3/5 امتیاز از (1 رای )

دکوراسیون خانه های کم نور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که در خانه ای زندگی می کنید که به دلیل طراحی غیر اصولی و یا کمبود فضا فاقد روشنایی کافی می باشد، با یک طراحی ماهرانه و خلاقانه می توان فضای کم نور و دلگیر آن را به فضایی دلباز و روشن تبدیل کرد.

دکوراسیون خانه های کم نور

3/5 امتیاز از (1 رای )

ایده های جالب برای دکوراسیون خانه های کم نور

زندگی در خانه ای کم نور بسیار خسته کننده و دلگیر است، از اینرو می توان با استفاده از یکسری ایده های جذاب و خلاقانه دکوراسیونی روشن و دلباز را ایجاد کرد. برخی از این این ایده های جذاب که به صورت مختصر با آن ها آشنا خواهیم شد عبارتند از: استفاده از آینه، استفاده از کفپوش براق و درخشان، انتخاب رنگ های روشن، استفاده از تابلو ها و آثار هنری با پس زمینه روشن، استفاده از پنجره های سقفی و بزرگ، استفاده از درب های فرانسوی،  نصب پرده مناسب و موثر در روشنایی فضا، انتخاب منابع نوری مناسب و توجه به رنگ مبلمان.

دکوراسیون خانه های کم نور

استفاده از آینه

 بهتر است بدانید استفاده از آینه یک گزینه بسیار مناسب جهت افزایش نور در خانه های کم نور محسوب می شود. آینه به نوعی باعث زیباتر شدن فضای خانه می شود و با انواع  سبک دکوراسیون هم خوانی دارد. در واقع استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی باعث روشن تر شدن خانه ها می شود، زیرا به افزایش تجسم نور طبیعی در فضای داخلی کمک شایانی می کند. برای یک طراحی زیبا و بی نظیر می توانید از تعدادی آینه کوچک در محیط استفاده کرد. همچنین برای بزرگ تر شدن و روشن تر شدن فضا می توانید از آینه های بزرگ در مکان های مختلفی از منزل خود استفاده کنید.

استفاده از اینه در دکور داخلی منزل

استفاده از کفپوش براق و درخشان

از دیگر ایده های جذاب برای دکوراسیون خانه های کم نور استفاده از کفپوش های براق و درخشان است. در واقع انتخاب کفپوش های براق به نوعی موجب می شود فضای خانه شما روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد. همچنین از دیگر روش های کاربردی استفاده از کفپوش های چوبی با رنگ روشن، کرم رنگ و سفید است. از دیگر فاکتورهای موثر در دکوراسیون خانه های کم نور می توان به نوع جنس کفپوش اشاره کرد.

استفاده از کفپوش براق و درخشان

انتخاب رنگ های روشن

 یکی از روش های مهم و موثر دیگر در روشن کردن خانه کم نور استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون و وسایل مختلف است. در واقع برای انجام این کار می توان دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری های روشن و یا رنگ های مخصوص به رنگ روشن تغییر داد. لازم به ذکر است که برای طراحی دکوراسیون خانه های کم نور می توان رنگ های سبز روشن، سفید و آبی کمرنگ انتخاب کرد. بهتر است بدانید استفاده از مبل های بزرگ، لوازم چوبی و دیوارهای با رنگ تیره به نوعی باعث تاریک دیده شدن فضای مورد نظر می شود. در صورتی که فضای خانه شما روشن و نور گیر نباشد، بهتر است در طراحی و دکوراسیون داخلی آن  از تنالیته های روشن رنگ ها استفاده کرد.

