5/5 امتیاز از (1 رای )

هنگامی که اسم تغییر دکوراسیون به گوش بسیاری از افراد می خورد، احتمالا اولین چیزی که به ذهنشان خواهد رسید، هزینه های بالا و دردسر های زیاد تغییر دکوراسیون است. در حالی که همیشه این طور نیست. شما می توانید یک دکوراسیون زیبا و جدید داشته باشید در حالی با کمترین زحمت و هزینه به دست آمده است. برای این بدانید چگونه می توانید یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله برخی از راه های تغییر دکوراسیون را با حداقل هزینه نام برده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی داخلی به سایت خانه معمار مرلجعه نمایید.

ترفند های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

دکوراسیون داخلی ساده

استفاده از رنگ های مختلف یکی از راه های کم هزینه است.

  • استفاده از رنگ های جدید

یکی از بهترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه هایی که می توانید برای تغییر دکوراسیون داخلی استفاده کنید، رنگ آمیزی قسمت های مختلف خانه با رنگ جدید است. برای مثال شما می توانید دیوار اتاق های خود را رنگ کنید. بسیاری از افراد به دیوار های خانه خود توجه نمی کنند. برخی از افراد حتی به این که چه نوع پارچه ای برای مبلمان آن ها بهتر است فکر می کنند؛ اما هیچ ایده ای برای رنگ آمیزی دیوار های خود ندارند.

دیوار ها قسمت بزرگی از خانه شما را تشکیل می دهند. به همین دلیل اگر به دنبال دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه هستید، توصیه می کنیم که رنگ آمیزی دیوار ها را یک بار امتحان کنید.

اگر می خواهید که طرح رنگی لوکس داشته باشید، رنگ های خنثی را به کار ببرید؛ اما اگر خانه شما کوچک است یا به طور کلی به دکوراسیون و طرح های ساده علاقه دارید، توصیه می کنیم که از رنگ های ملایم یا شاد استفاده کنید. برای داشتن دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه شما می توانید خلاقیت خود را در رنگ آمیزی به کار بگیرید و با استفاده از رنگ های متضاد جان تازه ای به دکوراسیون خانه خود ببخشید.

  • استفاده مجدد و نوسازی

یکی از بهترین ایده هایی که می توان برای تغییر دکوراسیون یا بهبود دکوراسیون فعلی استفاده کرد، استفاده مجدد و یا نوسازی وسایل قدیمی است. تعمیر وسایلی قدیمی معمولا هزینه زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل این روش را می توان یک راه برای تغییر دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه دانست.

برای این کار می توانید از رنگ آمیزی مجدد مبلمان چوبی خود یا عوض کردن روکش اثاثیه قدیمی شروع کنید. با این ترفند نه تنها دکوراسیون خانه خود را تغییر می دهید، بلکه می توانید عمر وسایل قدیمی خود را نیز افزایش دهید. به گفته بسیاری از طراحان داخلی، تعمیر مبلمان موجود یکی از بهترین راه های ممکن است برای این که خانه خود را بدون این که بخواهید متحمل هزینه های زیادی شوید، تازه سازی کنید.

تازه سازی

تعمیر و تازه سازی مبلمان تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد.

  • استفاده از کاغذ دیواری

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه به کار ببرید، استفاده از کاغذ دیواری است. اگر علاقه چندانی به رنگ آمیزی خانه خود ندارید، می توانید از کاغذ دیواری های مختلف استفاده کنید. کاغذ دیواری ها راهی ساده و در عین حال عالی برای اضافه کردن جزئیات به خانه محسوب می شوند، به خانه شما طرح و رنگ جدیدی اضافه می کنند و فضا را لوکس تر نشان می دهند. علاوه بر این اعمال آن ها ساده تر از رنگ کردن دیوار ها است. البته درست مانند رنگ کردن شما می توانید با کمی خلاقیت از طرح های مختلف کاغذ های دیواری استفاده کنید و به دکوراسیون داخلی خانه خود جان تازه ای ببخشید.

  • استفاده از آثار هنری و نورپردازی هوشمندانه.

در سال های اخیر تعداد آثار هنری بسیار افزایش یافته است و اغلب آن ها قیمت چندان زیادی ندارند. به همین دلیل برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه توصیه می کنیم که از آثار هنری در خانه خود استفاده کنید. لازم نیست که حتما برای خرید آثار هنری شناخته شده هزینه زیادی صرف کنید. امروزه آثار هنری بسیار زیادی ساخته می شوند که قیمت مناسبی دارند؛ اما چیزی که می تواند دکوراسیون خانه شما را همراه با هنر تکمیل کند، استفاده هوشمندانه از سیستم های نورپردازی داخلی  است. سیستم های نورپردازی بسیار متنوع هستند؛ ولی از ساده ترین و در عین حال بهترین مدل های سیستم نورپردازی، می توان چراغ های LED را نام برد.

  • در نظر گرفتن وسایل قدیمی

امروزه برای داشتن یک دکوراسیون ساده و کم هزینه می توانید از دکوراسیون های قدیمی استفاده کنید. استفاده از دکور های قدیمی در سال های اخیر دوباره به یکی از ترند های طراحی داخلی تبدیل شده است. شما می توانید از قطعات سنتی گرفته تا عتیقه های مختلف و همچنین جواهرات کهنه استفاده کنید. چنین تزئیناتی یکی از بهترین گزینه ها برای تغییر دکوراسیون خانه با حداقل هزینه هستند.

 

وسایل قدیمی

وسایل قدیمی می توانند روحی تازه به خانه شما ببخشند.

  • استفاده از پرده های جدید

برای داشتن دکوراسیون ساده و کم هزینه لازم نیست که همه قسمت های خانه را دستخوش تغییر کنید. گاهی اوقات تغییر تنها یک قسمت از خانه، باعث تغییرات چشمگیری می شود. یکی از بهترین قسمت های خانه که می توانید آن برای تغییر دکوراسیون تغییر دهید، پرده ها هستند؛ زیرا این بخش اولین قسمت از اتاق یا یک خانه است که به چشم می آید.

  • استفاده از آینه ها

یکی از راه هایی که می توان به کمک آن فضای داخلی خانه را تغییر داد، استفاده از آینه است. هیچ گاه قدرت آینه را در تغییر دکوراسیون و فضای داخلی خانه دست کم نگیرید. آینه ها می توانند یک اتاق کوچک را بزرگ تر و سبک تر نشان دهند و انعکاسی فوق العاده از فضا در اختیار شما بگذارند.

جمع بندی

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک حس تازه در خانه، تغییر دکوراسیون است. بسیاری از افراد فکر می کنند که تغییر دکوراسیون یک فرآیند سخت و زمان بر است که هزینه زیادی را می طلبد. این موضوع تا حدی درست است؛ اما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا لازم نیست که حتما متحمل هزینه های زیادی شوید. شما می توانید برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه برخی کار های ساده را انجام دهید که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.