یکی از مهم ترین مراحل در ساخت ویلای دوبلکس یا هر سازه دیگری، طراحی نقشه آن است. نقشه سازه یک دید کلی از ظاهر و نمای خانه در اختیار شما قرار خواهد داد؛ به همین دلیل معمولا زمان مخصوصی را به طراحی نقشه اختصاص می دهند. برای طراحی یک نقشه مناسب باید به یک سری نکات کلیدی توجه کرد. در این مقاله قصد داریم درمورد اینکه طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری باید چگونه انجام شود، توضیح دهیم. برای مشاهده نقشه ویلا های متنوع می توانید از مجموعه معمار کمک بخواهید.

برای مشاهده سایر نقشه های طراحی شده توسط تیم خانه معمار روی لینک زیر کلیک کنید!

دید کلی درباره یک نقشه ویلا دوبلکس 100 متری

ویلا ها خانه های نسبتا بزرگی هستند که معمولا در تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرند. یک ویلای دوبلکس معمولا استخر، فضای باز و فضای نشیمن داخلی دارد و به اندازه کافی بزرگ است. در اکثر ویلا ها ناهار خوری با مبل های شیک و یک آشپزخانه مدرن قرار دارد.

طراحی نقشه دوبلکس 100 متری باید چگونه انجام شود؟

نقشه ویلای دوبلکس

نقشه ویلای دوبلکس

طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری در واقع به عوامل بسیار مختلفی مانند موقعیت مکانی، سبک معماری و ترجیحات شخصی بستگی دارد. ویلا ها به طور کلی برای ارائه یک محیط زندگی مجلل و راحت ساخته می شوند.

از لحاظ سبک معماری باید گفت که گزینه های بسیار زیادی برای طراحی ویلا وجود دارد؛ برای مثال برخی از ویلا ها از سبک طراحی مدرن و امروزی پیروی می کنند. از ویژگی ویلا های با سبک طراحی مدرن می توان به پنجره های بزرگ و پلان های طبقه باز اشاره کرد. برخی از ویلا ها نیز ممکن است که از طراحی های سنتی مانند معماری یونان یا روم باستان استفاده کنند.

یکی دیگر از سبک های جدید که به تازگی در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری و دیگر نقشه های ویلا بسیار محبوب شده است، سبک نئو کلاسیک است. در این سبک دوام، کاربرد و زیبایی در اولویت قرار دارند و به نوعی می توان آن را ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک دانست.

مهم ترین معیار هایی که در طراحی ویلا در نظر گرفته می شوند، ارائه فضای کافی چه در فضای باز و چه در فضای داخلی است. ویلا هایی با زمین و نقشه های بزرگ، معمولا اتاق خواب های متعدد و چند حمام دارند. همچنین بسته به سبک طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری ممکن است از عناصر طبیعی برای زیبایی بیشتر استفاده شود.

ویلا هایی که در زمین های بزرگ ساخته می شوند، معمولا استخر، باغ و یا فضا های نشیمن بزرگی دارند. نکته ای که باید در طراحی نقشه ویلا ها به آن دقت داشت، این است که طراحی ویلا یک موضوع بسیار گسترده است؛ به همین دلیل امکان تغییرات بی شماری در آن وجود دارد. معماران و طراحان خانه شما می توانند بسته به الزامات و نیاز های شما، خانه دوبلکس ویلایی را با امکانات خاصی طراحی کنند که هم اهداف عملکردی و هم زیبایی شناختی را برآورده کند.

ویلا دوبلکس چه مزایایی دارد؟

نمای ویلای دوبلکس

نمای ویلای دوبلکس

طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری مزایای مختلفی را به همراه دارد؛ برای مثال اولین مزیت این نوع طراحی ارائه فضای بیشتر و در نتیجه حریم خصوصی بیشتر است. علاوه بر این، خانه های دوبلکس برای کسانی که به دنبال استفاده حداکثری از زمین خود هستند، بهترین انتخاب است.

ویلا دوبلکس چه معایبی دارد؟

همیشه در کنار مزایا یک سری معایب نیز وجود دارد. از مهم ترین معایب طراحی ویلا به سبک دوبلکس می توان دسترسی سخت تر به طبقات بالا را نام برد. برای اینکه بتوانید به طبقات بالا تر خانه دسترسی داشته باشید، حتما باید از پله ها بالا بروید که این می تواند برای افراد سالمند، کودکان یا حیوانات خانگی مشکل ایجاد کند.

مشکل بعدی برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری محدودیت ساخت و ساز آن است. ساخت یک ویلا دوبلکس به نیروی کار بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، ساخت این خانه ها زمان بیشتری می برد و به طور قابل توجهی گران تر از ساخت یک خانه یک طبقه معمولی است.

نکات مهم در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری

دکوراسیون ویلای دوبلکس

دکوراسیون ویلای دوبلکس

  • سازماندهی فضا

مهم ترین نکته برای طراحی ویلا های دوبلکس سازندماندهی فضا است. برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری باید در نظر بگیرید که چه قسمت هایی از خانه در طبقه بالا قرار می گیرند و چه قسمت هایی از خانه در طبقه همکف. به طور کلی، اتاق ها در طبقه بالا قرار می گیرند و قسمت های اصلی خانه یعنی اتاق نشیمن، آشپزخانه، کتابخانه و سوئیت های مهمان در طبقه همکف باقی می مانند. البته شما در ایجاد تغییر در این طراحی نقشه کاملا آزاد هستید. می توانید طراحی خانه را هر طور که دوست دارید انجام دهید.

  • دکوراسیون ویلا

قبل از شروع طراحی نقشه، باید فکر کنید و ببینید که دکوراسیون خانه بهتر است که از چه سبکی پیروی کند؛ برای مثال شما می توانید در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری یک پلان طبقه باز با اتاق نشیمن، آشپزخانه و سالن غذا خوری در نظر بگیرید.

به طور کلی، شما باید ببینید که چه سبک طراحی ای را دوست دارید. آیا به دنبال فضایی ساده مانند دکوراسیون های مدرن هستید یا می خواهید فضایی با طراحی پیچیده بر اساس دکوراسیون های کلاسیک داشته باشید.

  • چشم انداز خانه

برای طراحی نقشه ویلا حتما باید به چشم انداز بیرون نیز توجه کنید. قطعا همه ما دوست داریم که هر یک از اتاق های خانه نمای زیبایی از بیرون را به ما نشان دهند. برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری ای که در شهر شلوغ واقع شده است، این کار کمی سخت یا غیر ممکن خواهد بود.

برای داشتن یک نمای خوب، باید به خوبی فکر کنید که خانه چگونه طراحی شود. اتاق ها نباید در گوشه شمالی خانه قرار بگیرند؛ زیرا در زمستان بسیار سرد و تاریک خواهند بود.

جمع بندی

طراحی نقشه ویلا دوبلکس کار چندان راحتی نیست؛ زیرا باید به موارد بسیار زیادی توجه شود. ساخت ویلا های دوبلکس به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد؛ به همین دلیل ارزش این را دارد که زمان زیادی را برای طراحی بهترین نقشه ممکن برای خانه اختصاص دهید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد اینکه چه نکاتی به شما کمک می کند تا در طراحی نقشه ویلا دوبلکس 100 متری بهتر عمل کنید توضیح دادیم.