هر خانه ای برای جذاب به نظر رسیدن، سبک طراحی خود را دارد. برای خانه های ویلایی دوبلکس، مهم ترین عامل برای زیبا به نظر رسیدن، توجه به عناصر لوکس در طراحی است. امروزه در خانه های شهری مدرن، اکثر مردم، ترجیح می دهند تا خانه های خود را به سبک ویلایی دوبلکس طراحی کنند. برای این که بتوانید به بهترین نحو نقشه ویلا دوبلکس 80 متری را طراحی کنید، در این مقاله چند نکته مهم و مفید را جمع آوری کرده ایم. شما می توانید برای دیدن نمونه های بیشتر از نقشه ویلایی دوبلکس به سایت خانه معمار مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

نکات مهم برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری

 نقشه ویلا دوبلکس

نقشه ویلا دوبلکس

  • استفاده از دیوار های با ارتفاع دو برابر.

اولین کاری که می توان برای طراحی هر چه بهتر و لوکس تر ویلا های دوبلکس انجام داد، استفاده از دیوار هایی با ارتفاع دو برابر است. دیوار های با ارتفاع دو برابر به سقف های دوبل نیز نیاز دارند. با استفاده از دیوار هایی که دو برابر حد معمولا ارتفاع دارند، فضای خالی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید از فضای خالی به دست آمده برای قرار دادن یک اثر هنری بزرگ زیبا استفاده کنید.

از آن جایی که این اندازه دیوار برای نقشه ویلا دوبلکس 80 متری زیاد است، می توانید در صورت عدم استفاده از آثار هنری بزرگ، به دیوار های منحصر به فرد یا دیوار هایی با کاغذ دیواری های زیبا پوشانده شده اند نیز فکر کنید.

  • دو طبقه را به یکدیگر ارتباط دهید.

خانه ویلایی دوبلکس به دو طبقه مجزا تقسیم می شود؛ اما نقشه ویلا دوبلکس 80 متری باید به نحوی طراحی شود که میزان حس جدایی بین دو طبقه به حداقل برسد. برای این کار می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. برای مثال استفاده از راهرو های باز بین دو طبقه یا دیوار های شیشه ای اطراف راه پله و مناطق مجاور آن ممکن است میزان حس جدایی بین دو طبقه یک ویلای دوبلکس را به حداقل برسانند.

نمای ویلا دوبلکس

نمای ویلا دوبلکس

  • به طراحی و مکان قرار گیری راه پله دقت زیادی داشته باشید.

یکی از مهم ترین عوامل در طراحی ویلا های دوبلکس 80 متری، محل قرار گیری راه پله است. راه پله از کلیدی ترین نقاط یک ویلا دوبلکس است که وظیفه تعریف طراحی خانه دوبلکس، سبک و راه ارتباط بین دو طبقه را بر عهده دارد. به همین دلیل برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری، باید برنامه ریزی کنید که راه پله کجا قرار بگیرد.

برای مثال می توانید راه پله را از فضای طبقه پایین به اتاق خواب طبقه بالا متصل کنید تا حریم خصوصی نیز حفظ شود. علاوه بر این موارد راه پله می تواند به عنوان یک نقطه کانونی مرکزی نیز در ورودی خانه عمل کند تا در لحظه ورود به خانه حس بزرگی و عظمت خانه به بیننده منتقل شود.

  • انتخاب یک نقطه مرکزی به عنوان قلب خانه

در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری همیشه یک قسمت از خانه باید به عنوان نقطه مرکزی انتخاب شود تا به عنوان قلب خانه عمل کند. قلب خانه شما می تواند به عنوان یک مکان برای دور هم جمع شدن خانواده در پایان روز عمل کند. نقطه مرکزی خانه را می توان به عنوان نقطه ای برای اتاق نشیمن، فضایی برای استراحت یا حتی فضایی برای قرار دادن تلویزیون خانه تعیین کرد.

برای این که بتوانید نقطه مرکزی خانه را جذاب تر و دنج تر نشان دهید، از مبل های مخملی بزرگ را در کنار کوسن های دنج استفاده کنید. همچنین استفاده از لوازم تزئینی ساده و نورپردازی درست با توجه به سبک طراحی خانه در این قسمت خانه ویلایی شما را بهتر نشان می دهد.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

  • توجه به زیبایی شناسی راه پله

راه پله از جمله نقاطی است که در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری تاکید زیادی بر طراحی درست آن می شود. هنگامی که یک راه پله در نقطه مرکزی یا هر نقطه ای از خانه قرار می گیرد، به عنوان نقطه کانونی آن محل عمل می کند و حس کنجکاوی بصری افراد را به آن قسمت جلب می کند. به همین دلیل شما می توانید برای طراحی هر چه بهتر ویلا دوبلکس خود، از راه پله به عنوان یک عنصر کلیدی استفاده کنید.

برای مثال در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری می توانید از راه پله های مارپیچی فولادی استفاده کنید که دارای ظاهری براق و صیقلی هستند. این مدل از راه پله، برای خانه هایی که از سبک طراحی مدرن استفاده می کنند، فوق العاده است.

همچنین به عنوان نکته مهم برای طراحی لازم است اشاره کنیم که استفاده از خلاقیت خود برای طراحی راه پله به شما کمک خواهد کرد. برای این کار لازم است که از رنگ ها و ترکیب های رایج مانند شیشه و فلز برای طراحی هر چه بهتر راه پله استفاده کنید.

  • چیدمان خانه را با دقت انجام دهید.

یکی از چالش هایی که در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری با آن رو به رو خواهید شد، چیدمان درست خانه است تا تعادل بین فضا های نشیمن و خصوصی دو طبقه درست باشد. شما باید تصمیم بگیرید که دوست دارید هر بخش از خانه در چه قسمتی قرار بگیرد. برای مثال شما می توانید آشپزخانه و اتاق نشیمن خود را در طبقه همکف قرار دهید و تمامی اتاق خواب های خانه را به طبقه بالا انتقال دهید.

  • نورپردازی اطراف راه پله

یکی از مهم ترین نقاطی که باید به نورپردازی آن توجه داشته باشید، اطراف راه پله خانه است. از آن جایی که اطراف راه پله فضای کافی برای قرار دادن مبلمان وجود ندارد، می توانید از چراغ ها و لوستر های بزرگ در کنار آن استفاده کنید.

جمع بندی

هر سبک از خانه از جمله ویلا های دوبلکس سبک طراحی مخصوص به خود را دارند. اولین گام برای تعیین سبک طراحی خانه، نقشه آن است. نقشه یک خانه تعیین می کند که شکل نهایی و سبک طراحی سازه به چه صورت خواهد بود. به همین دلیل است که در طراحی نقشه باید دقت زیادی داشته باشید. در این مقاله برخی از مهم ترین نکاتی را که باید در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 80 متری به آن ها توجه کنید، نام بردیم.