لطفا امتیاز بدهید

طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری به دلیل بزرگ بودن خانه ممکن است مشکل باشد؛ اما اگر طراحی مناسب داشته باشید، هر کسی که پایش را به درون خانه شما بگذارد، از شدت زیبایی خانه شگفت زده خواهد شد. ما در این مقاله بهترین ایده های طراحی داخلی خانه دوبلکس را بیان می کنیم تا خانه شما در عین ساده بودن، شیک و مجلل به نظر برسد. البته ما بیشتر بر روی طراحی داخلی مدرن تمرکز خواهیم کرد. برای اینکه خانه دوبلکس شما بهترین طراحی داخلی را داشته باشد، لازم است که از بهترین نقشه ساختمان دوبلکس استفاده کنید.

برای مشاهده سایرنقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

آشنایی با نکاتی در طراحی خانه دوبلکس

فرقی ندارد که در حال طراحی یک خانه معمولی باشید یا دوبلکس. پیش از شروع طراحی داخلی، لازم است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه نوع سبک دکوراسیونی را در نظر دارید؟
  • مهم ترین قسمت خانه شما کجاست؟
  • بودجه شما چقد است؟
  1. طراحی راه پله

همانطور که می دانید خانه دوبلکس دو طبقه است و راه پله محور خانه های دوبلکس محسوس می شود. بهتر است محل قرار گیری راه پله خانه دوبلکس را با توجه مساحت خانه تعیین کنید. راه پله ها انواع مختلفی مانند سنتی، چوبی، مارپیچ، شیشه، سنگی، مرمر، نرده دار، مدرن و… دارند.

اگر راه پله های چوبی را انتخاب می کنید، رنگ دیوار را متناسب با رنگ چوب مانند سبز انتخاب کنید. برای ایجاد تقارن می توانید روی دیوار کنار راه پله آینه قرار دهید. راه پله های معلق اتاق را روشن می کنند و فضا را خیالی می کنند. نرده های شیشه ای نامرئی در کنار راه پله های فولادی در خانه هایی با سبک معاصر استفاده می شوند. اگر می خواهید طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری ظاهر مجللی داشته باشد، از آهن فرفورژه در نرده های خود استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری

  1. استفاده از رنگ های مختلف

کل طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری به رنگ انتخابی شما وابسته است. ممکن است رنگ هر اتاق یا هر طبقه متفاوت باشد. مثلا اتاق خواب ها با رنگ های آرامش بخش مانند بژ یا خاکستری روشن زیبا تر می شوند. رنگ های طبقه همکف نیز می تواند پررنگ تر باشد. بعضی از رنگ هایی که در خانه های مدرن استفاده می شوند عبارتند از:

  • آبی: رنگ های آبی روشن آرامش را به خانه شما می آورند و برای رنگ اتاق خواب مناسب هستند. رنگ های آبی تیره را می توان با آبی روشن ترکیب کرد و یک طرح دوگانه زیبا را خلق کرد.
  • صورتی: رنگ صورتی فقط برای اتاق کودکان نیست. صورتی به دلیل انعکاس نور و روشن تر کردن آن، نوعی توهم فضایی ایجاد می کند. می توانید آن را با رنگ های خنثی ترکیب کنید.
  • سفید: رنگ سفید نماد آرامش، خلوص و پاکی است و با هر رنگ دیگری ترکیب می شود. این رنگ در سقف و دیوار ها اتاق شما را بزرگ تر نشان می دهد و بهترین رنگ برای طراحی خانه های دوبلکس 100 متری است.
  • رنگ های پاستلی: این رنگ ها در طراحی خانه های مدرن بسیار رایج هستند. رنگ های تیره و متضاد در کنار رنگ های پاستلی باعث می شوند که فضا های مختلف خانه از یکدیگر جدا شوند. اگر اتاق نشیمن رنگ روشن دارد، برای ناهارخوری و آشپزخانه رنگ تیره گزینه بهتری است.
  1. نورپردازی

چراغ های سقف های کاذب یا لوستر ها در اتاق نشیمن، ظاهری زیبا و روشن به خانه شما می دهند. اگر فکر می کنید که لوستر ها مناسب نیستند، لامپ های آویز را انتخاب کنید. چراغ های آویز سقف را بلند تر نشان می دهند. همچنین لازم است چراغ هایی را در نزدیکی راه پله قرار دهید. بهتر است برای ایجاد آرامش از نور سفید استفاده کنید. آینه ها نیز در روشن تر کردن و بزرگ تر کردن اتاق ها و نورپردازی داخلی نقش مهمی دارند. در قسمت های مختلف مانند اتاق نشیمن و راه پله آینه های تزئینی قرار دهید تا ظاهر فضا بهبود پیدا کند.

دکوراسیون خانه دوبلکس

  1. طراحی اتاق نشیمن

بسته به مساحت خانه می توانید به سراغ مبل های شیک و مجلل بروید یا مبل های ظریف و مینیمال را انتخاب کنید. دیگر وسائل تزئینی مانند گلدان، میز جلو مبلی، عسلی، قفسه کتاب، گیاهان آپارتمانی و… به هر چه زیبا تر شدن طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری کمک می کنند.

همچنین می توانید با استفاده از پارتیشن ها ظاهری باکلاس در اتاق نشیمن خود و دیگر قسمت های خانه ایجاد کنید. بهتر است چوب پارتیشن سنتی باشد. اگر اتاق نشیمن در طبقه همکف قرار بگیرد، فضای اتاق را به ایوان متصل کنید. با این کار شما هر وقت که دوست داشتید، می توانید به ایوان بروید و از منظره بیرون لذت ببرید.

  1. طراحی اتاق ناهارخوری

میز ناهارخوری مدرن، میز ناهارخوری سنتی چوبی یا سنگی برای طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری مناسب به نطر می رسند. برای ایجاد یک ظاهر شیک و مجلل، یک میز بلند انتخاب کنید و یک نیمکت در یک طرف آن قرار دهید و در طرف دیگر صندلی ها را اضافه کنید. همچنین می توانید جدید ترین طرح های میز و صندلی ناهارخوری را ببینید تا ایده های جدید به ذهنتان برسد.

یکی از رایج ترین روش ها این است که اتاق ناهارخوری را با آشپزخانه ادغام کنید. در این صورت در حال آشپزی با دیگر اعضای خانواده در ارتباط باشید یا در زمان مهمان داشتن، با آن ها حرف بزنید و سرگرمشان کنید.

دکوراسیون خانه دوبلکس

  1. تزئین دیوار ها

دیوار های آپارتمان های دوبلکس اغلب بلند هستند و در صورت خالی ماندن آن ها، فضای خانه بی روح خواهد شد. می توانید از فروشگاه ها تابلو های چاپی بزرگ بخرید. همچنین می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید.

جمع بندی

بسته به انتخاب طرح داخلی، می توانید راه های زیادی را برای دکوراسیون خانه امتحان کنید. فرش های زیبا، مبلمان باکیفیت، راه پله شیک، پنجره های بزرگ، رنگ های متفاوت و… می توانند انتخاب های شما باشند. شما می توانید با ترکیب سبک های سنتی و مدرن، طراحی خانه دوبلکس خود را منحصر به فرد کنید. نوع سبک، نوع چیدمان و رنگ ها باید سلیقه ساکنان خانه را نشان دهند. برای طراحی داخلی خانه دوبلکس 100 متری باید برنامه ریزی گسترده ای داشته باشید و تا می توانید خلاقیت را چاشنی کار خود کنید.