استفاده از رنگهای روشن در منزل

 استفاده از تابلو ها و آثار هنری با پس زمینه روشن

ممکن است برخی از افراد در خانه هایی زندگی کنند که پنجره ایی نداشته باشد، از اینرو می توان با  نصب تابلوهایی که حس پنجره را به شما می دهند روشنایی مصنوعی و جذابی را به فضای خانه خود هدیه کرد. تابلوهای با پس زمینه رنگ سفید بهترین گزینه برای انجام این کار محسوب می شوند، از اینرو با نصب تابلوهایی با پس زمینه سفید می توان کمبود نور در فضای خانه خود را جبران کرد.

 استفاده از تابلو ها و آثار هنری با پس زمینه روشن

استفاده از پنجره های سقفی و بزرگ

از دیگر ایده های جذاب در طراحی و دکوراسیون خانه های کم نور استفاده از پنجره های سقفی و بزرگ است. برای پر نور شدن فضا می توانید پنجره های خانه خود را با پنجره های سرتاسری و بزرگ تر عوض کنید. همچنین در صورتی که خانه شما ویلایی باشد می توان از پنجره های سقفی استفاده کرد، زیرا نور زیادی را وارد فضای خانه شما می کنند. پیشنهاد می کنم از مقاله در و پنجره های چوبی و مزایا و معایب آن دیدن کنید.

استفاده از پنجره های قفی بزرگ

دکوراسیون خانه کم نور با پنجره در سقف

استفاده از درب های فرانسوی

 به جرات می توان گفت استفاده از درب های فرانسوی معجزه گر خانه های بدون پنجره و کم نور هستند. بهتر است بدانید این نوع درب ها به دلیل ساختار خاصی که دارند درصد بالایی از نور را به داخل خانه انتقال می دهند.

استفاده از درب های فرانسوی

استفاده از درب های فرانسوی

نصب پرده مناسب و موثر در روشنایی فضا

در صورتی که خانه شما کوچک است و از روشنایی کافی برخوردار نیست بهتر است از پرده های متناسب با فضای خانه خود استفاده کنید. در این فضاها باید پرده های حریر و نازک با رنگ های روشن را به جای پرده های ضخیم و رنگ تیره انتخاب کرد. در واقع استفاده از این نوع پرده ها موجب می شود فضای خانه شما دلبازتر و روشن تر به نظر برسند.

استفاده از پرده مناسب حریر

انتخاب منابع نوری مناسب

از دیگر عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون خانه های کم نور استفاده از منابع نوری مناسب است. برای روشن شدن فضای خانه خود بهتر است تنها به داشتن یک لوستر اکتفا نکنید، از اینرو  بهتر است از نور مخفی و منابع نورانی نقطه ای در سقف کاذب استفاده شود. همچنین می توانید برای روشن شدن فضای داخلی می توان از منابع نور نقطه ای در قسمت های مختلفی همچون اثر هنری، مجسمه و تابلوهای نقاشی استفاده کنید. از دیگر منابع نوری موثر می توان به چراغ های تزئینی زمینی و دیواری، چراغ های مطالعه رو میزی و آباژورها اشاره کرد. دیگر منابع روشنایی که امروزه به طور گسترده ای جهت روشن کردن فضای مورد نظر استفاده می شوند، لامپ های ال ای دی هستند. بد نیست بدانید این نوع لامپ ها یک نسل جدید از منابع روشنایی هستند که به نور طبیعی شباهت زیادی دارند.

انتخاب منابع نوری مناسب

انتخاب منابع نوری مناسب

رنگ مبلمان

بهتر است بدانید رنگ مبل ها ارتباط بسیار نزدیکی در تیره یا روشن شدن فضای خانه دارد. قبل از طراحی دکوراسیون داخلی باید به انتخاب رنگ مبل ها توجه و دقت لازم را داشته باشید. برای داشتن فضایی دلباز و روشن می توانید از مبلمانی با طرح ها و رنگ های روشن استفاده کنید. همچنین برای داشتن فضایی زیبا و بی نظیر می توان این نوع مبل های رنگ روشن را با  اکسسوارها و میز جلو مبلی ترکیب کرد.

رنگ مبلمان روشن