لطفا امتیاز بدهید

اگر کمی درمورد کابینت ها تحقیق کنید، یکی از مدل های کابینت که حتما با آن رو به رو خواهید شد، کابینت ممبران است. کابینت های ممبران، جزء کابینت های محبوبی هستند که در بسیاری از آشپزخانه ها می توان دید. این کابینت ها به دلیل مزایا و ویژگی های بسیار خوبی که دارند، در بین عموم مردم مانند کابینت های MDF بسیار محبوب هستند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر، درمورد کابینت ممبران و جدیدترین دستگیره کابینت ممبران توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کابینت ها و دکوراسیون داخلی با مجموعه خانه معمار همراه باشید.

کابینت ممبران چیست؟

جدیدترین دستگیره کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از پرطرفدار ترین مدل های کابینت آشپزخانه است که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به تنوع رنگ بالا، طرح های بسیار زیبا و تناسب با سبک های مختلف دکوراسیون و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد. کابینت های ممبران را با نام کابینت های وکیوم نیز می شناسند. کابینت ممبران در واقع بدنه ای از جنس MDF دارد که یک روکش مقاوم PVC روی آن قرار می گیرد. روی جدیدترین دستگیره کابینت ممبران و به طور کلی مدل های جدید آن طرح ها و نقوش برجسته ای وجود دارد که باعث ایجاد تمایز کابینت های ممبران با دیگر کابینت ها می شوند.

تنوع متریال کابینت های ممبران بسیار بالا است و احتمالا شما می توانید این نوع کابینت را در جنس های مختلف از جمله فلزی، چوبی، MDF، هایگلاس و… نیز پیدا کنید. کابینت های ممبران در آشپزخانه های ایرانی و اروپایی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و جزء بهترین و زیبا ترین مدل های کابینت محسوب می شوند.

چرا از کابینت ممبران استفاده کنیم؟

چرا از کابینت ممبران استفاده کنیم؟

  • تنوع طرح و رنگ

یکی از اولین دلایلی که باعث می شود جدیدترین دستگیره کابینت ممبران و به طور کلی کابینت های ممبران انتخاب خوبی باشند، تنوع طرح و رنگ بالا است. کابینت های ممبران در طرح ها و رنگ های بسیار مختلفی تولید می شوند؛ زیرا مواد کابینت ممبران را به راحتی در اشکال مختلفی می توان قالب گیری کرد که امکان تولید طرح های مختلف را برای آن امکان پذیر می کند. همچنین شما می توانید کابینت های ممبران را در دو مدل با روکش مات یا براق سفارش دهید.

  • تعمیر و نگهداری آسان

دلیل بعدی ای که باعث می شود افراد به دنبال جدید ترین دستگیره کابینت ممبران باشند، تعمیر و نگهداری آسان است. نگهداری از کابینت های ممبران بسیار آسان است؛ زیرا سطح رویی آن ها در برابر لکه بسیار مقاوم است و در صورت آلودگی نیز به راحتی تمیز می شود. حتی لکه های سرسخت مانند گریس را می توان با یک پاک کننده همه منظوره ملایم از روی کابینت پاک کرد.

علاوه بر این موارد، کابینت به محافظ های کابینت های چوبی نیازی ندارد که باعث می شود هزینه نگهداری آن تا میزان زیادی کاهش یابد. همچنین تا زمانی که لایه رویی کابینت آسیبی نبیند، احتمالا خرابی کابینت در اثر رطوبت و دیگر موارد بسیار کم خواهد بود.

  • مقاومت در برابر رطوبت

هنگام انتخاب جدیدترین دستگیره کابینت ممبران و به طور کلی کابینت های ممبران یکی از مهم ترین عواملی که باید به آن توجه داشته باشید، ضد آب و ضد رطوبت بودن کابینت است. خوشبختانه اکثر کابینت های ممبران مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند. البته تعداد بسیار کمی از آن ها کاملا ضد آب هستند. به همین دلیل باز هم مهم است که از آن ها در برابر رطوبت محافظت کنید؛ زیرا اگر اکثر روکش های PVC کابینت آسیب دیده باشند، آب می تواند به داخل هسته کابینت نفوذ کند و آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند.

  • مقاومت در برابر حرارت

انواع جدیدترین دستگیره کابینت ممبران در برابر حرارت مقاومت بهتری نسبت به دیگر کابینت ها دارند؛ اما کاملا هم ضد حرارت نیستند. اگر کابینت را در نزدیکی فر نصب کنید، احتمالا لایه رویی کابینت حباب خواهد زد. البته این مشکل را می توان با نصب محافظ حرارتی بین کابینت و منبع حرارتی تا حدودی حل کرد.

دستگیره کابینت ممبران

  • هزینه تعمیر

کابینت های ممبران قیمت بسیار بهتری نسبت به کابینت های لوکس دارند. اما با این حال، یکی از ضعف های آن ها هزینه کمی بالا نسبت به کابینت های چوبی سنتی آشپزخانه است. به همین دلیل انتخاب آن ها به جای کابینت های سنتی چوبی می تواند کمی به هزینه نصب کابینت اضافه کند.

یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد، جدیدترین دستگیره کابینت ممبران و مدل های کابینت آشپزخانه را انتخاب کنند، تعمیر راحت کابینت بعد از فرو رفتگی ها، ترک ها و خراش های مختلف است. تنها مشکلی که باعث می شود کابینت غیر قابل تعمیر باشد، آسیب جدی به هسته داخلی کابینت یعنی زیر لایه PVC است.

سوالات متداول

در ادامه به برخی از سوالات متداول در رابطه با جدیدترین دستگیره کابینت ممبران پاسخ خواهیم داد.

  • کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران نوعی کابینت است که با قرار دادن لایه ای از PVC روی سطح MDF ساخته می شود. PVC مورد استفاده در ساخت کابینت های ممبران سالم هستند و حاوی مواد سرطان زا نیستند.

  • کابینت ممبران در چه قسمت هایی از خانه استفاده می شود؟

طبیعتا کابینت در آشپزخانه نصب می شود؛ اما به دلیل استفاده بسیار زیاد از کابینت، کابینت های ممبران را می توان در قسمت های دیگر خانه از جمله حمام نصب و استفاده کرد. استفاده از قفسه ها، کاور ها و کشو های ممبران نیز در اتاق خواب ها رواج یافته است.

  • آیا کابینت ممبران زرد می شود؟

کابینت ممبران به دلیل اینکه با یک لایه مقاوم PVC پوشانده شده است، زرد نخواهد شد. اما در صورتی که لایه رویی کابینت آسیب دیده باشد، امکان زرد شدن کابینت وجود دارد.

جمع بندی

اگر به دنبال کابینت مناسبی برای آشپزخانه خود هستید که هزینه تعمیر و نگهداری کمی داشته باشد و در عین حال از لحاظ زیبایی و دوام نیز بسیار خوب عمل کند، باید به سراغ مدل های ممبران بروید. کابینت های ممبران مقاومت بسیار خوبی دارند و به لطف طرح و نقوش برجسته بسیار زیبا هستند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این دست از کابینت ها درمورد جدیدترین دستگیره کابینت ممبران و ویژگی های این کابینت ها توضیح دادیم.