4.5/5 امتیاز از (2 رای )

از آن جایی که دیوار ها بیشترین فضا را در حیاط اشغال می کنند، طراحی دیوار حیاط کلاسیک می تواند یکی از بهترین کار هایی باشد که شما انجام می دهید. می توانید یک چشم انداز فوق العاده را به وجود بیاورید و حیاط خود را به یک محل آرامش بخش تبدیل کنید. بسته به بودجه مورد نظرتان می توانید از مصالح مختلفی برای این کار استفاده کنید. از رنگ های ساده تا آجر ها و سنگ های روستایی، همگی می توانند در طراحی دیوار حیاط کلاسیک نقش داشته باشند. ما در این راهنما به شما می گوییم که چگونه می توان یک دیوار حیاط شیک و زیبا را طراحی کرد تا بهترین کاربرد را برای شما داشته باشد. شما می توانید برای کسب اتطلاعات بیشتر درباره هنر معماری به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

طراحی دیوار حیاط کلاسیک

طراحی دیوار حیاط کلاسیک

می دانید که دیوار ها یکی از محکم ترین و ایمن ترین گزینه ها برای فضای حیاط یک باغ هستند. هزینه آن ها کاملا بستگی به طرح و ضخامت نهایی دارد و برای همه می تواند مناسب باشد. در زمانی که طوفان شدیدی می وزد، مقاومت آن را در نظر بگیرید و برای ایمن بودن آن ها کاملا آماده باشید. برای انجام صحیح این کار می توانید از یک پیمانکار حرفه ای مشورت بگیرید. اگر به سایر ایده های موجود برای حیاط خود نیز مانند حصار ها فکر کرده اید، پیشنهاد ما به شما ترکیب این دو ایده است. می توانید یک دیوار دو یا سه متری را در نظر بگیرید و آن ها را با حصار های یک یا دو متری ترکیب کنید؛ اما اگر به دنبال طرحی ساده نمی گردید و می خواهید دیوار حیاط شما الهام بخش و خاص باشد، می توانید به سراغ ایده های مختلف بروید. در اینجا چند ایده زیبا برای شما قرار داده شده است:

  • از دیوار های منحنی استفاده کنید.

دیوار های منحنی علاوه بر زیبا کردن سطح سخت و صاف دیوار های حیاط، آن ها را به یک وسیله برای نشان دادن راه اصلی حیاط نیز تبدیل می کنند. می توانید از دیوار های منحنی استفاده کنید و در انتهای مسیر یک آلاچیق خیره کننده را قرار دهید. در زیر آلاچیق می توانید یک باربیکیو قرار دهید و آجر های اطراف را با دیگر آجر های حیاط هماهنگ کنید. نورپردازی هوشمندانه نیز به شما در ساختن فضایی دلنشین و آرام کمک می کند. با استفاده از نور های مختلف از ایمنی اطراف خود اطمینان حاصل پیدا کنید تا دیگر نگران حشرات کوچک نباشید.

یکی از جذاب ترین امکانات دیوار های منحنی، نشان دادن بی حد و مرز گل ها و گلدان های اطراف حیاط است. این دیوار ها بر خلاف دیوار های ثابت که گل ها فقط به طور مستقیم بر روی آن ها می رویند، می توانند گل ها را کاملا در چشم قرار دهند و زیبایی آن ها را دو چندان کنند.

دیوار حیاط کلاسیک

  • دیوار ها را نورانی کنید.

با انتخاب رنگ های روشن در حین رنگ آمیزی دیوار های حیاط می توانید فضا را روشن کنید. استفاده از یک فضای سبز کوچک نیز باعث افزایش جذابیت حیاط شما می شود و از این طریق شما می توانید در آن گلدان های مورد علاقه خود را قرار دهید. علاوه بر این ها سعی کنید از آینه های بزرگ مخصوص فضای باز استفاده کنید. این آینه ها نور را تقویت می کنند و موجب می شوند تا همه چیز بسیار شیک تر به نظر برسد. البته باید مطمئن شوید که نمایی که آن ها بازتاب می کنند کاملا بی نقص است. می توانید آینه ها را در جلوی فضای سبز خود قرار دهید تا همه بتوانند عکس های زیبایی را با استفاده از آن ها ثبت کنند.

پیشنهاد می کنیم در این طرح شیک و زیبا، از صندلی کاشی کاری شده و توکار استفاده کنید تا بیش از قبل فضای حیاط و دیوار ها زیبا شود. وسایل عتیقه و قدیمی را نیز می توانید در فضای حیاط به کار ببرید تا حس تاریخی به باغ شما اضافه شود.

  • یک پنجره قرار دهید.

طراحی حیاط کلاسیک15

اگر حیاط بزرگی دارید و یا از منظره ای بسیار جذاب بهره می برید، بهترین کار ممکن استفاده از یک پنجره زیبا و بزرگ است. پنجره های بزرگ به شما حس یک باغ مخفی شده را به شما می دهند و با نگاه کردن به آن ها می توانید از منظره لذت ببرید و احساس آرامش کنید. تصور کنید که نمای اصلی پنجره یک آب نمای بزرگ است و شما دهانه پنجره را با گل های مختلف پوشانده اید. این زیبا ترین چیزی است که می توانید در حیاط خود داشته باشید و ساعت ها به آن خیره شوید.

  • از درختان مختلف استفاده کنید.

درخت ها یکی از بهترین گزینه ها برای زیبا کردن فضای حیاط هستند و در طراحی دیوار حیاط کلاسیک نیز بسیار به کار می روند. با استفاده از درختان رنگارنگ که اطراف دیوار ها روییده اند، می توانید یک ظاهر کاملا شیک و کلاسیک را به دیوار حیاط خود دهید. همچنین با استفاده از آن ها اکنون دیگر به طور رایگان و بدون اشغال فضا یک سایه کاملا عالی را در اختیار دارید.

پیشنهاد میکنیم از سایه درخت های خود استفاده کنید و محلی را برای شب نشینی ها و دورهمی ها ایجاد کنید. با استفاده از چند صندلی و یک میز در زیر سایه، می توانید این کار را انجام دهید و از آرامش به وجود آمده لذت ببرید.

جمع بندی

اکنون که می دانید چگونه می توان به طراحی دیوار حیاط کلاسیک پرداخت، کافی است فکر کنید و ایده های مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید. می توانید آن ها را در کنار هم تصور کنید و یا اگر هنرمند ماهری هستید، تصویر آن را روی برگه طراحی کنید. سپس به خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت ایده ها بپردازید و همه چیز را تکمیل کنید. نکات این راهنما را به خاطر بسپارید تا همه چیز کنترل شده پیش برود. امیدواریم که این راهنما به شما در طراحی دیوار حیاط کلاسیک کمک کرده باشد.