3/5 امتیاز از (2 رای )

امروزه با توجه به قیمت گران زمین ها خصوصا در مناطق خوش آب و هوا و پر طرفدار بیشتر ویلا ها را در متراژ های کوچک تر و به صورت دوبلکس می سازند. همچنین این خانه ها از آنجایی که با وجود متراژ پایین فضای بیشتری را در اختیار ساکنان قرار می دهند، بسیار محبوب شده اند. اما ساخت آن ها چندان کار آسانی نیست و به خصوص برای مبتدیان می تواند استرس زا و دشوار باشد. در این مقاله درمورد ملزوماتی که پیش از طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری باید بدانید و فواید این ویلا ها توضیحاتی ارائه می دهیم. شما نیز می توانید با مراجعه به سایت خانه معمار نمونه های دقیق و حرفه ای این نقشه ها را مشاهده و در صورت لزوم خریداری نمایید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

نقشه ویلای دوبلکس 70 متری چگونه باید باشد؟

ویلا های دوبلکس ویلا های دو طبقه ای هستند که با یک راه پله از هم جدا شده اند. معمولا فضای نشیمن آن ها را بزرگ تر می سازند و طراحی شان به گونه ای است که امکان توزیع بهتر و خلاقانه تر فضا های کوچک تر را در اختیار معماران قرار می دهد. نقشه این خانه ها باید خلاقیت و ایجاد فضای خصوصی برای ساکنانش را توامان داشته باشد. خانه های دوبلکس در اصل فضایی دو برابر ویلا های یک طبقه دارند و از آنجایی که 70 متر زیاد نیست فضای بیشتری را از آنچه که به نظر می رسد، برای خانواده ها ایجاد می کنند. در طراحی نقشه ساختمان 70 متری اتاق ها را فضای خصوصی در نظر می گیرند و در طبقه بالا قرارشان می دهند. این خانه ها مزایایی دارند که در ادامه بررسی شان می کنیم.

نمای داخلی ویلای دوبلکس 70 متری

ویلای دوبلکس چه برتری هایی نسبت به ویلای تک طبقه دارد؟

  • در حقیقت دو ویلا هستند.

این ویلا ها فضایی دو برابر فضای معمولی را هم در اختیار سازنده و هم در اختیار ساکنین قرار می دهد. طراح نقشه در طراحی دستش کاملا باز است و می تواند فضا را علمی تر و حتی به نفع کاربر طراحی کند. دو طبقه بودن این ویلا ها موجب می شوند اتاق ها به شکلی بهتر سازماندهی و تعریف شوند و محدود به یک طبقه نباشند.

  • ایمن بودن

یکی از راه های افزایش امنیت ویلا ها دوبلکس ساختن آن ها است. تکنولوژی و مدرنیته دست به دست هم می دهند و با دوربین های پیشرفته، نظارت 24 ساعته، قفل های الکترومغناطیسی و … حفاظت کامل از ویلای شما را تامین می کنند. در این ویلا ها ساکنان صمیمیت و در عین حال زندگی خصوصی خود را تجربه می کنند؛ زیرا معمولا دور از شهر و در نقطه های سوت و کور ساخته می شوند.

  • بهره مندی بیشتر از نور خوشید

معماران و نقشه کشان نقشه ویلای دوبلکس 70 متری را معمولا به گونه ای طراحی می کنند که در طبقات بالا نورگیر مناسبی داشته باشد. معمولا پنجره های بلند و عریض را برای فضای درونی آن در نظر می گیرند. در طبقه دوم این خانه ها منظره های وسیع و زیبا قابل مشاهده هستند و نور طبیعی بیشتر در آن ها می تابد. خرید یا اجاره ویلای دوبلکس معمولا به هدف تفریح یا استراحت صورت می گیرد؛ بنابراین منظره های زیبا و نور خورشید دائمی می تواند عامل مهمی باشد که آن ها را نسبت به ویلا های یک طبقه متمایز می کند.

  • تقسیم بندی طبقه ها بر اساس عملکرد

دو طبقه بودن ویلا های دوبلکس موجب می شود که ساکنین از فضای به ظاهر محدود خود بهتر و بیشتر استفاده کنند؛ زیرا همان گونه که گفتیم در اصل دو برابر بزرگ تر از ویلا های 70 متری معمولی هستند.نقشه ویلای دوبلکس 70 متری برخلاف تصور عموم که آن ها را درست به اندازه ویلا های تک طبقه کاربردی می دانند. در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری یک فضای نشیمن در طبقه اول و اتاق خواب ها در طبقه دوم به چشم می خورند تا ساکنین فضای شخصی بهتری در اختیار داشته باشند. هرچند این پیکربندی استاندارد است، لزومی ندارد که تمام طراحان آن را دقیقا تکرار کنند و خلاقیت و ایده های تازه و متفاوت خود را نادیده بگیرند. آن ها باید با توجه به نظر و سبک زندگی خصوصی صاحبان این ویلا ها به نقشه کشی بپردازند.

  • ایجاد زیرساخت نوآورانه برای طراحی دکوراسیون

خلاقیت در دکوراسیون در ویلا های دوبلکس چه بزرگ باشند و چه کوچک، محدودیتی ندارد. به این دلیل که ارتفاع سقف در این ویلا ها بلند است و سقف خانه در طبقه بالایی قرار دارد. این موضوع موجب می شود که طراحان نوآوری ها و تغییرات ساختاری بسیاری را در آن به اجرا در آورند. این فضای دو چندان و سقف مرتفع موجب می شود که سازندگان و ساکنان از فضا مطابق با سلیقه و میل شخصی خود نه تنها تغییرات دکوراسیون داخلی را اعمال کنند، بلکه فرایند ساخت و ساز و بازسازی آسان تری را تجربه ک.

چند نکته برای مبتدیان نقشه کشی ویلا های دوبلکس

نمای بیرونی ویلای دوبلکس 70 متری

کسانی که قصد طراحی خانه دوبلکس یا خرید نقشه ویلای دوبلکس 70 متری را دارند، بهتر است با متخصصان در این زمینه مشورت نمایند. این کار در زمان آن ها صرفه جویی می کند و موجب می شود از بروز اشتباهات ناخواسته جلوگیری کنند. شما نیز برای این که مطمئن شوید مراحل ساخت ویلای تان به درستی پیش می رود، با این متخصصان تماس بگیرید:

  • شهرساز
  • معمار حرفه ای
  • سازنده حرفه ای
  • کارشناس مالی
  • وکیل دادگستری

یکی دیگر از موارد بسیار مهم پیش از شروع به این کار انجام تحقیقات درمورد زمین ویلایی است که قرار است ساخته شود. با کارشناسان در این زمینه صحبت کنید تا مطمئن شوید که منطقه بندی شورا به شما اجازه ساخت و ساز در آنجا را می دهد.

جمع بندی

طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری ممکن است نسبت به ویلا های یک طبقه با دشواری و پیچیدگی های بیشتری همراه باشد؛ اما ارزشش را دارد. این ویلا ها فضای دو برابر در اختیار ساکنان قرار می دهند و آن ها می توانند زندگی خصوصی بهتری را تجربه کنند. همچنین از آنجایی که سقف بلند تری دارند، می شود ایده های مختلفی را در آن ها پیاده کرد. در این مقاله علاوه بر توضیحاتی درمورد این نوع نقشه، فواید ویلا های دوبلکس را بررسی کردیم و سعی کردیم توضیحاتی درمورد نکاتی که پیش از ساخت ویلا های 70 متری لازم است بدانید، توضیحاتی بدهیم.