لطفا امتیاز بدهید

ما در بیشتر مواقع در های کابینت آشپزخانه کوچک خود را می بندیم و از نحوه چیدمان داخل آن غافل می شویم. همین موضوع منجر به آشفتگی می شود؛ در حالی که نه فقط ظاهر، بلکه سازماندهی داخلی کابینت ها نیز بسیار حائز اهمیت است. به خصوص زمانی که با یک آشپزخانه کوچک سر و کار داریم. آشپزخانه کوچک چالش های زیادی دارد و مرتب نگه داشتن ظروف در آن اصلا کار ساده ای نیست. اما به این نکته نیز توجه کنید که مهم نیست آشپزخانه تان چقدر کوچک است. ترفند های هوشمندانه ای برای کارآمد کردن و استفاده بهینه از سانت به سانت در دسترس است که در این مقاله سعی داریم به توضیح درمورد آن ها بپردازیم.

در سایت خانه معمار انواع گوناگونی از طراحی دکوراسیون داخلی موجود اند. شما می توانید وارد این سایت شوید و از ایده های منحصر به فرد و خلاقانه آن برای طراحی داخلی آشپزخانه و دیگر بخش های خانه بهره ببرید.

فضای خود را بررسی کنید.

پیش از شروع برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود، هوشمندانه است که وقت بگذارید تا بفهمید با چه فضایی سر و کار دارید و نحوه چیدمانتان چه محدودیت هایی دارد. از اندازه‌ گیری‌ های ساده شروع کنید، محدودیت‌ های چیدمان را در نظر بگیرید و حدود 1 فوت فضا، معادل حدودا 30 سانتی متر در اطراف آشپزخانه خالی بگذارید.

 برای اندازه گیری فضایی برای میز، از ارتفاع کابینت آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای نگهداری آسان مواد غذایی یا ظروف، حدود 2 و نیم سانتی متر در دو طرف سینک یا اجاق گاز خالی بگذارید. به این ترتیب از آشپزخانه خود نهایت استفاده را می برید و در عین حال وسایل کاربردی ای را که لازم است در دسترس باشند، در جایگاه مناسب خود حفظ خواهید کرد.

کابینت برای آشپزخانه کوچک

از پیشخوان آشپزخانه خود بیشترین بهره را ببرید.

با در نظر گرفتن عادات آشپزی خود شروع کنید. چه غذا هایی را زیاد درست می کنید؟ پاسخ این سوال شما را راهنمایی می کند که میز کانتر خود را برای ذخیره مواد مورد نیاز و آماده سازی آن وعده های غذایی تنظیم کنید. این کار نه تنها مواد لازم را در دسترس شما نگه می دارد، بلکه فضای بیشتری را برای به کار بردن خلاقیت در آشپزی فراهم می کند.

با سازماندهی، فضایی مرتب و منظم ایجاد کنید.

بیشتر افراد بی نظمی را آزاردهنده می دانند. در آشپزخانه های کوچک، مرتب ماندن بسیار مهم است. اگر فضای کابینت آشپزخانه کوچک است، مراقب وسایل شکستنی و آسیب پذیرتان باشید. تا جایی که ممکن است وسایل بزرگ را به جای پیشخوان در کابینت ها قرار دهید تا از آسیب دیدن و شلوغی آشپزخانه جلوگیری شود.

طراحی آشپزخانه های کوچک

طراحی آشپزخانه های کوچک

طراحی آشپزخانه شما نقش بسزایی در چیدمان و نحوه ذخیره سازی و نگهداری وسایل اعم از مواد غذایی، ظروف و دیگر وسایل آشپزخانه دارد. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از روش های طراحی آشپزخانه های کوچک در دسترس اند. این آشپزخانه ها هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب هستند و امروزه طراحی های فضا های کوچک مطابق با مد روز و با سبک های متنوع یافت می شوند. آشپزخانه های جمع و جور به اندازه آشپزخانه های بزرگ تر محبوب اند و چه بسا نسبت به فضا های بزرگ، طرح های جدید تر و زیبا تری در آن ها قابل اجرا باشد. در ادامه ایده هایی را برای طراحی این آشپزخانه ها بررسی می کنیم.

