیبایی بنای ساختمان می تواند داشته باشد. پله های مارپیچی بیرون ساختمان یکی از گزینه هایی است که ظاهر باغ ویلا را منحصر به فرد می کند.

جمع بندی

طراحی پلان باغ ویلا و پس از آن طراحی دکوراسیون داخلی، نیاز به برنامه ریزی دارد. دو عامل مهم در این برنامه ریزی توجه به بودجه و اندازه زمین و ساختمان است. ما در این مطلب از خانه معمار سعی کردیم تا نکات مهمی را که پیش از ساخت ویلا می تواند به شما کمک کند، توضیح دهیم. در نهایت به یاد داشته باشید که سلیقه شخصی شما و تعریفتان از زیبایی بیشترین تاثیر را در ساخت و ساز خواهد داشت. ترجیح و ایده آل خود را برای معمار پروژه شرح دهید تا نتیجه مطلوبتان را دریافت کنید.