5/5 امتیاز از (1 رای )

اگر می خواهید در طراحی دکوراسیون خانه خود، راحتی و زیبایی را در اختیار داشته باشید، بهترین گزینه برای شما طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی است. خانه های سوئدی دارای یک طراحی مینیمال، گرم و دنج هستند و فضایی را ایجاد می کنند که می توانید در آن کاملا احساس آرامش کنید. استفاده از رنگ های سفید و خنثی، نور طبیعی، فضای سبز، مبلمانی راحت و دلنشین، همگی بخش کوچکی از ویژگی های این سبک از طراحی داخلی هستند. امروزه طراحی خانه های سوئدی در بین مردم بسیار محبوب شده است. ما نیز در این راهنما به شما می گوییم که چگونه می توانید یک طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی را در خانه خود پیاده کنید و از آن لذت ببرید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون داخلی به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

رنگ های خنثی

دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی

انتخاب یک رنگ خنثی در حین طراحی خانه به سبک سوئدی، به عنوان یکی از اصلی ترین عنصر ها شناخته می شود. رنگ خاکی یکی از ترند های این سبک است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. البته رنگ هایی وجود دارد که بسیار محبوب تر از خاکی هستند. برای مثال قهوه ای، صورتی کم رنگ و حتی خردلی. ویژگی مهمی که تمامی این رنگ ها دارند، ایجاد یک فضای گرم و راحت در محیط خانه شما است. گفتنی است که رنگ های تیره تری مثل خاکستری را نیز می توان به لیست رنگ های مورد استفاده اضافه کرد. استفاده از رنگ های تیره در سبک سوئدی باعث می شود تا خانه شما مینیمال تر از قبل به نظر برسد.

به طور کلی دیوار های سوئدی با رنگ های سفید و بژ پوشیده می شوند؛ اما شما می توانید از طرح های مختلف در حین رنگ آمیزی و حتی برای کاغذ دیواری نیز استفاده کنید. می توانید برای اتاق کودک خود یک کاغذ دیواری با رنگ آبی پاستلی را انتخاب کنید و از آن در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی استفاده کنید. رنگ های پاستلی می توانند به اتاق های شما یک ظاهر مینیمال ببخشند و آن ها را کاملا منحصر به فرد کنند.

روشنایی طبیعی و فضای باز

پنجره های بزرگ و بدون پرده عنصری محبوب در دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی هستند.  می دانید که با آمدن فصل پاییز میزان ساعاتی که می توانید از نور طبیعی خورشید استفاده کنید، کم می شود. این دقیقا همان چیزی است که کشور های اروپایی مانند سوئد به آن عادت دارند. این کشور ها طول روز کوتاهی دارند و همین مسئله باعث می شود تا در طراحی خانه هایشان از پنجره های بزرگ استفاده کنند. آن ها معمولا از پنجره های بزرگ برای استفاده حداکثری از نور طبیعی استفاده می کنند و کف خانه و دیوار ها را نیز تماما روشن انتخاب می کنند.

راه دیگری که به سوئدی ها برای استفاده بیشتر از نور طبیعی در نورپردازی داخلی کمک می کند، استفاده از آینه های بزرگ در سراسر خانه است. این ممکن است برای بسیاری خوشایند نباشد؛ اما آینه ها به ما کمک می کنند تا بازتاب نور طبیعی و یا مصنوعی را در خانه افزایش دهیم. پیشنهاد ما به شما استفاده از یک آینه بزرگ در اتاق برای افزایش نور طبیعی و ایجاد یک محیط مینیمال است.

یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در طراحی خانه های سوئدی، استفاده از فضای باز است. آن ها عاشق ترکیب گیاهان با فضای خانه هستند. سعی کنید در فضای خالی خانه خود گلدان های زیبا و سرسبزی را قرار دهید تا همیشه خانه شما یک فضای مطبوع داشته باشد. ترکیب رنگ های خنثی با یک گلدان سبز و پر برگ، یک ترکیب بی نظیر و افسانه ای است که هر انسانی را خوشحال می کند.

سادگی

دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی

تا به اینجای کار قطعا متوجه شده اید که یک ظاهر مینیمال، عنصر اصلی هر خانه سوئدی است. سعی کنید همیشه فضای خانه را مرتب نگه دارید و از شلوغ کردن آن با وسایل تزیینی خودداری کنید. ایجاد یک فضای باز و دلچسب به شما حس بهتری خواهد داد و طراحی سوئدی را تکمیل می کند. برای انجام این کار می توانید از وسایل تاشو در خانه خود استفاده کنید. برای مثال می توانید مبلمان تاشو و یا میز های ناهارخوری تبدیل شونده را در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی به کار بگیرید.

فضای دنج و قدیمی

فضای دنج و قدیمی

عنصری که تمام خانه های سوئدی را خاص و منحصر به فرد می کند، استفاده سوئدی ها از وسایل قدیمی و میراث خانوادگی در قسمت های مختلف خانه است. برای مثال استفاده از مبلمان قدیمی یکی از ویژگی های هر خانه سوئدی است. با استفاده از وسایل چوبی و قدیمی، این ویژگی را به خانه خود اضافه کنید و از این بافت جذاب لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که وسایل کهنه مورد استفاده شما در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی باید تمیز و بازسازی شده باشند.

نکته موثر در زیبایی خانه های سوئدی، ترکیب رنگ ها و الگو های مختلف است که در نهایت یک خانه دنج و خانوادگی را شکل می دهند. قدردانی از وسایل کهنه و میراث خانوادگی باعث می شود تا یک مکان آرامش بخش در خانه شما ایجاد شود.

جمع بندی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی، منجر به ایجاد یک فضای تمیز، آرام و کاربردی می شود. افزودن گل های گوناگون و یک فضای کوچک، خانه شما را دل باز تر می کند و حس آرامش بیشتری در خانه شما جاری خواهد کرد. نگهداری از میراث قدیمی نیز باعث ایجاد یک فضای دنج و خانوادگی می شود که می تواند برای همه ما بسیار ارزشمند باشد. سعی کنید با الهام گرفتن از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی، خانه خود را ساده و جذاب نگه دارید و مواردی که در این راهنما به آن ها اشاره شد را رعایت کنید تا ظرافت دکوراسیون داخلی خانه شما بیشتر شود و بتوانید از منحصر به فرد بودن فضای داخلی لذت ببرید.