5/5 امتیاز از (1 رای )

ویلا و خانه مکانی است که بیشترین خاطره ها را در ذهن شما بر جای می گذارد. محلی که ساعات زیادی از وقت خود را می توانید در آن بگذرانید. در کنار خانواده خود بخندید و خاطره سازی کنید. ویلا ها تنها ساختمانی متشکل از سنگ و آجر نیستند. آن ها می توانند با توجه به سلیقه شما به گونه ای طراحی شوند که روح داشته باشند و آرامش بخش و شادی بخش شما باشند. انتخاب یک پلان معماری ویلایی تریبلکس می تواند فرصتی را ایجاد کند تا خانواده های پرجمعیت و متحد در کنار یک دیگر زندگی کنند و لحظات خاطره انگیز بیشتری را بسازند. مجموعه خانه معمار با طراحی نقشه های ساختمانی استاندارد به شما کمک می کند تا رویای ویلای تریبلکس مد نظرتان را به واقعیت تبدیل کنید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

بخش های مختلف پلان معماری ویلایی تریبلکس

پلان معماری ویلایی تریبلکس

خانه یا ویلای تریپلکس ملکی با 3 طبقه است که مالک کل ساختمان یک نفر است و طبقات معمولا کاملا مجزا از هم نیستند. به طور معمول، همه واحد ها در یک خانه تریپلکس یک دیوار مشترک دارند. فضای زیادی که یک ساختمان تربلکس در اختیار شما قرار می دهد، فرصتی را پیش می آورد که عناصر زیبایی شناسی گوناگونی از سبک های زیادی را وام بگیرید. کاشی های مختلف در رنگ های گوناگون، طراحی های L مانند، راه پله های ساده، ستون های مدرن، برآمدگی های به جا و… تعدادی از المان های مدرن هستند که در معماری مدرن کاربرد دارند. فضای زیاد ویلا های تریبلکس به شما اجازه می دهد تا اکثر این المان ها را به کار بگیرید. بخش ها و فضا های گوناگونی که در پلان معماری ویلایی تریبلکس خود می توانید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می شود:

  • لابی

لابی یک منطقه نیمه خصوصی است. اگر توان مالی زیادی دارید می توانید در پلان خود، لابی را در نظر بگیرید تا امنیت ساختمانتان افزایش یابد. حضور یک لابی من در ویلا سبب می شود تا در روز هایی که در ویلا حضور ندارید، شرایط عادی ویلا به هم نریزد. تهویه و نور لابی بسیار مهم است. در طراحی پلان خود، پنجره و نورگیر مناسب را فراموش نکنید.

  • حیاط خلوت

یکی از اولین کلماتی که با شنیدن ویلا به ذهن شما خطور می کند، قطعا حیاط خلوت و فضای سبز است. فضای سبز ویلای شما محلی ایده آل برای انجام تفریحات گوناگون، استفاده از زیبایی درختان، هوای تمیز و نور خورشید است. با طراحی یک عرشه یا تراس برای اتاق خواب ها یا هال ویلایتان می توانید حتی وقتی که داخل ساختمان هستید از مزایای حیاط خلوت بهره مند شوید.

پلان ویلایی تریبلکس

  • فضایی برای دور هم بودن خانواده ها

شما می توانید پلان معماری ویلایی تریبلکس خود را به گونه ای طراحی کنید که در همه طبقات امکانات لازم برای زندگی به طور مجزا وجود داشته باشید. برای مثال همه طبقات حمام، دستشویی، آشپزخانه و اتاق خواب مجزا داشته باشند. اگر چنین پلانی ایده آل شماست، باز هم پیشنهاد ما به شما این است که یک فضای عمومی و مشترک برای دور هم بودن همه افراد در پلان ویلایی مدرن خود در نظر بگیرید.

  • محل غذاخوری

اگر آشپزخانه بزرگی دارید می توانید ناهارتان را در همان آشپزخانه میل کنید. همچنین می توانید در گوشه ای از هال یا تراس و یا حتی حیاط ویلا میز ناهار خوری خود را قرار دهید؛ اما ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. اگر ویلای بزرگی دارید، پلان را به گونه ای طراحی کنید که محل مجزایی برای صرف غذا در نظر بگیرید.

چرا پلان خود را تریبلکس طراحی کنید؟

چرا پلان خود را تریبلکس طراحی کنید؟

  • فضای شخصی و حریم خصوصی بیشتر: ویلای تریبلکس به دلیل اتاق ها و فضا های متعدد، حریم خصوصی زیادی را فراهم می کند. اگر عادت دارید که با دوستان و اقوام خود (با افراد زیادی) به ویلایتان بروید، قطعا یک ساختمان تریبلکس انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
  • ارتباط بیشتر و راحتی: مجزا نبودن طبقات به طور کامل، فرصتی فراهم می کند که افراد حاضر در ویلا به راحتی با هم ارتباط بگیرند. از سوی دیگر، وجود امکانات گوناگون در سه طبقه، راحتی خوبی را برای شما فراهم می کند.
  • فضا و امکانات بیشتر برای زندگی: همانطور که در بند های قبل، به طور مفصل توضیح داده شد، یک ویلای سه طبقه فضای بیشتری را در اختیار شما می گذارد. فضای بیشتر هم می تواند فرصت تهیه و استفاده از امکانات بیشتر را به شما بدهد. در یک ساختمان تریبلکس می توانید اتاق های مختلفی با کاربری های مختلف مانند اتاق بازی، باشگاه خانگی، اتاق مطالعه و… داشته باشید. همچنین علاوه بر اتاق های بیشتر، می توانید وسایل بیشتری را برای ویلای خود بخرید.
  • ویلای تریبلکس برای اجاره نشینان: بسیاری از افراد به دنبال اجاره ویلا برای مدت محدود هستند. اگر شما هم به دنبال چنین انتخابی هستید، ویلای تریبلکس را در گزینه های خود قرار دهید. مزایای پلان معماری ویلایی تریبلکس برای اجاره نشینانی که به دنبال یک تجربه زندگی منحصر به فرد هستند بسیار زیاد است. ترکیبی از حفظ حریم خصوصی، فضای گسترده، ارتباط بیشتر و مقرون به صرفه بودن، می تواند ساختمان تریبلکس را به یک گزینه عالی برایتان تبدیل کند. چه به دنبال یک زندگی جمعی باشید و چه صرفا حریم خصوصی و استقلال برایتان مهم باشد، ساختمان تریبلکس انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

جمع بندی

پلان معماری ویلایی تریبلکس مزایای زیادی دارد که این مزایا در کنار هم می توانند آسایش و رفاه زیادی را برایتان به همراه بیاورند. هر یک طبقه ای که به ساختمان شما اضافه می شود، فضای مورد استفاده شما را گسترش می دهد. ساختمان تریبلکس علاوه بر این فضای گسترده، مزایای دیگری را هم به همراه دارد که ساختمان های سه طبقه معمولی ندارند. ما در این مطلب از خانه معمار سعی کردیم تا مهم ترین دلایل ترغیب کننده به تهیه یک ویلای سه طبقه را برایتان بازگو کنیم. در نهایت، اهمیت طراحی استاندارد را فراموش نکنید و در طراحی پلان از مجموعه و معماری کمک بگیرید که تخصص لازم را داشته باشد.