5/5 امتیاز از (1 رای )

حتما تا الان ساختمان ­های زیادی دیده­ اید که در حال ساخت هستند. ساختمان­ها در ظاهر معمولا از نظر، تعداد طبقات، تعداد واحدها و البته طراحی نما با هم متفاوت هستند. روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و سبک­های جدیدی که به وجود می­ آیند، نمای ساختمان ­ها نیز تغییر می کنند. با بوجود آمدن نماهای خشک مثل نمای سرامیک خشک، کاملا می­شود این پیشرفت را در صنعت ساختمان احساس کرد. می توان این نتیجه را گرفت که به وجود آمدن این نوع از نماها پله ترقی بزرگی را در زمینه ساختمان سازی ایجاد کرد.

نمای خشک از جنس سرامیک

نمای خشک از جنس سرامیک

5/5 امتیاز از (1 رای )

کمی در خصوص سرامیک های خشک بیشتر بدانید!

سرامیک­های خشک جزء دسته سرامیک­های پرسلانی هستند؛ سرامیک­های پرسلانی جزء سرامیک­های مدرنی هستند که مقاوت بالایی دارند و زیبایی آنها نیز چشم ­نواز است. این نوع سرامیک­ها به دلیل مقاوت بالایی که در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها دارند، در بیمارستان­ها و آزمایشگاه­ها بسیار مورد استفاده قرار می­گیرند. سرامیک­های خشک، نوعی سرامیک پرسلان هستند که تحت روش اکستروژن تولید می­شوند. روش اکستروژن جزء روش­های جدید شکل دهی به مصالحی مثل فلزات یا قطعات پلاستیکی است. در این روش که تحت فشار زیادی انجام می­شود، قطعه فلزی یا پلاستیکی را برای کاهش سطح مقطع آن از قالبهای خاصی عبور می­دهند. البته استفاده از سرامیک مدن زمان زیادی نیست که رواج یافته و متریال سنگ همچنان طرفداران فراوانی دارد. پیشنهاد می کنم از مقاله نمای خشک سنگ چیست هم دیدن کنید.

کمی در خصوص سرامیک های خشک بیشتر بدانید!

کمی در خصوص سرامیک های خشک بیشتر بدانید!

از نمای سرامیک خشک در چه ساختمان­هایی استفاده می­شود؟

یکی از سبک­های جدیدی که برای ساخت نما استفاده می­شود، استفاده از سرامیک خشک است.. دلیل این نامگذاری این است که در نصب این سرامیک­ها از هیچ ملاتی استفاده نمی­شود و همچنین این نوع از نما مقاوت بالایی در برابر انواع صدمات مانند یخ زدگی، حرارات بالا، خش خوردگی، اشعه پر قدرت و مضر خورشید یعنی اشعه UV و یا باران­های اسیدی دارند.

از نمای سرامیک خشک در چه ساختمان­هایی استفاده می­شود؟

از نمای سرامیک خشک در چه ساختمان­هایی استفاده می­شود؟

دلیل مقاوت نمای سرامیک خشک در مقابل یخ­بندان این است که در برابر جذب رطوبت مقاوت بالایی دارد و وقتی رطوبتی جذب آن نشود بنابراین یخ زدگی هم اتفاق نمی ­افتد. نمای سرامیک خشک که یکی از نماهای مدرن و مقرون به صرفه در این سال­های اخیر است در ساختمان­های زیادی به کار برده می­شود مانند: مجتمع­ های تجاری، مجتمع های اداری، مجتمع های مسکونی، بخش ­های درونی ساختمان آزمایشگاه­ها و بیمارستان­ها، پایانه ­ها و ایستگاه های مترو

سرامیک خشک چه ویژگی­هایی دارد؟

تا این­جا با سرامیک خشک و کاربرد آن آشنا شدید؛ حالا وقت آن است که ویژگی­های سرامیک خشک را مورد بررسی قرار دهیم:

  • سرامیک خشک به دلیل داشتن منافذی که در بافتش دارد عایق بهتری است.
  • سرامیک خشک یک عایق هوا است؛ به این ترتیب هوای سرد نمی­تواند به داخل آن نفوذ کند.
  • وزن پوششی این سرامیک­ها به دلیل وجود منافذی که در بافتشان است سبک­تر هستند.
  • این سرامیک­ها نسبت به سایر مدل­های نما، مقرون به صرفه ­تر هستند.
  • در ساخت و نصب این سرامیک­های خشک از جدیدترین فناوری استفاده می­شود.
  • سرامیک خشک نصب راحت و سریعی دارد؛ پس علاوه بر پول در زمان هم صرفه جویی می­شود.
  • برای افزایش ایمنی ساخت یا عایق کردن ساختمان در برابر صوت، حرارت و برودت از این سرامیک­های خشک استفاده می­کنند.
  • برای پایین آوردن مصرف مصالحی مثل سیمان و گچ از این سرامیک­های خشک استفاده می­کنند؛ چون ­که در نمای معمولی برای چسباندن سنگ نما باید از مصالحی مثل گچ یا سیمان استفاده کرد و به همین دلیل هزینه ها افزایش می یابد؛ ولی برای نصب سرامیک خشک نیازی به این مصالح نیست.
    سرامیک خشک چه ویژگی­هایی دارد؟

    سرامیک خشک چه ویژگی­هایی دارد؟

شماره مشاوره طراحی نما

محاسبه قیمت نمای خشک سرامیک چگونه انجام می­شود؟

برای محاسبه قیمت اجرای نمای خشک سرامیک، ابتدا باید نقشه ساختمان را مشخص کنید. کشیدن نقشه ساختمان اولین قدم در عملکرد و محاسبات ویژه پروژه به حساب می آید. ترسیم و پیاده ­سازی طرح ساختمان روی کاغذ، مهم­ترین و اصلی­ ترین نقش را در محاسبات قیمت و اجرای نما دارد. از آنجایی که ابزارهای زیادی برای محاسبات در یک پروژه مورد استفاده قرار می­گیرند، این مهم است که قبل از هر کاری شما نقشه ساختمان، مشخصات مواد اولیه و شرایط اجرای آنها را تعیین کنید؛ بعد از این مرحله و تعیین موارد اولیه، زیر ساخت کار طبق محاسبات تعیین می­شود؛ بعد از این، قیمت تک تک مواد و مصالح مورد نیاز، سرامیک، سایر ابزارها و اجرایی کردن پروژه محاسبه می­شود.

محاسبه قیمت نمای خشک سرامیک چگونه انجام می­شود؟

محاسبه قیمت نمای خشک سرامیک چگونه انجام می­شود؟

اگر کارفرما به غیر از مواد اولیه که در محاسبات تعیین شده ­اند، بخواهد موارد دیگری نیز اضافه کند پس قیمت هم تغییر می­کند و اضافه می­شود. پس از اینکه تک تک محاسبات انجام شد، کارفرما تغییرات مد نظرش را اعمال کرد، پیش­ فاکتوری برای شما ارسال می­شود؛ اگر قیمت و مبلغ کل این پیش فاکتور با قیمت­های مورد نظر کارفرما مطابقت داشته باشد، مراحل بعدی کار استارت می­خورد. وقتی که قیمت پیش پرداخت، مبلغ نهایی و جزئیات قرارداد مورد تایید طرفین رسید قرارداد امضا می­شود. کلیه محاسبات انجام شده نیز، توسط مهندس مشاور بررسی و تایید می­شود.