لطفا امتیاز بدهید

انتخاب کابینت مناسب برای عوض کردن فضای آشپزخانه می تواند دشوار باشد؛ به خصوص اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مدرن باشید. زیرا کابینت ها، به خصوص مدل های مدرن، طرح های بسیار متنوعی دارند که هر کدام برای یک آشپزخانه با یک نوع طراحی خاص مناسب اند. علاوه بر ظاهر عواملی مانند عمر و دوام کابینت در حین انتخاب باید در نظر گرفته شوند. در ادامه این مطلب درمورد مواردی که در حین انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن باید به آن ها توجه کنید، توضیح داده ایم.

در سایت خانه معمار انواع طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در دسترس اند و شما می توانید با مراجعه به آن با ایده های متنوع، به روز و حرفه ای طراحی داخلی آشنا شوید.

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن

  • تمرکز بر کشو ها

اولین موردی که باید در انتخاب کابینت آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، کشو ها هستند. در برخی از کابینت ها به جای کشو از قفسه استفاده شده است. انتخاب نوع کابینت کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی بیشتر افراد کابینت های کشو دار را به کابینت های قفسه دار ترجیح می دهند. دلیل این انتخاب این است که استفاده از فضای ذخیره سازی کابینت های کشو دار آسان تر است و برای قرار دادن یا در آوردن وسایل لازم نیست زمان زیادی صرف کنید.

  • استفاده از کابینت های دیواری

در کنار کابینت های معمولی کابینت هایی را که معمولا در امتداد کابینت های اصلی به دیوار متصل می شوند، از یاد نبرید. کابینت های دیواری دقیقا هم رنگ کابینت های اصلی هستند و در طرح با آن ها هماهنگ اند. هرگز این کابینت های دیواری را حذف نکنید؛ زیرا در آشپزخانه کوچک و نقلی فضای ذخیره سازی مضاعفی را در کنار کابینت های اصلی در اختیارتان قرار می دهند. به کمک کابینت آشپزخانه مدرن، آشپزخانه شما بسیار زیبا تر، مرتب تر، تمیز تر و جادار تر به نظر می رسد.

  • در کابینت

نوع در کابینت می تواند روی ظاهر آن تاثیر بسیار زیادی بگذارد. بیشتر کابینت هایی که امروزه می بینید یا در های کشویی دارند یا در های روکشی. برخی از کابینت ها نیز دارای در های داخلی هستند.

در های روکشی معمولا به همراه لولا های مخصوصی نصب می شوند تا بعد از بسته شدن درب کابینت کاملا آن را بپوشانند. این مدل از در ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و فاصله بینشان خیلی کم است. از این رو اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مدرن هستید، می توانید کابینت های با در روکشی را انتخاب کنید. آن ها معمولا ظاهر مدرن و شیکی دارند.

اما اگر به دنبال مدل سنتی تری هستید، می توانید کابینت های با در های داخلی و کشویی را انتخاب کنید. در آن ها قاب بزرگ تری قرار دارد که لبه های پشتی کابینت را می پوشاند. این که کدام مدل از دیگری بهتر است مشخص نیست؛ زیرا همه چیز به دکوراسیون داخلی و سلیقه شما وابسته است. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه نوع کابینتی با چه نوع دری همخوانی دارد.

کابینت آشپزخانه

  • استفاده از پانل های مخصوص

اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مدرن هستید، می توانید از پانل های مخصوص استفاده کنید. استفاده از این پانل ها که کاملا شبیه به طرح کابینت برای پوشاندن یخچال، ماشین ظرفشویی و دیگر وسایل آشپزخانه هستند، امروزه بسیار رایج شده است.

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی منزل ترجیح می دهند تا حد امکان وسایل موجود در آشپزخانه را به کمک پانل های مخصوص پنهان کنند تا آشپزخانه با کابینت ها فضای یکدست تری داشته باشد و مدرن تر به نظر برسد. برای این کار می توانید پانل های آماده را خریداری کنید یا در هنگام نصب کابینت از نصاب بخواهید که برای این کار پانل هایی طراحی کند.

البته در نظر داشته باشید این مورد برای همه حتی افرادی که به کابینت آشپزخانه مدرن تمایل بیشتری دارند، توصیه نمی شود. برای مثال اگر زیاد آشپزی می کنید، ممکن است اصلا به پانل نیازی نداشته باشید. این پانل ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ کاملا شبیه به کابینت ساخته می شوند.

  • در نظر گرفتن جنس کابینت

نکته بعدی که باید قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن به آن توجه داشت، جنس کابینت است. کابینت ها از فلز، چوب جامد، MDF و روکشی از همین جنس یا لمینت ساخته می شوند. همچنین رنگ بندی بسیار گوناگونی دارند. هنگام خرید کابینت باید سبکی، دوام و مقرون به صرفه بودن را با هم در نظر داشته باشید.

برای مثال کابینت های با در های فولادی ضد زنگ و چوب جامد مقاومت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارند؛ اما قیمت بیشتری دارند. لمینت ها نیز بسیار سخت و مقاوم اند؛ اما ممکن است ظاهرشان با همه سلیقه ها مطابقت نداشته باشد. البته نکته ای که در انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن بهتر است خاطرتان باشد این است که کاملا انعطاف پذیر اند و شما می توانید آن ها را مجددا با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید.

کابینت آشپزخانه3

  • توجه به قطعات کابینت

نکته مهم بعدی توجه قطعات مختلف کابینت است. برای مثال نمی توان از دسته های کابینت به آسانی عبور کرد. این دسته ها در طرح ها و جنس های مختلف روی کابینت نصب می شوند. از مدل های میله ای تا مدل های استوانه ای ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا دستگیره های وابی سابی از جنس برنج. دستگیره ها معمولا رنگی متضاد با رنگ کابینت دارند؛ اما بسته به سلیقه شما ممکن است کاملا شبیه به طرح و رنگ کابینت ساخته شوند.

جمع بندی

کابینت ها بخش جدا نشدنی آشپزخانه هستند. آن ها فضای ذخیره سازی زیادی در اختیار افراد قرار می دهند و برای هر آشپزخانه ای ضروری اند. علاوه بر این مهم ترین عاملی که روی ظاهر آشپزخانه و حتی کل خانه تاثیر می گذارد، کابینت ها هستند. در نتیجه بهتر است هنگام انتخاب کابینت مواردی را در نظر بگیرید. در این مقاله این موارد را که عبارت اند از تمرکز بر کشو ها، استفاده از کابینت های دیواری، توجه به در، جنس و قطعات مختلف کابینت ها و استفاده از پانل های مخصوص، با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم.