3.8/5 امتیاز از (5 رای )

اتاق خواب عروس مهم ترین و اصلی ترین بخش منزل برای تازه عروس و داماد ها می باشد و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ایی دارد. عروس خانم ها معمولا دوست دارند یک دیزاین اختصاصی و بی نظیر برای اتاق خوابشان داشته باشند.اما با اصول و رعایت بسیاری از نکات می توانید دکوراسیون اتاق خواب عروس خود را به زیبایی طراحی کنید. ما در اینجا به برخی از نکات اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس می پردازیم که اگر شما به آنها توجه کنید می توانید یک اتاق خواب شیک و زیبا طراحی کنید.

"<yoastmark

3.8/5 امتیاز از (5 رای )

از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس عبارتند از

به کارگیری رنگ های روشن و آرامش بخش

بهتر است برای دل باز بودن و حس آرامش داشتن در فضای اتاق برای دکوراسیون و رنگ دیوار های خود از رنگ هایی که حس آرامش را به شما می دهند استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ آبی و ترکیب آن با سفید و همچنین رنگ صورتی و… از رنگ های پرطرفدار برای اتاق خواب می باشند و اکثر افراد برای دکوراسیون اتاق خواب عروس خود به این رنگ ها روی می آورند.

امروزه عروس خانم ها بیشتر سرویس خواب چوبی و سفید را می پسندند. رنگ سفید یکی از رنگ هایی می باشد که بیشترین زیبایی را برای اتاق شما به ارمغان خواهد آورد. شما می توانید رنگ سفید را رنگ اصلی اتاق خواب خود قرار دهید و رنگ دیگری را به عنوان مکمل آن انتخاب کنید. رنگ های شاد می توانند بهترین گزینه برای شما باشد. پس استفاده از رنگ های مناسب در دکوراسیون اتاق خواب یکی از اصلی ترین نکاتی است که به زیبایی اتاق خواب شما کمک می کند.

"نورپردازی

نورپردازی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس

سعی کنی دنورپردازی داخلی اتاق خواب خود را طوری طراحی کنید تا به زیبایی اتاق خواب شما کمک کند و روشنایی زیادی در اتاق خواب ایجاد شود. زیرا هر اتاق خواب به میزان کافی به نور نیاز دارد. اگر اتاق خواب عروس کوچک باشد بهتر است از چراغ آویز ها و یا لوستر ها برای روشنایی استفاده کنید. اما اگر اتاق خواب بزرگ بود می توانید در کنار لبه ی تخت خود نیز از چراغ های متفاوتی با توجه به سلیقه ی خود استفاده کنید. نور های رشته ایی نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توان با آویزان کردن آن ها به قسمت های مختلف به روشنایی اتاق خواب عروس کمک کرد.

به کار گیری رنگ های روشن و آرامش بخش

به کار گیری رنگ های روشن و آرامش بخش

همانطور که می دانید نورپردازی اتاق عروس یک امری مهم می باشد پس شما می توانید علاوه بر موارد گفته شده برای رمانتیک کردن اتاق عروس از شمع ها نیز برای روشنایی کمک بگیرید.

"تزیین

قرار دادن تخت در جای مناسب و انتخاب پرده ی مناسب با اتاق خواب

در دکوراسیون اتاق خواب عروس قرار دادن جای تخت خواب بسیار مهم می باشد زیرا هنگامی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دهید به راحتی می توانید وسایل خود را بچینید. اگر اتاق خواب شما کوچک است بهتر است تخت خواب را در گوشه و یا کنج اتاق خواب قرار دهید تا فضای بیشتری برای سایر وسایل داشته باشید و اگر اتاق خواب شما بزرگ است بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب شما در وسط اتاق خواب می باشد.

جایگذاری تخت عروس در اتاق

جایگذاری تخت عروس در اتاق

قرار دادن تخت در جای مناسب

قرار دادن تخت در جای مناسب

بعد از تخت خواب پرده یکی دیگر از مواردی است که در زیبایی اتاق خواب شما تاثیر می گذارد اما مهم تر از همه انتخاب نوع و رنگ پرده بسیار مهم است. سعی کنید پرده هایی با رنگ ملایم برای دکوراسیون اتاق خواب عروس استفاده کنید و همچنین بهتر است رنگ پرده های شما با رنگ فرش  و روتختی شما همخوانی داشته باشد تا زیبایی اتاق خواب شما دو برابر شود.

