لطفا امتیاز بدهید

همان طور که می دانید اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های خانه است و دکوراسیون آن نسبت به سایر اتاق ها باید طراحی متفاوت تر و زیبا تری داشته باشد. چگونگی استفاده از رنگ ها و نورپردازی در این اتاق اهمیت بسیاری دارد. یکی از بهترین و ارزان ترین راه های ایجاد تنوع در دکوراسیون اتاق خواب استفاده از کاغذ دیواری است. شما می توانید با انتخاب طرح های متنوع آرامش و زیبایی محل خواب را چند برابر کنید. اما انتخاب کاغذ دیواری برای هر سنی اصول خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه را بررسی کنیم. شما نیز اگر برای اتاق فرزند خود به دنبال کاغذ دیواری های زیبا و با دوام هستید، پیشنهاد می کنیم به سایت خانه معمار سر بزنید، از طرح های متنوع آن ایده بگیرید و هر کدام را که مطابق سلیقه تان است، تهیه نمایید.

اصول اولیه انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

 Girls bedroom wallpaper

اتاق خواب یک فضای کاملا خصوصی است که باید محل استراحت و آرامش فرزند شما باشد. امروزه بیشتر کودکان و نوجوانان ساعات زیادی را از شبانه روز در اتاق خواب خود سپری می کنند. بنابراین این اتاق باید به گونه ای باشد که آن ها را از استرس و خستگی های مدرسه دور کند و خوابی شیرین و آرامی به آن ها هدیه دهد. برای رسیدن به این هدف باید در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری دقت بالایی داشته باشید.

در این راستا باید بگوییم انتخاب یک کاغذ دیواری طرح دار می تواند جلوه زیبایی به اتاق خواب فرزند شما بدهد؛ زیرا معمولا دیوار های اتاق به سرعت مورد توجه قرار می گیرند و رنگ و طرح آن ها در نورپردازی تاثیر بسزایی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که خواب و استراحت کافی و لذت بخش حس رضایت از زندگی را در فرزند شما افزایش می دهد.

برای انتخاب رنگ اول باید بدانید که چه رنگ هایی خارج از سلیقه فرزند شما موجب آرامشش می شوند. به عنوان مثال ممکن است کودک به رنگ قرمز علاقه داشته باشد ولی خوابیدن در یک اتاق قرمز چندان برای او راحت نباشد.

علاوه بر این برای انتخاب نوع کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه باید به سبک چیدمان اتاق او نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر سرویس خواب و چیدمان را مدرن در نظر گرفته اید نمی توانید کاغذ دیواری کلاسیک انتخاب کنید.

به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق فرزند شما تاثیر زیادی در چیدمان کلی خواهد داشت. خوشبختانه امروزه طیف گسترده ای از کاغذ دیواری ها در بازار هست که در عین منحصر به فرد بودن با سلیقه افراد بسیاری هماهنگ اند. محصولات امروزی نه تنها با مدرن ترین مواد اولیه به فروش می رسند، بلکه نصب و تمیز کردنشان نیز بسیار آسان است. در نتیجه می توانند یک انتخاب عالی برای اتاق خواب فرزندان باشند.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کودکان دختر

Children's bedroom wallpaper

دختران دنیای رنگارنگی دارند. آن ها تمایل دارند اتاق خود را با رنگ ها و طرح های مختلف تزیین کنند. بنابراین کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه باید به گونه ای باشد که سلیقه و سرگرمی های او را به خوبی به نمایش درآورد. اگر می خواهید به اتاق خواب فرزند خود شخصیت ببخشید، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید و ایجاد تغییرات جدید این نکات را در نظر بگیرید:

  1. کاغذ دیواری ای انتخاب کنید که از مواد مطمئن و استاندارد ساخته شده باشد و مواد مضری برای کودک نداشته نباشد. در بیشتر مواقع مدرن ترین و مجهز ترین چاپگر ها این کاغذ دیواری ها را چاپ می کنند و تهدیدی برای سلامتی کودکتان محسوب نمی شوند.
  2. کاغذ دیواری هایی که نقاشی و یا طرح های گلدار دارند برای اتاق دختران کوچک گزینه های بسیار مناسبی هستند. خوشبختانه در حال حاضر کاغذ دیواری های گلدار متنوعی‌ در رنگ‌ ها و طرح‌ های مختلف در بازار یافت می شود که می توانند با سلیقه هر پرنسس کوچکی مطابقت داشته باشند. این ویژگی منحصر به فرد در طراحی داخلی اتاق خواب کودک شما آن را بسیار زیبا تر و پر نشاط تر می کند.
  3. کاغذ دیواری با طرح حیوانات نیز برای اتاق دختران کوچک بسیار جذاب هستند. حیوانات جنگلی و یا حیواناتی که در دریا ها و اقیانوس ها زندگی می کنند علاوه بر زیبایی می توانند موجب شکوفا شدن خلاقیت دختران شما شوند. به طور کلی کاغذ دیواری هایی که از طبیعت الهام گرفته اند، طرفداران بسیاری دارند و راهی عالی برای انتقال طبیعت به درون اتاق کودکتان هستند.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب دختران نوجوان

Bedroom for teenage girls

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه برای نوجوانان کمی با کودکان متفاوت است و باید بر اساس نظر فرزند شما شکل گیرد. از آنجایی که علایق نوجوانان در سنین مختلف متفاوت است، بهتر است در انتخاب درست کاغذ دیواری به او کمک کنید تا طرح نهایی در زمانی کوتاه برای او تکراری و خسته کننده نباشد.

به طور کلی بیشتر دختران در سنین نوجوانی به رنگ های شاد یا اصطلاحا پاستیلی علاقه دارند. شما می توانید برای اتاق دختر نوجوان خود از طرح های هندسی با رنگ های روشن استفاده کنید. البته سعی کنید طرح و رنگی را انتخاب کنید که با سبک کلی چیدمان اتاق او سازگار  باشد.

کاغذ دیواری با طرح گل های کوچک چند دهه پیش محبوب بوده اند و امروزه مجددا از آن ها استقبال می شود. این طرح ها در ایجاد فضایی گرم و دنج موثر واقع می شوند و معمولا از آن ها در دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان استفاده می شود.

کاغذ دیواری هایی با طرح مارپیچ نیز در حال حاضر بسیار ترند هستند و می توانند جلوه ای هنری به اتاق دختر نوجوان شما ببخشند و در عین حال یک تم دکوراسیون مدرن ایجاد کنند. طراحان دکوراسیون داخلی معمولا طرح های مارپیچ را برای اتاق هایی که سقف بلند دارند، پیشنهاد می دهند.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد، یکی از بهترین راه ها برای افزایش زیبایی و حس نشاط در اتاق کودک و نوجوان شما استفاده از کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی و البته علایق آن ها است. خوشبختانه در حال حاضر انواع مختلفی از کاغذ دیواری برای اتاق کودکان و نوجوانان در بازار موجود است که می توانید با توجه به سلیقه فرزند خود از طرح های ساده یا رنگارنگ آن ها برای ایجاد تغییرات اساسی و پوشش دهی دیوار های اتاق بهره ببرید. امیدواریم ایده هایی که در این مقاله برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه و غنی سازی فضای اتاق کودکان و نوجوانان ارائه کردیم، برایتان مفید واقع شده باشد.