  • از یک کابینت “کنجی” کوچک در آشپزخانه خود استفاده کنید.

مدل کابینت‌ آشپزخانه کنجی در انتهای آن قرار می‌ گیرد و به منظور بهره‌ برداری بهینه از این فضا طراحی شده‌ است. این کابینت‌ ها معمولا به صورت افقی با دو در یا عمودی با یک در ساخته می ‌شوند تا از فضای دسترسی محدود در این نقطه استفاده شود. به وسیله کابینت‌ های کنجی می‌ توان به سهولت از لوازم آشپزخانه نگهداری و به آن ها دسترسی پیدا کرد. این کابینت ها معمولا در طرح ها و اندازه‌ های مختلف و سازگار با نیاز های آشپزخانه و فضای موجود در دسترس اند.

  • بهترین رنگ کابینت را برای آشپزخانه های کوچک انتخاب کنید.

با انتخاب دقیق رنگ ها طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و نقلی خود را حرفه ای تر کنید. رنگ های مختلف می توانند فضای شما را با توجه به اندازه آن بهینه تر نشان دهند. در آشپزخانه های کوچک تر سایه روشن هایی مانند سفید یا خاکستری روشن فضا را وسیع تر نشان می دهند. برعکس رنگ‌ های تیره مانند سیاه یا قهوه‌ ای برای آشپزخانه های بزرگ تر مناسب هستند.

بهترین چیدمان برای یک آشپزخانه کوچک چگونه است؟

بهترین دیزاین آشپزخانه

با توجه به فضای موجود و نیاز ها چیدمان آشپزخانه ‌های کوچک متفاوت است. برای پخت و پز، طراحی ‌های L یا U شکل مناسب اند تا فضا بهینه‌ سازی شود. اگر همیشه مهمان دارید، آشپزخانه جزیره و صندلی‌ های دور تا دور آن انتخاب ایده آلی است. به طور کلی بهترین چیدمان برای آشپزخانه‌ های کوچک به نیاز ها و ترجیحات شخصی بستگی دارد. با برنامه‌ ریزی دقیق و بررسی گزینه‌ ها می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

  • از در های شیشه ای برای کابینت آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید.

در های کابینت های سنتی می توانند فضا را شلوغ تر و بسته تر نشان دهند. آن ها را با در های شیشه ای عوض کنید تا هم فضا باز تر به نظر برسد و هم اقلام داخل آن قابل مشاهده باشند؛ این گونه مجبور می شوید همیشه داخل کابینت را مرتب نگه دارید. در های شیشه ای کابینت نور بیشتری را نیز وارد فضا می کنند و آشپزخانه را روشن تر نمایان می سازند. این نکات آشپزخانه کوچک به شما کمک می کند فضایی شیک و نوین بسازید.

بهترین نقطه برای قرار دادن یخچال در یک آشپزخانه کوچک کجاست؟

برای جا به جایی آسان مواد غذایی و دسترسی سریع به آن ها یخچال را نزدیک به میز قرار دهید. این کار از باز ماندن طولانی مدت در یخچال جلوگیری می کند و امکان انتقال سریع مواد غذایی را در حین پخت و پز، فراهم می کند.

جمع بندی

در پایان می توان نتیجه گرفت که در آشپزخانه‌ های کوچک همه جزئیات مهم هستند. با برنامه‌ ریزی مناسب و دقیق می‌ توان از یک فضای کوچک به بهترین شکل ممکن بهره‌ برداری کرد. با طراحی‌ های هوشمندانه مانند استفاده از کابینت‌ های شیشه‌ ای یا ترتیب مناسب چیدمان،  می‌ توان به نور و فضای آشپزخانه ‌های کوچک اضافه کرد. دسترسی آسان به یخچال، فرایند پخت و پز را تسهیل می‌ کند و اجازه می ‌دهد به آسانی به مواد مورد نیازتان دست پیدا کنید. در این مقاله راه های طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک را بررسی کردیم.