"رنگ

"رنگ

استفاده از وسایل تزئینی و استفاده از گل ها و گیاهان

برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب عروس می توان از وسایل تزئینی زیادی استفاده کرد و با توجه به سلیقه ی خود آنها را در اتاق خواب جاسازی کرد. مثلا استفاده از تابلو در زیبایی اتاق خواب تاثیر دارد. شما می توانید قاب عکس دو نفره ی خود را بالای تخت خود روی دیوار نصب کنید و همچنین می توانید از قاب عکس های پایه دار روی میز خود استفاده کنید.

استفاده از قاب عکس در دکوراسیون

استفاده از قاب عکس در دکوراسیون

 قرار دادن گلدان های گل داخل اتاق خواب حسی سرشار از شادابی و آرامش را به شما منتقل می کند. گل ها علاوه بر زیبایی خاصی که به فضای اتاق خواب می بخشند همچنین در پاکسازی هوای اتاق شما نیز بسیار موثر و مفید می باشند. اگر اتاق خواب عروس کوچک باشد می توانید از گلدان های دیواری استفاده کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند ولی اگر دارای یک اتاق خواب بزرگ می باشید می توانید با توجه به سلیقه ی خود از گلدان های متفاوتی در قسمت های مختلف اتاق خواب استفاده کنید و به اتاق خواب خود زیبایی خاصی ببخشید.

استفاده از گل و گلدان در اتاق خواب

استفاده از گل و گلدان در اتاق خواب

مرتب و منظم نگه داشتن اتاق خواب عروس و جلوگیری از دیزاین شلوغ 

بهتر است برای زیباتر نشان دادن اتاق خواب خود از دیزاین های شلوغ جلوگیری کنید و همیشه آن را تمیز و مرتب نگهداری کنید و وسایل خود را همیشه بعد از استفاده در جای خود قرار دهید. زیرا هنگامی که اتاق خواب شما شلوغ و نامرتب باشد از زیبایی آن کاسته می شود. مخصوصا اتاق خواب های کوچک هنگامی که شلوغ و نامرتب باشند موجب بی نظمی اتاق خواب می شود و وسایل اتاق خواب شما اصلا به چشم نمی آید.

مرتب وتمی نگه داشتن اتاق خواب عروس

مرتب وتمیز نگه داشتن اتاق خواب عروس

"مرتب

انتخاب یک روتختی مناسب

سعی کنید رنگ روتختی خود را با رنگ پرده های خود همانند یک دیگر خریداری کنید تا زیبایی اتاق خواب عروس خود را دو برابر کنید. انتخاب یک رو تختی با کیفیت و خوش رنگ هم می تواند در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب عروس موثر باشد علاوه بر زیبایی روتختی به جنس آن نیز توجه کنید خریداری یک رو تختی نرم و با لطافت هنگام خوابیدن روی تخت می تواند احساس خوب و راحتی را به شما ببخشد.

"انتخاب

انتخاب رو تختی مناسب

انتخاب رو تختی مناسب

موارد ذکر شده از اصلی ترین نکات اصول طراحی اتاق خواب عروس می باشند که با در نظر گرفتن آنها می توانید یک اتاق خواب عروس زیبا طراحی کنید.اما اتاق خواب، نه تنها برای زمان عروسی و به خانه ی بخت رفتن بلکه در زمان های دیگری مانند ولنتاین، سالگرد ازدواج، تولد هر زوج و…احتیاج به تزیین و زیبا سازی دارد. شما می توانید بدون هزینه ی زیاد و با استفاده از خلاقیت خود و اطرافیان دکوراسیون اتاق خود را زیبا و شیک تزیین کنید.

