5/5 امتیاز از (1 رای )

ما می دانیم که در بسیاری از جنبه های زندگی، تاثیر اولیه اهمیت دارد. بنابراین، طراحی بی نقص نمای خانه‌ جدیدتان تضمین می‌کند که این فضا تاثیرگذار است و از جذابیت خیابانی فوق العاده ‌ای برخوردار و ایده‌آل شما است. از ترکیب جسورانه‌ متریال تا خطوط صاف و براق، ایده های شگفت انگیز زیادی در زمینه‌ نمای آپارتمان مدرن وجود دارد که می توانید از میان آن ‌ها انتخاب کنید. در ادامه به چهار ویژگی طراحی یک نمای مدرن برای الهام بخشیدن به تحقیقات شما اشاره می کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی نما به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

روش های طراحی و ایجاد نمای آپارتمان مدرن

نمای آپارتمان مدرن

راهکار های مختلفی برای طراحی نمای مدرن استفاده می شوند.

  1. خطوط سقف صاف

خطوط صاف یکی از ضروریات برای نمای آپارتمان مدرن است. یک راه آسان برای رسیدن به این ظاهر خیره کننده به خصوص استفاده از خطوط عمودی قدرتمند است. این ظاهر، هوشمند، ساده، مینیمالیستی و چشمگیر است. خطوط صاف سقف، به هر خانه مدرن جذابیت آنی در نگاه اول می بخشد.

۲. ترکیب متریال

ترکیب متریال در حال حاضر، یکی از ترند های برتر در طراحی نمای آپارتمان مدرن است. استفاده ترکیبی از آجر، تخته، سیمان، چوب، سنگ، بتن، فلز، فولاد و شیشه می تواند به خانه شما نمایی معاصر و منحصر به ‌فردتر ببخشد.

خانه‌ های سنتی آجری، به نفع ترکیب انواع و سبک های مختلف نما کنار گذاشته می شوند که شامل طرح های منحصر به فرد و اشکال غیر معمول است. برای مثال، ترکیبی از بلوک های سیاه با آجر های سفید و نمای بیرونی خاکستری را در نظر بگیرید یا پنل‌ های افقی با آجر سفید و خطوط عمودی خاکستری تیره را امتحان کنید.

پنجره ها نیز بخشی از این تضاد را با رنگ پرده‌ ها یا سایر وسایل منزل که پشت شیشه دیده می شوند، فراهم می کنند. هدف شما در طراحی نمای ترکیبی با متریال مختلف این است که هر ماده با بقیه تضاد داشته باشد و در نهایت، جلوه ‌ای خیره کننده و کاملا مدرن ایجاد کند.

ترکیب متریال

استفاده ترکیبی از آجر، تخته، سیمان، چوب، سنگ، بتن، فلز، فولاد و شیشه یکی از ترند های روز است.

۳. پالت رنگی خلاقانه

خاکستری، مشکی، سفید، خنثی، دودی، تک رنگ…

نمای مدرن از ترکیبی از رنگ های تیره و روشن در پالت رنگ خارجی خود بهره می برد. ما گزینه های نما را در هر دو رنگ روشن و تیره ارائه می دهیم تا به صاحبان خانه هنگام انتخاب طراحی بیرونی که بهترین تناسب با سبک آن‌ ها و محیط اطراف را دارد، تنوع و انعطاف ‌پذیری زیادی بدهیم.

  1. مینیمالیسم

ظاهر مینیمالیستی هیچ کجا بهتر از نمای آپارتمان مدرن اجرا نمی شود. در مینیمالیسم همه چیز در مورد سادگی است. برای ایجاد ظاهری خلوت، فقط از ضروریات استفاده می ‌کند. تزئینات می توانند وجود داشته باشند؛ اما به ندرت و تنها به روشی آگاهانه.

داشتن نمای بیرونی مینیمالیستی برای افرادی که مینیمالیسم را به عنوان یک سبک زندگی دوست دارند و همچنین کسانی که فضای خلوت و خطوط تمیز را در داخل خانه خود دوست دارند، ایده آل است. مینیمالیسم در بهترین حالت، سادگی را در اولویت قرار می دهد.

