لطفا امتیاز بدهید

یک آشپزخانه تنگ و تاریک می تواند باعث ایجاد حس خفگی در خانه شما شود. این در حالی است که قدم زدن و غذا پختن در یک آشپزخانه بزرگ و روشن می تواند روحیه شما را برای ادامه کار تقویت کند؛ اما اگر آشپزخانه شما کوچک است، لازم نیست که نگران باشید. هر آشپزخانه کوچکی اگر طراحی خوبی داشته باشد و ترفند های ساده ای را در آن پیاده شود، می تواند به می تواند برای شما امکان حداکثر استفاه از فضای را فراهم کند، به طوری که دیگر هنگام آشپزی در آن حس بدی نداشته باشید. در ادامه درمورد ترفند هایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن ارائه خواهیم داد. شما می توانید برای مشاهده ایده های بیشتر در زمینه دکوراسیون داخلی به سایت خانه معمار مراجعه نمایید.

ترفند هایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

  • رنگ ها

اولین و بهترین ایده ای که می توان برای جذاب کردن آشپزخانه های کوچک به کار برد، استفاده از رنگ در دکوراسیون است. استفاده از رنگ ساده و کم هزینه است و می توانند فضا را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان دهند. در حال حاضر ترند ترین رنگ برای آشپزخانه رنگ سفید است.

اگر هم می خواهید به دنبال چیزی روشن تر باشید، رنگ زرد می تواند در دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن به شما کمک کند. اگر به زرد یا سفید علاقه ای ندارید، می توانید رنگ سبز را امتحان کنید که نماد طبیعت و آرامش است. رنگ سبز کم رنگ و سبز آبی متداول ترین طیف های رنگ سبز برای استفاده هستند. اگر از این رنگ ها استفاده می کنید، برای تکمیل استایل آشپزخانه می توانید از گیاهان کمک بگیرید.

  • استفاده از الگو های هندسی

استفاده از الگو های هندسی نه تنها در آشپزخانه بلکه در تمام فضای خانه جذاب است. شما می توانید برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن اما جذاب از الگو های هندسی مختلف استفاده کنید. برای مثال استفاده از رومیزی، فرش یا کوسن های طرح دار هندسی می تواند برای آشپزخانه ایده آل باشد؛ چرا که توهم فضای بیشتر را در شما ایجاد می کند و همچنین به آشپزخانه زیبایی بیشتری می بخشد.

از الگو ها می توانید برای زیبایی بیشتر و ایجاد عمق استفاده کنید؛ اما نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که در استفاده از الگو های هندسی زیاده روی نکنید؛ زیرا استفاده بیش از حد از الگو های هندسی در یک فضای کوچک می تواند آن را بیش از اندازه شلوع نشان دهد.

استفاده از الگو هندسی در یک آشپزخانه کوچک بدون اپن باعث می شود تا چشم به طور ناخودآگاه آشپزخانه را بلندتر و بزرگتر تشخیص دهد. همچنین می توانید در بین کاشی های آشپزخانه خود از خطوط سیاه استفاده کنید. اگر توانایی عوض کردن کاشی های آشپزخانه خود را ندارید، می توانید از انواع مختلف کفپوش مثل نمونه های دارای طرح هندسی استفاده کنید که اثر مشابهی دارد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

  • استفاده از عناصر

استفاده از وسایل شفاف در آشپزخانه می تواند ایده بسیار مناسبی باشد، به این دلیل که وسایل شفاف می توانند آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان دهند. برای مثال در دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن استفاده از صندلی های پلاستیکی شفاف، چراغ های آویز شیشه ای و دیگر وسایل مشابه همگی می توانند باعث بزرگ و روشن تر دیده شدن فضا شوند.

  • استفاده از آینه ها

آینه ها نیز می توانند در ایجاد توهم فضای بزرگ تر نقش بسیار خوبی داشته باشند. ایده استفاده از آینه در اتاق خواب و حمام تکراری است؛ اما ایده استفاده از آینه در آشپزخانه می تواند جذاب و جدید باشد.

یک آینه با اندازه بزرگ به اندازه یکی از دیوار های آشپزخانه می تواند بسیار چشمگیر به نظر برسد. به خصوص زمانی که بازتاب میز کار یا فضای اصلی را منعکس کند. اگر در آشپزخانه کوچک بدون اپن خود توانایی تغییر دیوار با آینه را ندارید، می توانید از کابینت های آینه دار در آشپزخانه برای ایجاد همین توهم استفاده کنید.

  • سطح بازتابنده

علاوه بر استفاده از آینه، وسایلی که سطح شفافی دارند و می توانند تصویر سایر اشیا را بازتاب دهند، می توانند ایده مناسبی باشند. برخی از وسایل شفاف عبارتند از:

  • کاشی های شیشه ای
  • رنگ های براق
  • لوازم استیل ضد زنگ
  • کابینت های براق
  • استفاده از قفسه های باز

احتمالا در هر آشپزخانه ای قفسه ها وجود دارند؛ اما اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن شما جذاب تر و باز تر باشد، استفاده از قفسه های باز می تواند به شما کمک کند. قفسه های باز نیز از مواردی هستند که می توانند در ایجاد توهم فضای بزرگتر بسیار موثر باشند.

البته باید این نکته را هم بدانید که این ترفند تنها زمانی قابل اجرا است که کابینت های شما خراب شده باشند یا قفسه های در هم ریخته ای داشته باشید. بهترین قفسه های باز در حال حاضر قفسه های مسی مد روز هستند. این قفسه ها بسیار شیک هستند و می توانند آشپزخانه شما را بزرگ تر و جذاب تر نشان دهند.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک4

  • مینیمالیسم

راه بعدی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن ایجاد یک ظاهر مینیمالیستی در آشپزخانه است. سعی کنید از جزئیات تزئینی بیش از حد پرهیز کنید و ظاهر آشپزخانه را برای دیدن خطوط طولانی و فضایی جادار تر حفظ کنید.

برای این کار باید مطمئن شوید که سطوح آشپزخانه همیشه شفاف تمیز هستند و هر وسیله ای در آشپزخانه فضای مخصوص به خود را دارد. همچنین برای مینیمال نگه داشتن آشپزخانه باید فضای بالای کابینت های آشپزخانه خود را هم خالی یا بسیار ساده نگه دارید. در یک آشپزخانه جایی برای وسایل بلا استفاده وجود ندارد و باید آن ها را خارج از آشپزخانه نگهداری کنید. همچنین یکپارچه کردن سطل زباله های غذایی در سینک آشپزخانه به شما کمک می کند تا از شر سطل زباله آشپزخانه خلاص شوید.

جمع بندی

داشتن یک آشپزخانه کوچک بدون اپن می تواند بسیار سخت و کسل کننده باشد و آشپزی در آن تمام انرژی شما را بگیرد؛ اما برای جذاب تر کردن و بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک نیز راهکار های بسیار زیادی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید آشپزخانه خود را روشن تر و بزرگ تر نشان دهید. برای این که بدانید چگونه باید این کار را انجام دهید، در این مقاله برخی از راهکار های دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن را بررسی کردیم.