"تزیین

سرویس خواب عروس با رنگ قرمز طرح دار ایده هایی جهت تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده

سرویس خواب عروس با رنگ قرمز طرح دار

دیزاین تخت عروس با رنگ روشن

تختخواب عروس با رنگ روشن

ما در اینجا می خواهیم شما را با ایده هایی آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این ایده ها زمینه ی زیبا سازی دکوراسین اتاق خواب عروس را فراهم کنید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب وسایلی مانند پرده، سرویس خواب و روتختی نقش بسزایی دارد. انتخاب سرویس خواب چوبی یا فلزی به زیبایی اتاق شما می افزاید اما برای تزیین اتاق خ اب برای مناسب های مخالف نیاز به ایده های خلاقانه است که در ادامه به آن می پردازیم 

اتاق خواب برای عروس و داماد ایده هایی جهت تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده

اتاق خواب برای عروس و داماد و ایده هایی جهت تزیین اتاق عروس

تزیین اتاق با رنگ سبز و آبی تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تزیین اتاق با رنگ سبز و آبی تزئین دیوار اتاق عروس

دیزاین اتاق خواب تلفیقی از رنگهای کرم و قهوه ای تزئین دیوار اتاق خواب عروس

دیزاین اتاق خواب تلفیقی از رنگهای کرم و قهوه ای تزئین دیوار اتاق عروس

زیباترین تزیینات اتاق عروس

تختخواب عروس و داماد

تزئین اتاق خواب عروس

تزئین دکوراسیون اتاق خواب عروس با توجه به سلیقه ی افراد متفاوت است. اما بهتر است هنگامی که می خواهید اتاق خواب عروس را تزئین کنید بهتر است از برگ ها و همچنین گل های خشک استفاده کنید و اگر می خواهید یک فضای رمانتیک ایجاد شود شمع های متفاوتی را در بالای تخت خواب به کار ببرید. همچنین توجه کنید وسایل زیادی را داخل اتاق خواب عروس قرار ندهید زیرا باعث شلوغی می شود و زیبایی اتاق خواب شما کمتر به چشم می خورد.

"استفاده

ایده هایی جهت تزیین اتاق عروس با وسایل ساده

  • بهترین راه و ساده ترین راه برای این امر استفاده از گل، اعم از طبیعی و مصنوعی می باشد.
  • شمع یکی از وسایلی است که می توان با استفاده از آن، فضایی رویایی برای اتاق خواب عروس ایجاد کرد.
  • رنگ قرمز در بین ما ایرانی ها نشان دهنده و مظهر عشق و علاقه است. شما می توانید از رنگ قرمز نیز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید.
    از بادکنک های قرمز، گل های قرمز استفاده کنید.
  • استفاده از تور و یا پارچه های حریر و آویز کردن آن ها در کنار تخت به شکل پرده، اتاق عروس را رمانتیک و دوست داشتنی تر می کند.
    این ایده یکی از طرح های جدید و مدرن و به روز در تزیین اتاق خواب می باشد.

تزیین اتاق با پرده و رنگ های زیبا ایده هایی جهت تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده

تزیین اتاق با پرده و رنگ های زیبا و ایده هایی جهت تزیین اتاق عروس با وسایل ساده

تختخواب یاسی با نور پردازی جهت اتاق خواب ایده هایی جهت تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده

تختخواب یاسی با نور پردازی جهت اتاق خواب

طرح هایی شیک و مدرن با نورپردازی زیبا ایده هایی جهت تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده

طرح هایی شیک و مدرن با نورپردازی های زیبا و خیره کننده

 تزئین دیوار اتاق عروس

دیوار، یکی از ارکان اتاق خواب می باشد که می توانید از آن برای زیبا سازی اتاق استفاده کنید.

  • استفاده از باکس های زیبا، شلف دیواری، کاغذ رنگی، برچسب های شکیل، نمای زیبایی به اتاق می دهد.
  • اگر شما می خواهید هزینه ی بیشتری برای تزیین اتاق خواب خود انجام دهید. می توانید از وسایل متناسب با مد روز مانند تابلوهای شیک و شمعدان های آنتیک بهره ببرید.
  •  نورپردازی مدرن و فوق العاده شیک، دیوارها می تواند اتاق خوابی رویایی و آرامش بخش ایجاد کند.
تختخواب با رنگ روشن با فرشی زیبا  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تختخواب با رنگ روشن با فرشی زیبا

به عنوان مثلا در طراحی که مشاهده می کنید تزیین دیوار اتاق خواب عروس و داماد به سبک مدرن انجام شده. دیوار بالای تخت دارای آینه های دایره ای شکل در اندازه های مختلف بوده و طراحی دکوراسیون این اتاق به رنگ سفید، صورتی است که فضا را بسیار دلباز نشان میدهد، همینطور کف سرامیک این اتاق که به رنگ سفید بوده و در قسمتی که تخت قرار گرفته زیر آن به شکل سنگفرش طراحی شده که یک شیشه روی آن قرار میگیرد که بسیار زیباست.البته این طرح سنگ می تواند با برچسب هم برای صرفه جویی در هزینه انجام شود.

