کاغذ دیواری ها انواع گوناگونی دارند و هر کدام برای موقعیت ها و فضا های خاصی به کار می روند. در سال های اخیر طراحان داخلی به روش های نوینی برای استفاده از کاغذ دیواری دست پیدا کرده اند. تا حدی که امروزه بیشتر کسانی که قصد تغییر دکوراسیون یا دیزاین کردن ابتدایی منزل خود را دارند، در قدم اول به عوض کردن طرح و رنگ دیوار ها می پردازند. طرز استفاده آسان، مدل ها، طرح ها و رنگ های مختلف، نصب راحت و سرعت نصب بالا، به خصوص در مدل های سه بعدی می تواند از دلایل استقبال مردم از آن ها باشد.

از آنجایی که هنگام تماشای تلویزیون توجه تمام افراد به نقطه ای خاص معطوف می شود، معمولا دیوار پشت آن را متفاوت تر از دیگر دیوار ها دیزاین می کنند. کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزین معمولا طرحی جالب توجه، زیبا و متفاوت دارد. در این مقاله درمورد نحوه انتخاب کاغذ دیواری مطالبی را گردآوری کرده ایم. شما نیز می توانید کاغذ دیواری های متنوع و با کیفیت بالا را در وب سایت خانه معمار مشاهده کنید و از طرح های گوناگون آن ها ایده بگیرید.

 استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون داخلی چه فوایدی دارد؟

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

استفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی در طراحی دکوراسیون داخلی تنها به دیوار پشت تلوزیون محدود نمی شود. افراد بر اساس سلیقه خود می توانند هم در اتاق ها و هم در پذیرایی از آن ها بهره ببرند. در هر صورت استفاده از آن در دیوار پشت تلویزیون از نظر بصری عنصری جالب و جذاب محسوب می شود. در ادامه تنها به چند مورد از مزایای این کار اشاره می کنیم:

  • نقطه کانونی ایجاد می کند.

بسیاری از طراحان در خانه ها نقطه کانونی ایجاد می کنند. کاغذ دیواری سه بعدی در ایجاد این نقطه تاثیر بسزایی دارد و در اصل یکی از عناصر مهم آن است. همچنین به فضا عمق و بعد می افزاید، چشم را به آن سوی خاص می گرداند و به طور کلی علاقه بصری ایجاد می کند.

  • بافت و عمق به فضا می افزاید.

کاغذ دیواری سه بعدی کیفیت لمسی ای دارد که آن را از کاغذ دیواری های عادی به طرز شگفتی متمایز می کند. علاوه بر این پس زمینه ای پویا و جذاب است برای تلویزیون شما.

  • حال و هوای فضا را بهبود می بخشد.

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون در طرح ها و تم های گوناگونی در دسترس است. این کاغذ دیواری ها با توجه به طرحی که دارند به ساکنان آن خانه حس گرما، آرامش یا حتی هیجان القا می کنند.

کاغذ دیواری های سه بعدی چه ویژگی هایی دارند؟

کاغذ دیواری سه بعدی

این کاغذ دیواری ها را می توانیم از دیدگاه های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی هایی را برایشان برشماریم. شما با در نظر گرفتن این ویژگی ها و با توجه به سبک خانه و رنگ های به کار رفته در آن، می توانید راحت تر دست به انتخاب بزنید. برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

  • بافت ها و الگو های مختلف

یکی از مواردی که ممکن است انتخاب انواع کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون را با چالش هایی همراه سازد، الگو ها و بافت های موجود در بازار است. این ویژگی در عین حال که دست شما را در انتخاب باز می گذارد، می تواند سردرگمتان سازد. شما می توانید از طرح ها و بافت های طبیعی مانند چوب و سنگ، الگو های انتزاعی، اشکال هندسی، مدل های سنتی و … هر کدام را که تمایل دارید، خریداری کنید.

  • عمق و ابعاد

کاغ دیواری های سه بعدی چه طرح های ظریفی داشته باشند چه بزرگ باشند و جلب توجه کنند، به دیوار خانه عمق و ابعاد ویژه ای می بخشند. این عمق و ابعاد را می توانیم یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن بدانیم. این کاغذ دیواری ها به فضای خانه شما روح و جان می بخشند و دیوار ها را زنده تر و جذاب تر نشان می دهند.

  • آزادی خلاقانه در انتخاب

یکی از بهترین نکاتی که درمورد کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون می توانیم برشماریم تنوع بسیارشان است. این تنوع زیاد به شما حق انتخاب می دهد تا با توجه به خلاقیت خود مناسب ترین طرح را برای خانه خود برگزینید. همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم استفاده از آن ها تنها به دیوار پشت تلویزیون محدود نمی شود. افرادی هم هستند که ترجیح می دهند کل فضای اتاق خود را با این کاغذ دیواری ها بپوشانند.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی2

پیش از این که تصمیم نهایی خود را در این باره بگیرید بهتر است چند مورد را به خاطر داشته باشید. در ادامه درباره این موارد بحث می کنیم:

  • اندازه و میزان نور پذیرایی

اگر فضای پذیرایی تان محدود است بهتر است از طرح هایی استفاده کنید که رنگشان روشن و طرح یا بافتشان ظریف است. کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون پذیرایی های بزرگ تر را معمولا در رنگ های تیره انتخاب می کنند تا به آن فضا گرما و عمق بیشتری اضافه کند.

  • رنگ غالب دکوراسیون پذیرایی

بر اساس عقیده طراحان طراحی دکوراسیون پذیرایی بهتر است به گونه ای باشد که رنگ کاغذ دیواری سه بعدی به نوعی مکمل رنگ های غالب در آن انتخاب شود. رنگ های خنثی با بیشتر رنگ ها همخوانی دارند؛ در حالی که رنگ های روشن و تند برای ایجاد یک نقطه کانونی بهتر عمل می کنند.

  • الگو ها و بافت ها

برای پشت تلویزیون پیشنهاد می کنیم الگو ها و بافت هایی را انتخاب کنید که جلوه بیشتری دارند و فضای خانه را برجسته تر می نمایانند. الگو های هندسی حسی مدرن و هیجان انگیز ایجاد می کنند. اما اگر به دنبال فضایی آرام تر و طبیعی تر هستید، الگو های گل دار یا طبیعی را به کار ببرید.

جمع بندی

انتخاب صحیح کاغذ دیواری هنگام دیزاین کردن منزل اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا دیوار پشت تلویزیون را طرحی متفاوت و برجسته انتخاب می کنند تا مرکزیت آن را بهتر نشان دهند. به طور کلی این کاغذ دیواری ها در ایجاد فضایی منحصر به فرد و عمیق نقش مهمی را ایفا می کنند. در این مقاله کوشیدیم تا با بررسی کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون از دیدگاه های گوناگون شما را در انتخاب بهتر یاری دهیم.