لطفا امتیاز بدهید

اگر به تازگی نقل مکان کرده اید و یا می خواهید فضای فعلی آپارتمان کوچک خود را تزئین کنید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، این مقاله برای شما است. تزیین خانه های کوچک به دلیل کمتر بودن فضا و امکانات کار دشواری است؛ اما اگر بدانید که چگونه باید از محیط بهترین استفاده را ببرید، می توانید تزیین آپارتمان کوچک ایرانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از آن لذت ببرید. راهکار ها و ایده های زیادی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا در فضای کوچک خانه خود احساس راحتی بیشتری کنید. در این مقاله به برسی این ایده ها خواهیم پرداخت. شما می توانید برای دیدن ایده های بیشتر درباره طراحی دکوراسیون داخلی به سایت خانه معمار مراجعه فرمایید.

تا جایی که می توانید سعی کنید همیشه خانه را مرتب نگه دارید.

تزیین آپارتمان کوچک ایرانی

شاید خودتان بهتر از هر کس دیگری بدانید که چقدر شلوغی و بهم ریختگی می تواند فضای آپارتمان های کوچک را تنگ تر از واقعیت نشان دهد؛ به گونه ای که ممکن است دیگر جایی برای وسایل ضروری باقی نماند و حتی نتوانید به راحتی در خانه خود قدم بزنید.

شما برای ایجاد محیطی باز باید زمین خانه را خالی کنید. سعی کنید در تزیین آپارتمان کوچک ایرانی خود، تا جای ممکن وسایل آویزان را به کار ببرید تا بتوانید زمین را خالی نگه دارید و به فضای باز خود اضافه کنید. برای مثال می توانید چند شلف دیواری به کار ببرید تا فضای شما بسیار بزرگ تر نشان داده شود.

فراموش نکنید که وسایل تاشو در تزیین آپارتمان کوچک ایرانی همیشه بهترین گزینه هستند.

قطعا می دانید که یکی از برترین ایده ها در طراحی و دیزاین خانه های کوچک، استفاده از وسایل تاشو است. این وسایل به شما کمک می کنند تا در صورت نیاز، فضای بیشتری را در اختیار خود داشته باشید؛ برای مثال می توانید از مبلمان تاشو استفاده کنید و زمانی که نیازی به استفاده کردن از آن ها ندارید، آن ها را در گوشه ای جمع کنید و از محیط لذت ببرید.

نگران این مسئله نباشید که این گونه از مبلمان و وسایل تاشو، مدل ها و طرح های محدودی دارند و نمی توان از آن ها در تزیین آپارتمان کوچک ایرانی استفاده کرد؛ زیرا این روز ها با افزایش تعداد افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند، تولید وسایل تاشو نیز افزایش پیدا کرده است و در مدل های متنوع و گوناگونی در ابعاد و رنگ های مختلف ساخته می شوند و می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید.

هیچ گاه ترکیب رنگی مخصوص تزیین آپارتمان کوچک ایرانی را فراموش نکنید!

ترکیب رنگی

بهتر است که در دکوراسیون آپارتمان های کوچک از رنگ های روشنی مانند سفید، کرم و طوسی بسیار روشن استفاده کنید. مثلا هنگام انتخاب مبلمان خود، هیچ گاه به سراغ رنگ های تیره نروید و همیشه رنگ های روشن و خنثی را انتخاب کنید تا محیط خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. علاوه بر این موضوع، بسیار مهم است که مبلمان انتخابی شما کم حجم باشد؛ در یک فضای ۱۵ متری، داشتن یک مبل پر حجم با رنگ تیره ای مثل قهوه ای، می تواند فضا را بسیار کمتر از آن چیزی که واقعا هست نشان دهد.

شما باید در تزیین آپارتمان کوچک ایرانی خود از رنگ های روشن و یا پاستلی استفاده کنید و آن ها را در تمام عوامل اصلی خانه مانند دیوار ها و سقف به کار ببرید. شاید این که در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید تقصیر شما نباشد؛ اما اینکه خانه خود را طوری طراحی کرده اید که کوچک تر از اندازه واقعی اش به نظر می رسد، قطعا تقصیر شما است. با استفاده از رنگ های روشن در دیوار ها سعی کنید تا استایل شخصی خود را نشان دهید. می توانید از برخی از کاغذ دیواری های رنگ روشن نیز استفاده کنید تا بتوانید طرح های ساده و شادی را به خانه خود اضافه کنید. دقت داشته باشید که طرح های انتخابی شما در کاغذ دیواری، هیچ گاه نباید تیره و شلوغ باشند.

نور پردازی را جدی بگیرید.

نور پردازی

به این دلیل که خانه ها و آپارتمان های کوچک در فضایی فشرده ساخته شده اند؛ معمولا به پنجره های بزرگ دسترسی ندارند و نور کافی به آن ها نمی رسد. برای همین بسیار مهم است که یک نور پردازی داخلی عالی انجام دهید تا بتوانید نور را به خانه خود برگردانید. می توانید در فضا های مختلف خانه چراغ های متفاوتی نصب کنید و برای زیبایی بیشتر به سراغ لوستر ها و آباژور های مختلف بروید. برای این که نتیجه نورپردازی چشمگیر تر باشد، می توانید به سراغ انتخاب سرامیک هایی بروید که متریال براقی دارند و نور را به خوبی بازتاب می دهند. این نوع از سرامیک ها به شما کمک می کنند تا فضای خانه را دلباز تر نشان بدهید. به یاد داشته باشید که در فضا هایی مانند فضای نشیمن، تا حد امکان نباید از نور ها و لوستر های نقطه ای استفاده کرد و بهتر است از نور های هالوژنی استفاده کنید تا بتوانید نوری یکسان را در محیط دل خواهتان ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

جمع بندی

با گسترش شهر نشینی و بیشتر شدن تراکم شهر ها، فضای زندگی به ازای هر فرد کمتر شده است. در شهر های بزرگ افراد زیادی در خانه های کوچک و با متراژی پایین زندگی می کنند که اکثر این خانه ها نورگیر مناسب و قابل توجهی ندارند و این باعث چند برابر شدن مشکل می شود؛ اما داشتن یک طراحی داخلی مناسب، کمک می کند تا فضای خانه بزرگ تر به نظر برسد و آرامش و زیبایی خانه را چند برابر خواهد کرد. برای این که بتوانید خانه کوچک خود را تزیین کنید باید برخی از نکات حرفه ای را در نظر داشته باشید و با توجه به آن ها اقدام به تغییر دادن دکوراسیون خانه کنید. در این مقاله به بررسی ایده ها و نکاتی برای تزیین آپارتمان کوچک ایرانی پرداختیم.