استفاده از اپوکسی در اتاق خواب  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

استفاده از اپوکسی در اتاق خواب

یکی از سبک طراحی هایی که فوق العاده جدید و مدرن است استفاده از رزین اپوکسی برای طراحی است. اگر دوستدار طبیعت هستید با استفاده از رزین اپوکسی و طراحی سه بعدی می تواند طبیعت را به اتاق خود بیاورید. در این طراحی اتاق عروس و داماد از کفپوش سه بعدی با طرح طراحی مرداب  استفاده شده که فوق العاده بی نظیر است.

ایده هایی زیبا با گل و بادکنک جهت اتاق خواب  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

ایده هایی زیبا با گل و بادکنک جهت تزیین اتاق خواب

طراحی بسیار زیبای اتاق عروس و داماد به سبک مدرن و تزیین آن با بادکنک صورتی، خاکستری و گل برگ زرد، قرمز و روتختی سفید قهوه ای که ست با پرده اتاق و موکت بوده و بسیار زیبا و شیک می باشد.

اتاق خوابی رویایی و آرامبخش  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

اتاق خوابی رویایی و آرامش بخش با نورپردازی های زیبا

طراحی اتاق خواب عروس و داماد بسیار شیک و زیبا دیوار روبروی تخت خواب که تلویزیون در آن قرار گرفته در دو طرف آن دایره هایی طراحی شده که در آن نور مخفی بنفش قرار دارد و در شب بسیار شیک و زیبا میشود.

طرح هایی رمانتیک و دوست داشتنی برای خواب دختران  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

طرح هایی رمانتیک و دوست داشتنی برای تزیین اتاق عروس

تزیین اتاق خواب عروس و داماد با بادکنک های قرمز رنگ و تخت خواب سفید رنگ و تاج تخت و پا تختی قهوه ای رنگ ترکیب رنگ زیبایی بوجود آمده که فوق العاده زیباست.

تزیین تخت با پتوهای نرم و خوش رنگ  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تزیین تخت با پتوهای نرم و خوش رنگ

تزیین خواب عروس با گل و شمع  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تزیین خواب عروس با گل و شمع  تزئین دیوار اتاق عروس

طراحی بسیار زیبای اتاق خواب به سبک مدرن با تخت سفید و تزیین با گلبرگ های سرخ و شمع به صورت قلب و بادکنک های قرمز رنگ بسیار شیک و زیبا است.

اتاق خواب بزرگ برای خواب عروس  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

اتاق خواب بزرگ برای عروس

تزیین اتاق خواب عروس با رنگ بنفش  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تزیین اتاق خواب بزرگ عروس با رنگ بنفش

چیدمانی رمانتیک و زیبا برای خواب عروسها  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

چیدمانی رمانتیک و زیبا برای خواب عروسها

طراح و تزیین اتاق خواب بسیار زیبا و رمانتیک عروس و داماد که با روتختی سفید و تخت کرم رنگ و آباژوری که در دو طرف تخت قرار دارد و گل های رز و گلبرگ های سرخی که روی تخت تزیین شده بسیار رمانتیک و فوق العاده ساده و شیک شده است.

ایده اتاق خواب عروس با آبی طرح دار  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

ایده زیبای تزیین اتاق عروس با آبی طرح دار

 تزئین دیوار اتاق خواب عروس جذابترین دکور اتاق خواب تازه عروسها

تزئین خواب عروس و جذابترین دکور اتاق خواب تازه عروسها

 تزئین دیوار اتاق خواب عروس سرویس خواب با پرده و کاغذدیواری زیبا

تزئین دیوار اتاق خواب با کاغذ رنگی

دیگران مشاهده کردند: جدیدترین انواع پرده اتاق خواب با طرح های فوق العاده شیک و زیبا

تزیینات اتاق با رنگی بسیار زیبا و دلنشین اتاق خواب  تزئین دیوار اتاق خواب عروس

تزیینات اتاق با رنگی بسیار زیبا و دلنشین

چیدمان و دکوری زیبا تزئین دیوار اتاق خواب عروس برای خواب والدین

چیدمان و دکوری زیبا تزئین اتاق عروس

"چیدمان