لطفا امتیاز بدهید

برای این که فضای کوچک آپارتمان ها بزرگ تر دیده شود باید به مهارت های اولیه سازماندهی فضای آزاد مسلط بود. اگر آپارتمان کوچک 50 متری ای را در اختیار دارید که دو اتاق دارد، می توانید با خلاقیت و مهارت های خود کاری کنید که اندازه اش چهار خوابه به نظر برسد. بیشتر آپارتمان های 50 متری را یک خوابه می سازند که چالش هایی را برای ساکنین در پی دارد. برای مثال موجب می شود که اگر فرزندی دارید برای اختصاص دادن جایی برای او به طور جدی درمورد طراحی اتاق دیگر فکر کنید. در این مقاله قصد داریم درمورد دکوراسیون داخلی آپارتمان 50 متری بحث کنیم و نکات لازم را یادآور شویم. انواع طراحی دکوراسیون داخلی در سایت خانه معمار قابل مشاهده هستند. شما می توانید از این طراحی های خلاقانه و پر کاربرد ایده بگیرید.

برای طراحی دکوراسیون آپارتمان 50 متری چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

apartment interiors decoratin

پیش از این که عناصر اصلی دکور را انتخاب کنید، پروژه ای تنظیم کنید و در آن کل فضایتان را به مناطقی که می خواهید در آینده در هر جا قرار بگیرند، تقسیم کنید. شما به یک اتاق خواب (اگر فرزند دارید، دو اتاق)، یک فضای کاری (دفتر کار در صورت لزوم)، سرویس بهداشتی و حمام و یک آشپزخانه نیاز دارید. کار دیگری که در این مرحله باید انجام دهید این است که ویژگی های جزئی تر آپارتمان را در نظر آورید. لازم است به طور واضح تصور کنید که هر منطقه دقیقا در کجا قرار خواهد گرفت. علاوه بر این باید بتوانید این مناطق را در حالی که نسبت فضای آزادی را حفظ می کنید، با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه این موارد را مفصل تر توضیح می دهیم.

  • محل قرارگیری آشپزخانه

شما برای طراحی موفقیت آمیز فضایی برای پخت و پز و غذاخوری در خانه یک خوابه 50 متری به حدود 9 متر مربع فضا نیاز دارید. این طراحی به شما کمک می کند که بتوانید مبلمان را به صورت زاویه ای بچینید. این نوع چیدمان مبل فضای زیادی را اشغال نمی کند و باعث می شود که بتوانید تمام لوازم ضروری خود را با آسانی بیشتری در آن جای دهید.

  • هال

مهم ترین نکته هنگام طراحی تامین نور پذیرایی است. بهترین کار این است که هال در نزدیکی پنجره قرار داشته باشد. در این حالت نور طبیعی به همراه افزودن لامپ های اضافی گوشه ای آرامش بخش را ایجاد می کند.

apartment interiors decoratin-2

  • اتاق خواب

یک اتاق خواب به طور معمول باید شامل تخت، مبلمان و کمد لباس باشد. شما کلا 50 متر فضای آزاد در اختیار دارید و اگر فرزندی هم داشته باشید و بخواهید اتاق دیگری را برای او در نظر بگیرید، لازم است تنها لوازم ضروری را در آن جای دهید. در این خانه ها فقط یک تختخواب، کمد لباس و یک دراور کافی است.

ممکن است تصور کنید که در این خانه کوچک لزومی ندارد فضای اضافه ای را برای طراحی تراس آپارتمان در نظر بگیرید. در حالی که این فضای کوچک می تواند به طور قابل توجهی مفید واقع شود. می توانید از آن به عنوان اتاق کار بهره ببرید یا به هال و پذیرایی متصلش کنید و فضای مفید را گسترش دهید.

پیشنهاد دیگر این که هنگام رنگ زدن دیوار ها بهتر است فقط رنگ های روشن را برگزینید. این رنگ ها آپارتمان را از نظر بصری گسترده تر نشان می دهند و پر نور ترش می کنند. کاغذ دیواری اتاق خواب با رنگ تیره نیز به هیچ عنوان در دکوراسیون داخلی آپارتمان 50 متری توصیه نمی شوند.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آپارتمان 50 متری

apartment interiors decoratin-3

  • مینیمالیسم روشن

در این سبک پالت اصلی رنگ سفید است؛ زیرا همان گونه که اشاره کردیم رنگ های تیره فضا را خفه و کوچک نشان می دهند. برای دیگر مناطق خانه می توانید این گزینه ها را در نظر بگیرید: رنگ فیروزه ای روشن برای سرویس بهداشتی و حمام احساس خنکی را به افراد القا می کند. قهوه ای خیلی روشن می تواند دکوراسیون پذیرایی را پر از آرامش نشان دهد و اتاق خوابی که به رنگ خاکستری روشن است فضایی آرام برای استراحت شمرده می شود.

  • طراحی با تکنولوژی بالا

این سبک تلفیقی است از سبک های کلاسیک و مدرن. این دو سبک ناهماهنگ و ناسازگار به خوبی تکمیل کننده یکدیگر هستند و احساسی کاملا منحصر به فرد به ارمغان می آورند. پالت رنگی در این سبک نیز مانند مینیمالیسم به رنگ های روشن اختصاص دارد. عناصر روشن داخلی مانند مبل بنفش یا نارنجی سبک مینیمالیسم در طراحی داخلی را را مشخص می کنند. با به حداقل رساندن مبل ها فضا آزاد تر به نظر می رسد. همچنین با پارتیشن بندی به کمک پارتیشن های گچی کم حجم هال و پذیرایی از آشپزخانه و اتاق خواب جدا می شوند.

  • طراحی نسل جدید

کسانی که در دکوراسیون داخلی آپارتمان 50 متری به طراحی مینیمالیسم علاقه ای ندارند، می توانند طراحی نسل جدید را جزو انتخاب هایشان قرار دهند. در این سبک هیچ رنگ غالب و اصلی ای به چشم نمی خورد و رنگ های روشن و تیره با هم ادغام می شوند. همچنین وظیفه روشن تر کردن فضا را انواع الگو ها و عناصر تزیینی اضافه بر عهده دارند. رنگ های خاکستری غالب نیز موجب می شوند تا راحتی بیشتری را در هال و پذیرایی خود تجربه کنید.

جمع بندی

طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان 50 متری ممکن است به دلیل فضای بسیار کوچکی که در اختیار دارید، دشوار به نظر برسد. ممکن است ایجاد دو اتاق خواب را در آن غیر ممکن بدانید؛ در حالی که با کمی خلاقیت و تسلط کافی بر مهارت های طراحی دکوراسیون می توانید به آن دست یابید. انتخاب رنگ در این خانه ها باید با دقت بیشتری صورت گیرد و با سبک مورد نظرتان هماهنگ باشد. برای مثال در سبک مینیمالیسم رنگ غالب رنگ روشن است و در طراحی نسل جدید رنگ های تیره و روشن با یکدیگر ترکیب می شوند. به طور کلی پیشنهاد می دهیم به دلیل محدود بودن فضا از غلبه رنگ های تیره بپرهیزید تا فضایتان کوچک تر به نظر نرسد. در این مقاله نکات مهمی را که لازم است در طراحی این دکوراسیون ها بدانید، بررسی نمودیم و سبک های مختلف آن را معرفی کردیم.