سیستم های پوششی نما

سیستم های پوششی نما

از انواع فلزات، لاستیک، سیلیکون یا آجر برای سیستم پوششی نما استفاده می کنند.

سیستم های پوششی نما به عنوان یک لایه خارجی از یک متریال که ماده دیگری را می پوشاند، از انواع فلزات، لاستیک، سیلیکون یا آجر برای محافظت از نمای بیرونی و بهینه سازی عملکرد ساختمان ساخته شده اند.

طراحی نما های باران گیر و دیوارپوش بر اساس پنل های فلزی است که با طراحی استراتژیک و برش لیزری با الگو ها، اشکال، رنگ ها و روکش های بی نهایت قابل تنظیم برای نیاز های هر پروژه است. این سیستم ها می توانند با ایجاد طرح های مدرن و مینیمالیستی، به جذابیت بصری و نمای آپارتمان مدرن کمک کنند.

با ادغام استحکام سازه ‌ای از طریق تا کردن پنل ‌ها، دیگر نیازی به جوشکاری یا عناصر سازه‌ ای ثانویه نیست. این سیستم ها برای دستیابی به فرآیند طراحی ساده تر و آسان تر، با گنجاندن ویژگی ها به طور مستقیم در پنل ها و همچنین ادغام زبانه ها و شیارها برای کنترل فاصله و اطمینان از نصب سریع، به گونه ای طراحی شده اند که نیروی کار در محل را به حداقل برسانند.

  • نمای باران گیر: طرح های تطبیق پذیر برای پروژه های مختلف

سیستم های نمای باران گیر با ویژگی های غیر قابل اشتعال بودن، توپر یا برجسته بودن و تک لایه بودن، به نمای ساختمان جلوه می دهند. این پنل های آلومینیومی یا فولاد هوازدگی با قابلیت سفارشی سازی در طیف وسیعی از پیکربندی های دو بعدی و سه بعدی، می توانند با چیدمان های مختلف معماری سازگار شوند. همچنین، روکش ها می توانند پوشش کینار (در رنگ های نامحدود)، آلومینیوم آنادایز شده و رنگ پودری داشته باشند.

سیستم زبانه و شیار با ادغام ویژگی های فاصله گذاری، پنل ها را بدون نیاز به لرزه گیر (شیم) جدا می کند. این پنل های یکپارچه زمانی که مستقیما روی زیرساخت های مناسب نصب شوند، نیازی به زیرسازی اضافی یا سایر عناصر پشتیبانی ثانویه ندارند. این پنل ها یک سیستم نمای بارانگیر با درز باز و اتصالات خشک (بدون درزگیر) هستند.

  • دیوارپوش: سیستم‌ هایی برای استفاده در فضای داخلی و خارجی

سیستم‌ های دیوارپوش برای طیف وسیعی از کاربرد ها از جمله نمای آپارتمان مدرن، سایبان پارکینگ و دیوار های سبز و همچنین جدا کننده های فضای داخلی اتاق، طراحی دیوار و سقف مناسب هستند. این پنل ها که مستقیما روی لبه‌ یک اسلب یا سازه‌ دیگر نصب می شوند، بدون نیاز به تکیه گاه ثانویه قابل نصب هستند.

جمع بندی

دنیایی از ایده ‌های شگفت ‌انگیز در زمینه‌ نما های مدرن وجود دارد که می‌ توانید با سلیقه و متناسب با شخصیت خود از میان آن‌ ها انتخاب کنید. نمای جذاب و دلنشین، حس خوشایندی را ایجاد می‌ کند. نمای آپارتمان مدرن و شیک، انعکاسی از سلیقه و شخصیت شما است. با انتخاب طرحی مدرن و خلاقانه، می‌ توانید هویت و زیبایی منحصر به فردی را به خانه‌ خود ببخشید. همچنین، در معماری مدرن، سیستم ‌های پوششی نما نیز به عنوان عنصری کلیدی در طراحی و عملکرد ساختمان به حساب می‌ آیند. این سیستم ‌ها علاوه بر زیبایی، وظایف مهمی مانند محافظت از ساختمان در برابر عوامل محیطی، عایق ‌بندی و تهویه را بر عهده دارند.