بسیاری از کسانی که می خواهند با طبیعت ارتباط برقرار کنند و آن را به خانه خود بیاورند، سراغ ویلا هایی می روند که حداقل نصف متراژش به حیاط و باغ اختصاص داشته باشد. ویلا ها معمولا خارج از شهر ساخته می شوند و محلی هستند برای تفریح و استراحت خانواده ها؛ از این رو بیشتر افراد آن ها را هر طور که بخواهند دیزاین می کنند. برخی از باغ ویلا ها به گونه ای ساخته می شوند که سهم ویلا 50 درصد و سهم باغ 50 درصد متراژ کل زمین باشد. در این  مقاله به بررسی ویژگی های نقشه باغ ویلا 700 متری می پردازیم. شما نیز می توانید وارد سایت خانه معمار شوید و بهترین، دقیق ترین و خلاقانه ترین نقشه باغ ویلا ها را مشاهده کنید، ایده بگیرید و هر کدام را که تمایل دارید، تهیه نمایید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

انواع نقشه باغ ویلا 700 متری

700 meter villa garden map

  • نیم خانه و نیم باغ

برخی از نقشه های باغ ویلا ها به گونه ای هستند که در آن ها حجمی از زمین مختص ویلا در ضلع شمالی و یک باغ بزرگ در ضلع جنوبی ایجاد شده است. با این حال در وسط قسمت های شمالی ویژگی خاصی که قطعه ای جنگل مانند است، افزوده شده است. طراحان تلاش کردند با افزودن برخی از ویژگی های دیگر و با مهم کردن فضا های بیرونی به همان اندازه فضا های داخلی، خانه های سنتی را در ذهن تداعی کنند. آن ها برای این کار این دو بخش را مانند صفحه شطرنج کاملا برابر طراحی کردند.

  • کاشت درختی در وسط منزل

در یک نقشه باغ ویلا 700 متری مشاهده کردیم که به جای این که درختی را در لبه باغچه بکارند، در مرکز خانه قسمتی را برایش طراحی کردند. در این طراحی خاص، متفاوت و خلاقانه درخت را از تمام نقاط خانه می توان مشاهده کرد. دور این درخت محلی شده بود برای گردهمایی اعضای خانواده در موقعیت ها و مراسمات خاص. در این صورت خود ویلا مانند آلاچیق مدرن شد که در وسط فضای باز جنگل مانندی قرار دارد. میان باغ و ویلا و داخل و خارج در این نقشه ارتباطی عمیق برقرار شده است و آن ها تنها با طراحی باغچه یا یک درخت کوچک به هم پیوند خورده اند.

700 meter villa garden map

  • برجی در وسط منزل

در نقشه ای دیگر فضا های مشترک و خانوادگی در طبقه همکف قرار دارند. در وسط این خانه به طرز عجیب و جالبی برجی به صورت کاملا مستقل سر به آسمان افراشته است که در طبقاتش اتاق های فرزندان و اتاق های مخصوص میهمانان جای گرفته اند. نکته جالب این نقشه این است که در آن فضا های مختلف از منظری به هم پیوسته و از منظری دیگر کاملا از یکدیگر مستقل اند. همچنین از آنجایی که از دهانه های مختلف سقف به این ویلا نور می تابد، این شیوه را می توانیم یکی از راه های ورود نور طبیعی در طراحی داخلی به حساب آوریم. می توانیم این ویژگی را نیز یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این نقشه باغ ویلا 700 متری به شمار آوریم.

  • ادغام مواد طبیعی و صنعتی

باغ ویلایی را در نظر بگیرید که دور تا دورش با گیاهان گوناگون پوشیده شده است و در بیرون در هایش درختان بلندی قرار گرفته اند. این طرح در اصل با مواد صنعتی کامل شده و در زیر یک پالت خاکستری رنگ با بافت های متنوع ترکیب شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی این ویلا استفاده از شیشه غالب است. این ماده به صورت کاملا طبیعی مرز های میان داخل و خارج را از میان می برد و موجب می شود که تمام مناظر به خوبی قابل مشاهده باشند. آشپزخانه در این باغ ویلا جایی میان فضای داخلی و بیرونی قرار گرفته و دو نما را به یکدیگر متصل کرده است. صاحبان این خانه می توانند با به کار بردن رنگ سبزی که در آشپزخانه غالب است، متریال کف و گیاهان اضافه جنبه بیرونی آن را پر رنگ تر کنند.

هنگامی که از طراحان این باغ ویلا درمورد این که این نقشه با چه موادی بهتر ساخته می شود سوالاتی پرسیده شد، پاسخ دادند که تا جای ممکن از مواد خام استفاده شود تا جنبه طبیعی بودنش حفظ شود. آن ها معتقد بودند که هر ماده ای بافت و ظاهر مخصوص به خود را دارد و قادر است خود را در برابر آسیب های محیطی حفظ کند. در حقیقت نیازی نیست که بر آن ها عملیاتی صورت گیرد تا ظاهر طبیعی اش را از دست بدهد. آن ها بتن بازیافتی و آلومینیوم را به دیگر مواد ترجیح می دادند و معتقد بودن نیازی نیست هر سال این مواد را رنگ کرد. هر 5 تا 10 سال یکبار رنگ آمیزی آن ها کافی است.

villa map

  • اتصال اتاق نشیمن به تراس

نقشه کشان و طراحان باید این نکته را در نظر داشته باشند که اگر باغ ویلا را طوری طراحی کنند که اتاق نشیمن به تراس یا محوطه باغ متصل شده باشد، می توان از منظره زیبای باغ بهره برد و اوقات خوشی را سپری کرد. اگر فضای کوچکی برای اختصاص به باغ در اختیار دارید می توانید از چمن های کوتاه، درختان و گیاهان کوچک تر استفاده کنید؛ زیرا گیاهان بلند و بزرگ تمام فضا را می پوشانند و کوچک تر نشانش می دهند. اما اگر قصد طراحی نقشه باغ ویلا 700 متری را دارید مختارید از هر گیاهی تمایل دارید در باغ بزرگ خود بهره ببرید.

جمع بندی

امروزه باغ ویلا ها را با طراحی های گوناگون و نسبت به گذشته بسیار مبتکرانه تر و خلاقانه تر می سازند. بیشتر آن ها خارج از شهر ساخته می شوند و افراد برای استراحت، آرامش و تجدید نیرو روز هایی را در آن ها می گذرانند. بنابراین باید بر اساس کارایی خود طراحی شوند. بسیاری از سازندگان حتی ترجیح می دهند نصف متراژ را به باغ و نصف دیگر را به ویلا اختصاص دهند. در این مقاله نمونه هایی از نقشه باغ ویلا 700 متری را بررسی کردیم.