لطفا امتیاز بدهید

انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق خواب پسرانه می تواند کاری دشوار باشد؛ زیرا هنگام انتخاب باید به جزئیاتی مانند مبلمان، سبک دکوراسیون و از همه مهم تر به سلیقه و نوع شخصیت پسر خود توجه کنید. از سوی دیگر تمام وسایل اتاق باید از نظر سبک و رنگ با یکدیگر و با رنگ دیوار هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر در اتاق از ست چوبی استفاده شده است، رنگ دیوار ها باید با آن تناسب داشته باشد. برای راهنمایی بیشتر در این مقاله قصد داریم تعدادی رنگ اتاق خواب پسرانه را به همراه دکوراسیون متناسب با آن مورد بررسی قرار دهیم.

شما نیز اگر تمایل دارید درمورد تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید وارد سایت خانه معمار شوید و ایده های متفاوت و جذابی را درمورد ترکیب رنگ های گوناگون مشاهده کنید.

بهترین رنگ ها برای اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه

  • خاکستری

تصور نکنید که رنگ خاکستری برای اتاق خواب پسران رنگی خسته‌ کننده است. در واقع خاکستری رنگ ساده و شیکی است که می ‌توانید با هر رنگ و سبکی ترکیبش کنید. علاوه بر این، این رنگ مناسب پسران در تمام سنین است؛ یعنی شما می‌ توانید آن را برای پسرتان انتخاب کنید؛ چه نوجوان باشد و چه کودک.

وقتی که خاکستری را برای رنگ دیوار انتخاب می ‌کنید، بهتر است بدانید که چه رنگ های دیگری را می شود با آن ترکیب کرد. از آنجایی که رنگ خاکستری در سایه ‌های مختلف موجود است، شما می ‌توانید با توجه به قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی و سلیقه فرزندتان بهترین آن را برگزینید.

تختخواب ساده و سیاه به همراه مبلی با همین رنگ به خوبی با این رنگ اتاق خواب پسرانه هماهنگ می شود. به طور کلی رنگ خاکستری با بیشتر رنگ ها هماهنگ می شود و تقریبا محدودیتی در این زمینه مشاهده نمی شود.

علاوه بر این، برای خاکستری متوسط و تیره، می‌ توانید رنگ های پاستلی و سفید شفاف را انتخاب کنید. سفید با خاکستری هارمونی متضادی ایجاد می‌ کند و ترکیبشان با یکدیگر می تواند در نوع خود جالب و جذاب باشد. همچنین این رنگ ها حس آرامش و آسایش را به ساکنان منتقل می کنند. این ویژگی یکی از ویژگی های بارز هر اتاق خوابی باید باشد. از طرف دیگر این رنگ ها باعث می‌ شوند که اتاق خواب پسران پر جنب و جوش و شاداب به نظر برسد.

  • بژ

رنگ بژ که معمولا در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای رنگ اتاق خواب پسرانه نیز انتخاب مناسبی باشد. البته در کنار رنگ بژ باید فضای مناسبی ایجاد کنید تا بهتر خود را نشان دهد. بهترین و سازگار ترین مبل با این رنگ، مبل های چوبی هستند. همچنین استفاده از پرده های سرمه ای با اکسسوری های مشکی ایده جذابی است. اشیاء تزیینی که در اتاق استفاده می کنید، می تواند چراغ، قاب عکس یا تابلو های دکوراتیو یا حتی میله خاص  پرده اتاق باشد.

رنگ بژ برای اتاق

  • آنتراسیت

گزینه دیگری که برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه می توانید در نظر بگیرید، رنگ آنتراسیت است. آنتراسیت تُن خاصی از رنگ خاکستری است که معمولا برای تزیین اتاق خواب به کار می برند. این رنگ برای رنگ اتاق خواب نوجوانان ترجیح داده می‌ شود؛ زیرا جو خنک و مطبوعی ایجاد می‌ کنند که برای پسر های جوان جذاب است.

این رنگ ظاهری مدرن به اتاق خواب می‌ دهد که هم مطابق با سلیقه والدین است و هم فرزندان. شما می ‌توانید از تن ‌های طبیعی همراه با دیوار های آنتراسیت برای داشتن یک دکوراسیون اتاق خواب دلپذیر بهره ببرید. برای این که دکوراسیون اتاق خواب ظاهر بهتری داشته باشد، می توانید از مبلمان های چوبی تیره استفاده کنید. همچنین اشیاء فلزی با این رنگ هماهنگ اند.

  • نارنجی

هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه احتمالا نارنجی آخرین رنگی است که به ذهن شما خطور می کند. اما مطمئن باشید که این رنگ می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد و شخصیت کودکان را به خوبی منعکس کند. اگر کودک پر انرژی ای دارید که به رنگ های پاستلی علاقه دارد، این رنگ برای او بسیار مناسب است. استفاده از برخی وسایل تزیینی که با رنگ نارنجی سازگاری دارند نیز ایده مناسبی خواهد بود. بهترین رنگی که با نارنجی ترکیب می شود، رنگ بژ است؛ بنابراین مبلمان با این رنگ می تواند انتخاب خوبی باشد.

اتاق پسرانه آبی

  • سبز

سبز نیز مانند بیشتر رنگ ها سایه های بسیار زیادی دارد. شما می توانید از سبز ارتشی گرفته تا سبز دریایی روشن را برای اتاق خواب پسر خود انتخاب کنید. این تماما بستگی به سلیقه پسر شما دارد که کدام سایه رنگ سبز را می پسندد. اگر وسایل چوبی زیادی در اتاق خواب پسر خود دارید، رنگ سبز بهتر خود را نشان خواهد داد. برای زیبایی بیشتر می توانید مبلمان چوبی با رنگ روشن را در اتاق به کار ببرید.

  • آبی آسمانی

برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه آبی آسمانی رنگی کلاسیک به شمار می رود. اگر می خواهید که در انتخاب رنگ اتاق خواب و تهیه کردن وسایل مناسب و سازگار با آن کمتر با مشکل مواجه شوید، رنگ آبی آسمانی را انتخاب کنید. هرچند رنگ آبی آسمانی رنگ ساده و پایه ای است، مطمئن باشید که بیشتر کودکان آن را دوست دارند. اضافه کردن تزیینات نیز می تواند اتاق را زیبا تر نشان دهد. علاوه بر این رنگ آبی آسمانی با دیگر رنگ ها به خصوص رنگ سفید سازگاری زیادی دارد و خود را بسیار زیبا تر نشان می دهد.

جمع بندی

انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق خواب پسر ها می تواند کار مشکلی باشد. چراکه پسر ها سلیقه های بسیار متفاوتی دارند و انتخاب رنگی که هم با دکوراسیون سازگار باشد و هم فرزند شما آن را دوست داشته باشد، کار سختی است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم یک سری رنگ اتاق خواب پسرانه را که سازگاری زیادی با دکوراسیون های مختلف دارند و در عین حال با سلیقه بیشتر کودکان همسو هستند، نام ببریم و درمورد هر یک توضیح دهیم.